Stocznie, Statki

Stocznia Gdańsk i Stocznia Szczecińska podpisały porozumienie w sprawie projektu "Polskie Stocznie". Zgodnie z umową, spółki będą wspólnie działać na rzecz rozwoju krajowego przemysłu stoczniowego.

Porozumienie przewiduje wykorzystanie potencjału Stoczni Gdańsk i Stoczni Szczecińskiej w celu zbudowania silnej pozycji na europejskim i globalnym rynku stoczniowym. Jak czytamy w komunikacie Agencji Rozwoju Przemysłu, spółki mają wykorzystać doświadczenia w zakresie infrastruktury, portfela zamówień i kwalifikacji załóg, by między innymi wspólnie zabiegać o kontrakty, czy razem realizować zamówienia.

- Sprawne działanie branży stoczniowej zależy od wielu czynników. Jednym z nich jest na pewno tworzenie łańcuchów dostaw i wykorzystanie możliwości lokalnych poddostawców. Współpraca dwóch historycznie, ale także gospodarczo ważnych polskich stoczni może w tym pomóc. To szansa na silną markę w branży i dobra wiadomość dla firm działających na terenie Szczecińskiego Parku Technologicznego, którym zarządza Stocznia Szczecińska. Jestem przekonany, że na podpisanym porozumieniu skorzystają nie tylko jego sygnatariusze, ale również szeroko pojęty rynek stoczniowy – powiedział Andrzej Kensbok, wiceprezes Agencji Rozwoju Przemysłu.

Podczas wizyty w Szczecinie przedstawiciele Stoczni Gdańsk i ARP SA odwiedzili tereny Stoczni Szczecińskiej, by poznać i ocenić jej możliwości produkcyjne, w tym wyposażenie  hal, pochylnie oraz nabrzeża.

Projekt pozwala na wspólne przedsięwzięcia wymagające zaangażowania zasobów infrastrukturalnych, czy wykwalifikowanych managerów. Jednocześnie daje możliwość zawierania i realizacji indywidualnych zleceń, wymagających połączenia zasobów obu stoczni. Program "Polskie Stocznie" opiera się na wzajemnych kompetencjach spółek i nie wyklucza przy tym realizacji samodzielnych planów.

rel (Agencja Rozwoju Przemysłu SA)

 
+27 Polskie Stocznie
Ileż to różnych reorganizacji przeżyły już polskie stocznie, a efekt, cóż, chyba widać.
Stajemy się montownią kadłubów. Ile obcych kontraktów na gotowe statki mamy na dzień dzisiejszy?
Kilka promów fiordowych w Gdańsku, dwa malutkie masowce w Szczecinie, bo nawet jednostka dla Szwedów
to tylko platforma do zbudowania okrętu.
Zresztą, wiele informacji nie podlega upublicznienieniu, szczególnie finansowych,choć nie tylko.
Chcemy być konkurencyjni, pozyskiwać intratne kontrakty.
Ale...
Hyundai #1 na świecie za ubiegły rok wykazał 569 mln $ strat. Powodem jest między innymi wzrost cen stali.
Fincantieri, europejski gigant (wycieczkowce + okręty + offshory) wykazał minimalny zysk ,sprawozdanie w internecie.
Jeszcze niedawno mówiło się o promach, dzisiaj wiadomo, ze Chińczycy już mocno się zadomowili na tym rynku.
W tej sytuacji, zyczę wytrwałości, ale wiary mam coraz mniej.
08 luty 2019 : 17:21 Mieczyslaw Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+27 ETo
W sumie puste słowa- polityka
a co z nami- pracującymi???
08 luty 2019 : 17:25 Darek. J Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+32 Lepszych pomysłów nie macie?
Co za absurd... Najpierw połączyli MSR w Świno z Gryfią, a teraz łaczą Gdańsk ze Szczecinem. Efekt będzie taki sam, jak za pierwszym razem.
08 luty 2019 : 17:56 Maxim Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+31 Pierdoły przedwyborcze
"Podczas wizyty w Szczecinie przedstawiciele Stoczni Gdańsk i ARP SA odwiedzili tereny Stoczni Szczecińskiej, by poznać i ocenić jej możliwości produkcyjne..." - chyba po to, żeby zlecić komuś odpowiedzialnemu wypiaskowanie tej słynnej stępki w Szczecinie. Już zdaje się miało być wodowanie tego promu pisowskiego, a tymczasem stępka nadal rdzewieje - kosztem podatnika...
08 luty 2019 : 17:57 Pies _na_buraki Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+22 Sprzedajcie to biznesowi.
Państwowe stocznie to relikt poprzedniej epoki. Można w to ładować kasę podatnika bez końca. A prywatne firmy zajmujące się KOMERCYJNĄ budową statków nie mają gdzie się rozwijać. Tych kilkudziesięciu Januszy w garniturach upchniecie w jakiś komisjach, agencjach, fundacjach ...
08 luty 2019 : 18:10 Libero Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+33 Stary smok powstał
ta wiadomość gruchnęła tak nagle .. prezesi HHI i COSCO na pewno mieli popsute popołudnia. Tak tego nie należy lekceważyć, europejski King-Kong powstał z kolan i zatrzęsie światowymi portfelami zamówień.
08 luty 2019 : 19:22 premium Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+30 połaczenie
będzie z tego ze 25 stanowisk dyrektorskich z około 30 tyś. zł brutto plus premie i nagrody, ok. 100 stanowisk wicedyrektorów pensje 25 tys. zł brutto plus premie i nagrody i 125 samochodów służbowych, a fajerstwo niech płaci ze swoich podatków
08 luty 2019 : 20:45 marek 111 Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+17 Połączenie
To może drużyny siatkarskie Stocznia Szczecińska i Trefl Gdańsk też połączą siły?
08 luty 2019 : 20:58 Henryk D. K-1 Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+23 Baju, Baju?!?!?!
Prezio, deweloper, bajkopisarz dalej pisze ciekawe bajki.
08 luty 2019 : 21:40 wulkan Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+24 Napinanie muskuł
Ile ten prezes Strzeboński zawarł już różnych porozumień, listów intencyjnych, etc. Co on już nie miał budować, że wspomnę łodzie podwodne, promy,statki rzeczne, autonomiczne i inne cuda.
A tak konkretnie, to tylko podczepianie się pod efekty pracy prywatnych firm dzierżawiących infrastrukturę po byłej stoczni szczecinskiej.
Pytanie jest proste- co szanowny prezes robi w celu rzeczywistej odbudowy stoczni.Zrób pan siłami własnymi chociaż jakiś ponton, czy inną łódkę. Pokaż pan, że powstają służby techniczne, zakupów, produkcyjne.
Wszak przejął pan od Gryfii rolę leadera mającego wybudować słynny prom.Tu się pan skoncentruj, a nie na kolejnych porozumieniach.
08 luty 2019 : 22:13 wodnik Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
1 1 1 1