Stocznie, Statki

W piątek, 29 maja z Gdańskiej Stoczni Remontowa SA wypłynął kontenerowiec kombinowany (Container/RoRo Carrier) z serii Grande Marocco. Na jednostce zamontowano płuczkę spalin ograniczającą emisję związków siarki do atmosfery.

Grande Sierra Leone to trzecia z serii pięciu jednostek Grande Marocco, należących do włoskiego armatora Grimaldi Deep Sea SpA, które w tym roku wpłynęły do stoczni z grupy Remontowa Holding na montaż scrubbera, czyli wspomnianych już płuczek spalin.

Kilka dni temu wpłynął także Grande Congo, który jest obecnie w trakcie prac remontowych, a po nim, w stoczni spodziewany jest jeszcze Grande Guinea.

Seria tych statków została zbudowana w latach 2010-2011, w południowokoreańskiej stoczni Hyundai Mipo Dockyard w Ulsan.

Warto dodać, że Gdańska Stocznia Remontowa SA remontowała także statki innej serii - Grande Lagos - tego samego armatora, w latach 2018-2019. Pierwszy - Grande Lagos - wypłynął ze stoczni w październiku 2018 roku. Po nim udało się zakontraktować drugi statek z serii - Grande Dakar, a kolejne cztery, remontowane w 2019 roku to: Grande Tema, Grande Abidjan, Grande Luanda i Grande Cotonou.

Poza remontem klasowym i szeregiem związanych z tym prac głównym zadaniem na wymienionych wyżej jednostkach był także montaż scrubbera (statki tej serii były już wcześniej przystosowane do montażu tego systemu - miały wydzielone odpowiednie miejsce).

Przypomnijmy, że od 1 stycznia 2020 roku na świecie weszła w życie dyrektywa "Global Sulphur Cap", obniżająca dozwolone poziomy emisji tlenków siarki przez statki z 3,5 proc. do wartości 0,5 proc. (poza strefami kontroli emisji - ECA - w których już wcześniej wprowadzono limit 0,1 proc.). Nowe przepisy, zgodne z celami Międzynarodowej Organizacji Morskiej (IMO) i polityką klimatyczną Unii Europejskiej mają się przyczynić do obniżenia przez statki emisji powstających w wyniku spalania paliw żeglugowych o wysokiej zawartości siarki, odpowiedzialnych za tzw. kwaśne deszcze i wzrost efektu cieplarnianego.

SL, AL

Fot.: Marcin Koszałka

Na zdjęciu poniżej Grande Sierra Leone, który wypłynął już z Remontowa SA i Grande Congo, który jest obecnie w trakcie prac remontowych.

+9 Tylko RES
Gratuluję firmie Res, która na pierwszym z serii tego amatora statku, pokazała jakość usług elektrycznych, dzięki którym zostały podpisane kolejne statki na przebudowę.
30 maj 2020 : 16:08 Wojciech K. Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
0 RES
Szkoda tylko że firma RES dobrze zaczyna, ale nie umie doprowadzić tematu do końca.
03 czerwiec 2020 : 08:32 Tomasz GSR Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
0 Ale żart
Res? Proszę Was - całe szczęście że już ich nie robicie- skończyły się problemy
17 czerwiec 2020 : 20:10 K Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
-5 Fuj
Ale wazelina fuj.
31 maj 2020 : 14:38 Jony spawacz Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+1 Mors+RMS ?
Własnie sprawdziłem co to ten Res.To fuzja Morsa i RMS - tego który poległ kilka lat temu na Północnej przy budowie supplayerów . Położyli zdublowane kable i pogonili ich ze stoczni a HGusy później to poprawiali pod nadzorem armatora.Ten Mors to też papraki ,muszą mieć jakieś układy w stoczni że dali tym ułomom robotę.Brawo wy !
01 czerwiec 2020 : 11:18 Tadeusz1 Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
0 A Ty...
A ty kogo polecasz?
06 czerwiec 2020 : 09:17 kto kogo Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
1 1 1 1

Newsletter