Porty, logistyka

Operator logistyczny DACHSER zorganizował pierwszy pociąg blokowy z Chin do Niemiec. Transport pięćdziesięciu 40-stopowych kontenerów dotarł pod koniec grudnia do Ludwigshafen w Niemczech.

Chiński i niemiecki DACHSER zorganizował pierwszy pociąg blokowy z Chin do Niemiec. Podobny, regularny serwis dla produktów chemicznych został uruchomiony w eksporcie do Chin w zeszłym roku. Chiński zespół DACHSER koordynował z operatorem kolejowym proces kolekcji przesyłek, w tym odbiór od załadowców, przekazanie do terminalu kolejowego i odprawę celną. W Ludwigshafen oddział DACHSER Mannheim zorganizował dystrybucję kontenerów do innych miast w Niemczech i Europie za pośrednictwem sieci DACHSER.

Pandemia i wynikające z niej ograniczenia w dostępności przestrzeni ładunkowej w transporcie lotniczym oraz morskim doprowadziły do wzrostu zapotrzebowania na przewozy kolejowe. Dodatkowo rynek napędza zwiększony popyt przed Chińskim Nowym Rokiem - mówi Vedat Serbet, Rail Services Manager EMEA w DACHSER. - Obserwujemy trend, w którym coraz więcej klientów poszukuje niezawodnych, efektywnych kosztowo rozwiązań transportowych między dwoma kontynentami i ostatecznie wybiera opcję transportu kolejowego.

Nowy Jedwabny Szlak

Nowy Jedwabny Szlak, łączy Chiny z Europą przez Erenhot w Mongolii, następnie Rosję, Białoruś i Polskę. Nasz kraj jest „bramą do Unii Europejskiej” na tym szlaku. To dla nas ogromna szansa.

Polska leży na najkrótszej trasie lądowej z Chin do Europy i ok. 90 proc. towarów transportowanych koleją na Stary Kontynent przechodzi przez terytorium naszego kraju. Wykorzystując położenie geograficzne i integrując transport kolejowy z różnymi kanałami dystrybucji możemy z państwa tranzytowego stać się kluczowym ogniwem łańcuchów dostaw - zauważa Jarosław Utko, Sales Manager ASL Poland z DACHSER Polska.

Nowy Jedwabny Szlak to stabilna droga lądowa do transportu np. towarów chemicznych. Jednocześnie rozwiązanie to stanowi efektywną i atrakcyjną finansowo alternatywę dla transportu lotniczego i morskiego.

Transport kolejowy jest niezawodny pod względem rozkładu jazdy i pozwala klientom uniknąć wahań stawek frachtu morskiego lub nagłych odwołań lotów. I wreszcie, jest przystępny cenowo w porównaniu z frachtem lotniczym - mówi Vedat Serbet.

rel (Dachser)

1 1 1 1

Newsletter