Stocznie, Statki

Połączenie mocy, rozmiaru i innowacji sprawi, że pogłębiarka ssąca wyposażona w głowicę frezującą (cutting suction dredger) o imieniu Spartacus będzie - zdaniem armatora i budowniczych - najlepszą w swojej klasie. Jednostka zostanie zbudowana w holenderskiej stoczni Royal IHC i dostarczona armatorowi DEME (Dredging, Environmental and Marine Engineering) latem 2019 roku.

Dzięki całkowitej mocy wynoszącej 44 180 kW Spartacus będzie maszyną o najwyższej dzielności morskiej, jaka kiedykolwiek została zbudowana, i pierwszą tego typu pogłębiarką napędzaną skroplonym gazem ziemnym (LNG). Dodatkowo będzie eksploatowana na wodach o głębokości do 45 m - to o 10 m więcej, niż zdolność obecnych na rynku pogłębiarek podobnego typu.

Wyposażenie jednostki należeć będzie do fińskiego koncernu Wärtsilä. Ten, jak informuje w komunikacie, w czwartym kwartale 2017 roku, dostarczy stoczni m.in.: cztery 9-cylindrowe silniki Wärtsilä 46DF, dwa 8-cylindrowe silniki Wärtsilä 20DF oraz system magazynowania i podawania paliwa gazowego Wärtsilä LNGPac z nowo zaprojektowanym układem zbiorników dwuposzyciowych.

- Wärtsilä współpracuje z armatorem od początkowych etapów tego niezwykle zaawansowanego projektu. To umożliwiło zaprojektowanie w pełni zintegrowanych układów napędowych oraz system paliwowy LNG, zoptymalizowany pod kątem potrzeb danego statku - powiedział Arthur Boogaard, dyrektor generalny ds. rozwoju biznesu w Wärtsilä.

Przyjazna dla środowiska jednostka zostanie wyposażona także, m.in. w system odzysku ciepła odpadowego, który konwertuje ciepło z gazów spalinowych na energię elektryczną.

Firma DEME jest wieloletnim klientem firmy Wärtsilä, która w ostatnich latach wykorzystała rozwiązania Wärtsilä dla licznych statków, w tym trzech pogłębiarkach nasiębiernych, kablowcach czy statków typu offshore construction vessel.

DEME uważa, że ​​ten wyjątkowy statek stworzy swój własny rynek, osiągając to, co dotychczas nie było możliwe.

AL, rel (DEME, Wärtsilä)

1 1 1 1

Newsletter