Prawo, polityka

Były minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej Marek Gróbarczyk został mianowany sekretarzem stanu w Ministerstwie Infrastruktury - podał na Twitterze rzecznik resortu Szymon Huptyś we wtorek.

"Marek Gróbarczyk został powołany na stanowisko Sekretarza Stanu w @MI_GOV_PL" - zatweetował rzecznik MI Szymon Huptyś we wtorek.

Marek Gróbarczyk ukończył studia na Wydziale Mechanicznym w Wyższej Szkole Morskiej w Gdyni. Jest także absolwentem studiów podyplomowych na Akademii Rolniczo-Technicznej w Bydgoszczy na kierunku telekomunikacja cyfrowa. Ukończył wiele kursów z dziedziny zarządzania i finansów.

Gróbarczyk pracował na statkach morskich jako oficer, a także w firmach transportowych i budowlanych. Zajmował także kierownicze stanowiska w spółkach prawa handlowego – był członkiem zarządu Zakładów Azotowych w Tarnowie – Mościcach S.A. oraz członkiem Rady Nadzorczej Operatora Logistycznego Paliw Płynnych.

W 2007 r. sprawował urząd Ministra Gospodarki Morskiej. Przygotował m.in. dwa programy; Budowy falochronu wschodniego w Świnoujściu, stanowiącego port zewnętrzny do odbioru gazu skroplonego oraz Budowy kanału żeglugowego przez Mierzeję Wiślaną.

W latach 2008-2009 pełnił funkcję eksperta w Kancelarii Prezydenta RP do spraw gospodarki morskiej. Był posłem do Parlamentu Europejskiego. Pracował m.in. w Komisji Przemysłu, Badań Naukowych i Energii oraz Delegacji do spraw stosunków z Chińską Republiką Ludową. Był także zastępcą członka Komisji Rybołówstwa oraz dwóch delegacji – do spraw stosunków z państwami Ameryki Środkowej i do Euro-Latynoamerykańskiego Zgromadzenia Parlamentarnego.

+2 „Stępka pęka z dumy....
...i rdzy jednocześnie.”
18 listopad 2020 : 06:21 Ric Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+5 Minister Obiecywacz
Postać będąca symbolem niemocy PIS-go rządu z tzw. odbudową przemysłu stoczniowego. Taki wyjątkowo nieudany minister, do historii przjdzie jako Minister "Stępka".

