Żegluga

Szczecińska firma OT Logistics, znana wcześniej pod nazwą Odratrans, wkrótce zadebiutuje na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych. Spółka, która przez wiele lat kojarzyła się przede wszystkim z transportem rzecznym, obecnie inwestuje również w porty i spedycję kolejową.

Grupa OT Logistics to potentat w wodnym transporcie śródlądowym. Kontroluje 80 proc. tego rynku w Polsce i ponad 50 proc. we wschodnich Niemczech. Jest też obecna w krajach Beneluksu. Dysponuje ponad 800 jednostkami pływającymi (barkami, pchaczami). W ub. roku jej przychody wyniosły ok. pół miliarda zł. Grupa świadczy ponadto usługi spedycyjne, logistyczne i portowe. I właśnie dynamiczny rozwój w tych dziedzinach oraz planowany debiut na giełdzie spowodowały w maju br. zmianę nazwy z Odratrans na OT Logistics.

- Nasz debiut na warszawskiej GPW planowany jest na listopad tego roku - informuje Piotr Chajderowski, prezes OT Logistics. - Prace nad ostateczną wersją prospektu emisyjnego są już na końcowym etapie i dokument będzie złożony w Komisji Nadzoru Finansowego w ciągu najbliższych tygodni.

Przypomnijmy, że w lutym br. spółka weszła na rynek obligacji Catalyst, wprowadzając trzyletnie papiery dłużne o wartości 60 mln zł.

- Nasza grupa skutecznie i systematycznie przekształca się w silnego dostawcę usług logistycznych i spedycyjnych w Polsce i za granicą - podkreśla P. Chajderowski. - Dostarczamy naszym klientom usługę typu door-to-door, co jest jednym z wyróżników na tle konkurencji. Planujemy inwestycje w zakup i rozwój portowych spółek operatorskich w Trójmieście, co dodatkowo wzmocni naszą pozycję. Prowadzimy także zaawansowane rozmowy w sprawie zakupu firm specjalizujących się w spedycji kolejowej i morskiej.

Grupa jest udziałowcem w Porcie Handlowym Świnoujście, a niebawem przejmie w nim udziały DB Schenker.

- Współpraca z DB Schenker w Porcie Handlowym w Świnoujściu układała nam się wyjątkowo dobrze i dzięki temu zdobyliśmy cenne doświadczenie, które zamierzamy wykorzystać w innych terminalach portowych - zaznacza prezes OT Logistics. - W najbliższym czasie dopełnione zostaną ostatnie formalności, które pozwolą nam zamknąć transakcję. Nasz udział w PHŚ zwiększy się z 46,2 do 92 procent.

Dodajmy, że OT Logistics weźmie udział w organizowanych w tym tygodniu I Międzynarodowych Targach i Konferencji Żeglugi Śródlądowej i Gospodarki Wodnej – Waterways Expo 2012 we Wrocławiu.

- Przyjęliśmy zaproszenie na te prestiżowe targi jako partner główny - wyjaśnia P. Chajderowski. - Mam nadzieję, że również nasz wkład pozwoli wzmocnić merytoryczną część tej imprezy. Jesteśmy oczywiście także wystawcą.

0 Logistyka
Wolny rynek, wolnym rynkiem, ale wolny rynek nie utworzy logistyki - samo przypięcie nazwy do starej skądinąd firmy, nie wystarczy. Transport powierzchniowy nie zacznie prawidłowo działać i wolno-konkurencyjnie się rozwijać, jeżeli nie zostanie zarysowana jego struktura sieciowa, na której zostaną uwidocznione terminale intermodalne. Jeżeli struktura ta będzie sensowna, pojawią się inwestorzy, którzy podejmą się budowy elementów tej infrastruktury. od najszybciej przynoszących korzyści, rozpoczynając.
18 wrzesień 2012 : 09:35 Guest Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
1 1 1 1

Źródło:

Newsletter