Porty, logistyka

Zarząd Morskiego Portu Gdynia SA w dniu 2 grudnia 2020 roku ogłosił postępowanie na wybór przewoźników promowych korzystających z Publicznego Terminalu Promowego w Porcie Gdynia w latach 2021 do 2025.

Postępowanie prowadzone jest w trybie negocjacji z ogłoszeniem. Przewoźnicy, którzy do 15 grudnia złożą wnioski o udział i zostaną zakwalifikowani do udziału w postępowaniu będą mogli złożyć oferty, których treścią będą plany zawinięć, parametry promów oraz propozycję wysokości opłat portowych.

Link do strony z ogłoszeniem o postępowaniu.

Budowa Terminalu jest największą, od niemal 50 lat, inwestycją realizowaną w Porcie Gdynia, dzięki której możliwe będzie przyjmowanie większych promów o długości do 240m oraz skróci czas związany z zawinięciem statku do portu. Terminal zapewni obsługę transportu promowego w systemie dwupoziomowym na jednym stanowisku promowym oraz obsługę ruchu pasażerskiego poprzez galerię łączącą budynek terminalu ze stanowiskiem promowym. Bezpośredni dostęp do intermodalnego terminalu kolejowego umożliwi obsługę ładunków intermodalnych. Nowy terminal promowy połączony będzie z międzynarodowym układem komunikacyjnym poprzez: ulice Polską i Janka Wiśniewskiego, Trasę Kwiatkowskiego i Obwodnicę Trójmiasta oraz Autostradę A1.

Nowy terminal promowy będzie jednym z najnowocześniejszych tego typu obiektów w basenie Morza Bałtyckiego, zlokalizowany blisko centrum miasta. Inwestycja wpisuje się w ideę Green Port poprzez eliminowanie zanieczyszczenia środowiska. Wynika to z możliwości zasilania prądem promów podczas postoju, dzięki specjalnym urządzeniom, pozwalającym na czerpanie energii elektrycznej bezpośrednio z lądu. Taka technologia umożliwi wyłączenie silników i agregatów podczas postoju.

Sam terminal zostanie wyposażony w nowoczesne, przygotowane specjalnie dla Portu Gdynia urządzenia pozwalające na dostosowanie ramp i galerii pasażerskiej do różnej wielkości i typów statków, co istotnie ułatwi wejście jak i zejście na statek pasażerom poruszającym się zarówno pieszo jak i pojazdami kołowymi.

Projekt jest realizowany w oparciu o fundusze unijne oraz środki własne Zarządu Morskiego Portu Gdynia S.A. Zakończenie realizacji projektu planuje się w połowie przyszłego roku.

Parametry Terminalu Promowego w Porcie Gdynia:

Długość linii cumowniczej Nabrzeża Polskiego wynosi ok. 266 m, zespół ramp: górnej i dolnej, umożliwiający jednoczesny załadunek na dwa pokłady samochodowe różnej wielkości promów.

Parking przeznaczony jest dla pojazdów oczekujących na odprawę

- dla samochodów osobowych o pojemności 215 aut (4.792 m2),
- dla samochodów ciężarowych o pojemności 110 aut z naczepami (12.060 m2). 

Plac manewrowy o powierzchni 44.542 m2

- dla pojazdów ciężarowych o pojemności 112 aut;
- dla samochodów osobowych o pojemności 120 aut;
- dla aut wyjeżdzających z promu plac buforowy o pojemności 122 aut,

Budynek główny Dworzec Promowy 4-ro kondygnacyjny, z wydzielonymi miejscami na sprzedaż biletów, kontrolę bagażu i kontrolę osobistą,

Dane eksploatacyjne budynku

- powierzchnia zabudowy: 2 063,00 m2,
- kubatura: 30 285,00 m3,
- powierzchnia użytkowa: 5 468,00 m2,

Galeria wraz z łącznikiem pasażerskim umożliwia przejścia pasażerom bezpośrednio z promu do budynku i odwrotnie.

rel (Port Gdynia SA)

+3 mini terminal
Budowany terminal na pewno jest potrzebny, ale nie ma szans na rozwój , na rozbudowę. Jedna rampa ...... to dużo mówi. Czy jest planowana modernizacja najbliższego otoczenia komunikacyjnego wokół terminalu, a szczególnie ronda Karlskrona? Takiej wielkości rondo może być najwyżej na osiedlu mieszkaniowym .......
03 grudzień 2020 : 17:02 mare Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
1 1 1 1

Newsletter