Aby umocnić swoją pozycję lidera w dziedzinie podwodnych instalacji skalnych i sprostać rosnącemu globalnemu zapotrzebowaniu na ochronę infrastruktury energetycznej na morzu, firma Van Oord zamówiła zaawansowane technologicznie jednostki.
Jak poinformował niderlandzki armator, statki zostaną zbudowane przez Yantai CIMC Raffles Offshore w Chinach. Obie jednostki mają zostać przekazane w 2028 roku.
Zamówione jednostki będą miały nośność 35 000 ton i będą wyposażone w system dynamicznego pozycjonowania DP-2, co umożliwi utrzymanie precyzyjnego pozycjonowania pomimo trudnych warunków, takich jak fale, wiatr i prądy. Te cechy sprawią również, że statki będą idealne do projektów długodystansowych, ponieważ zminimalizują podróże w obie strony, zmniejszając emisję CO2 i koszty - podkreśla Van Oord.
Zrównoważona konstrukcja statków obejmuje silniki wielopaliwowe (biopaliwo i metanol) oraz system elektroenergetyczny wraz z akumulatorami o dużej pojemności. Technologie te umożliwią redukcję emisji CO2, wpisując się w politykę firmy na rzecz osiągnięcia neutralności klimatycznej.
– Van Oord stoi na czele transformacji energetycznej. Dzięki innowacyjnym technologiom i długoterminowym inwestycjom aktywnie przyczyniamy się do zwiększenia bezpieczeństwa energetycznego i niezależności energetycznej krajów. Inwestycja ta jest szczególnie ważna w czasach, gdy priorytetem jest zabezpieczenie krytycznej infrastruktury podwodnej. Te nowe statki ucieleśniają nasze zaangażowanie w innowacje, bezpieczeństwo, zrównoważony rozwój i wydajność, jednocześnie wspierając rosnące wymagania naszych klientów i nasze własne ambicje w zakresie zerowego zużycia energii netto – podkreśla Maurits den Broeder, dyrektor zarządzający ds. energii morskiej w Van Oord.
Van Oord obsługuje obecnie trzy statki do instalacji skał podmorskich: Stornes, Nordnes i Bravenes. Zamówione jednostki będą opierać się na tej sprawdzonej platformie, oferując kluczowe ulepszenia, aby sprostać przyszłym wyzwaniom na morzu.
LEW (Źródło: Van Oord)