No cóż, dla niego zapewne ważne, że utrzymał się przy korycie.
18 listopad 2020 : 07:01 Stoczniowiec Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+3 Marek "Porażka" Gróbarczyk
Minister "Porażka" będzie teraz opowiadał o kolejnych, wydumanych "sukcesach"?
Może na początek jakaś wypowiedź na temat likwidacji i "zaorania" Morskiej Stoczni Remontowej w Świnoujściu? Pomorze Zachodnie Panu Gróbarczykowi nigdy tego nie zapomni.
18 listopad 2020 : 07:36 Sukces Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+3 ekspres
Dlugo to on tym "oficerem" na statku to nie byl ! bo sadzac po ilosci stanowisk czasu nie mial na morska praktyke:).
Jednym slowem omnibus !Wiec logiczne ze skoro sie na wszystkim zna to nie zna sie na niczym :) ZAn sie za to na tym jak sie ustawiac w partyjnych bojach o tluste stanowiska oplacane z naszych podatkow
Przy oltarzu i korycie robimy miejsce PiSuarowej elicie.
Ssac umieja z wszystkich cycy, tacy z nich dobrzy politycy
18 listopad 2020 : 08:55 Jorge Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
0 Gróbarczyk-dziecko PiS-dzielców..
I co tu na nowym stanowisku można jeszcze sp..dolić!!!
18 listopad 2020 : 10:00 wacwac Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+6 też się zastanawiam,
co ten gość dostanie teraz do rozp.....a.
22 listopad 2020 : 11:11 gxc Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
-1 Kolesie
Da sobie radę na każdym stanowisku. W ramach odchudzania rządu powołano chyba ze stu nowych sekretarzy stanu.
18 listopad 2020 : 10:32 Bard Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+3 Porażka
Do budowy ropaxa 240 mb. potrzebna jest dobrze , nowocześnie wyposażona i zorganizowana stocznia . Nie wiedział tego gdy kazał klepnąć stępkę w ruinach byłej stoczni . Jak się gadało w 2015 roku , że jak będę ministrem to odłączę wspaniałą stocznie w Świnoujściu od bankruta szczecińskiego , to się odłącza , a nie likwiduje . Przyjdzie czas na ocenę z kodeksem karnym w ręku !
18 listopad 2020 : 19:24 Zmartwiony Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+1 Rozumiem zmęczenie PISem
Ale macie, Panowie Komentatorzy, wszyscy krótką pamięć. Kto rozwalił Stocznię Szczecińską Porta Holding? Kto zamknął stocznie w Gdyni i Szczecinie (tzw. "Nowa"), pod dyktando Brukseli w 2009 r? Zapomnieliście już? Dziś nap... w PIS to żadna sztuka, to raczej moda. Ja też jestem wk... że obiecywali gruszki na wierzbie (budowa promu w Szczecinie) - z własnej głupoty i naiwności. Ale poprzednicy byli nie lepsi - tak samo zatrudniali swoich przydupasów w państwowych spółkach (stoczniowych też) i tak samo g..... to dało. Ale co sobie przy tym zarobili , to ich.
19 listopad 2020 : 11:36 Michalek Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+1 merdają ci fakty i czasy
Otóż SSPH SA upadła w 2002 r. na skutek działań rządów Buzka i Millera (jeden "chłodząc gospodarkę" osłabił eksporterów, a PHSSSA takim była, zaś drugi dobił ). Dotyczy to również Stoczni Gdynia SA. Powołana w miejsce PHSA i wywianowana jej majątkiem SS Nowa Sp z oo, była tylko [protezą stoczni, żle zarządzaną przez przedstawicieli Agencji Rozpieprzania Przemysłu i dlatego musiała korzystać z "pomocy" państwa. Rząd PISu, wysłał na negocjacje do Brukseli niedouczonych harcerzy, którzy nie mieli żadnych szans na obronę stanowiska Polski ze starymi wyżeraczami z Unii. Kolejny rząd, tym razem z PO, stwierdził, że nie ma szansy "odkręcić " błędów negocjacyjnych PISuarowej ekipy i że wygodniej będzie kręcić lody na likwidacji. PIS nie pomógł, a wręcz zaszkodził przemysłowi okrętowemu. Obecny rząd PISu, też ograniczył się do propagandy, unikając jakiejkolwiek realnej pracy.
22 listopad 2020 : 11:22 gxc Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+1 problem też w tym,
że ludzie PO otwarcie mówili, że przemysł okrętowy chcą zaorać, a na terenie Stoczni Szczecińskiej zrobić marinę (to szczyty głupoty, ale przy najmniej jasne postawienie sprawy). Natomiast PIS, wycierając sobie gębę ideą odbudowy przemysłu okrętowego, po prostu oszukał wyborców ...
22 listopad 2020 : 13:39 gxc Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
-1 stocznia
Michalek. Tego, że poprzednicy zrujnowali gospodarkę morską nikt nie neguje, ale to PiS idąc do wyborów nas okłamał, że teraz będzie inaczej!!!. Uczciwie, racjonalnie, porządnie, itd. Zamiast obiecanej reaktywacji państwowego przemysłu stoczniowego - zaorano kolejną stocznię. Jedynym sukcesem obecnej władzy i ministra Grubarczyka jest realizacja projektu budowy kanału Suskiego, którego ten jest bezpośrednim nadzorcą i zapewne dalej tylko tym się będzie zajmować. Rzecz w tym, by w przyszłości nie dać się oszukiwać politykom. Oni mają niezłą zabawę, a państwo (czyli my) na tym tylko traci. Nie chciałbym, by po rządach PiS pojawili się następcy, których też jedyną obrony na nic nierobienie będą twierdzenia, że to poprzednicy tak narozrabiali a my jesteśmy święci.
19 listopad 2020 : 14:45 Andy Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
-3 Statki maja budowac Polacy
Statki maja budowac Polacy a nie minister. To, ze oni chcieli isc w te strone, to nie oznacza, ze okretowcy chca. Z mojego doswiadczenia wynika, ze brac okretowa nienawidzi pisiorow i wysadza w powietrze kazdy jeden pomysl. bo pisiorowy. Prom powinni budowac Szczecinianie, a tam sa tacy Zahorscy, ktorzy nic nie chca robic, tylko zyja z panstwowej (liberalnej) pensji i nawalaja w pisiorow.
20 listopad 2020 : 11:10 Robert2 Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+3 krótko mówiąc,
bywając na tym forum, nic się nie uczysz i jak każdy troll finansowany przez Szefernakera przycinasz głupa. Owszem statek budują stoczniowcy, ale warunki do budowy stwarza właściciel stoczni, czyli w przypadku stoczni o których piszemy, resortowy minister. To jego działania spowodowały taki, a nie inny stan MSR Gryfia, czy Szczecińskiego Parku Przemysłowego (d. Stocznia Szczecińska). To on do wykonania poszczególnych zadań wyznaczał swoich ludzi i ich nie rozliczał. To on dopuścił do zmarnowania 12,5 mln. zł na nieistniejącą budowę promu. To z jego woli Przewodniczącą Rady Nadzorczej SPP zoo. jest radna PIS, niejaka Jacyna Witt, która przez okres swoich rządów dopuściła do całkowitej degradacji produkcji na terenach stoczniowych. Pytam, kto i kiedy pójdzie za to siedzieć ? Czy czasem nie powinien to być Gróbarczyk???
22 listopad 2020 : 13:31 gxc Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+2 I znowu
Bedzie ble ble ble!?
21 listopad 2020 : 11:03 Chopek Roztropek Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
1 1 1 1

Źródło:

Newsletter