Żegluga

Trwają rozmowy pomiędzy AP Moller-Maersk i 24 holenderskimi marynarzami, którzy twierdzą, że ich stabilność pracy jest zagrożona po sprzedaży pięciu kontenerowców pływających pod holenderską banderą.

Chodzi o jednostki zbudowane w 1998 roku: Maersk Penang (2890 TEU), Maersk Palermo (2902 TEU), Maersk Kalmar i Maersk Kimi (6690 TEU) oraz zbudowany w 2001 roku kontenerowiec Maersk Kampala (6802 TEU). Armator po tym, jak sprzedał statki, wyczarterował je ponownie, ale pod inną banderą.

Przedstawiciele związku zawodowego marynarzy Nautilus International spotkali się z kierownictwem firmy Maersk, aby znaleźć rozwiązanie. Związkowcy utrzymali jednak, że Maersk nie ustąpi i zaoferuje zatrudnienie na tych samych warunkach, co duńskim marynarzom, a to wiązałoby się, jak mówią, z obniżeniem wynagrodzenia o 30%, utratę emerytury i innych świadczeń socjalnych.

Duński gigant żeglugowy powiedział, że sprzedaż statków dotknęła 63 holenderskich marynarzy, ale 38 kapitanów i starszych oficerów zostało ponownie zatrudnionych w grupie Maersk. Jest 24 starszych oficerów i mechaników, którym Maersk zaoferował alternatywne zatrudnienie, ale na duńskich warunkach.

Mamy nadzieję, że konstruktywny dialog ze wszystkimi stronami będzie kontynuowany w celu jak najszybszego znalezienia rozwiązania, tak aby wszyscy nasi koledzy, których to dotyczy, mogli uzyskać jasność co do swojej przyszłości – informuje Maersk na łamach serwisu Trade Winds.

AL, na podst. Trade Winds

Fot.: AP Moller-Maersk; Agnieszka Latarska

Na zdjęciu poniżej siedziba AP Moller-Maersk w Kopenhadze.

+12 Kpt.ż.w
Proces ten ma miejsce nie tylko u armatora Holenderskiego ....
10 styczeń 2021 : 08:39 Tadeusz Tuszyński Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+5 Fairplay towage project żegluga
Fajnie się czyta jak w normalnych krajach traktuje się marynarzy, u nas nawet pod polską banderą nie jest uczciwie. W Fairplay towage oszukuje się na każdym kroku. Spędza się w pracy po 360 godz a w listach godzin podaje się że ludzie pracowali tylko wtedy gdy jest holownik w ruchu, wykorzystując się ludzi do prac nie związanych z tym co w umowie tj. Cumowanie obcych jednostek, dawanie wody itp. Firma która za każdym razem w mniejszym lub większym stopniu bierze pośredni udział w pracach przy nord stream 2 wygrywa przetarg na obsługę gazoportu to tylko w Polsce takie rzeczy.
11 styczeń 2021 : 05:58 Jacek b Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+1 Głosuj na PO bedzie lepiej..
Polski rząd jest słaby głuPOtą elektoratu który głosuje na jawnych zdrajców polskiego interesu, takich współczesnych politycznych szmalcowników. A potem jeden z drugim płacze że szwab go POsuwa...
12 styczeń 2021 : 10:32 roman22 Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
1 1 1 1

Newsletter