Porty, logistyka

Loconi Intermodal uruchamia połączenie intermodalne między terminalami BCT i GCT w porcie Gdynia a terminalem Łódź Centrostal. To kolejny etap rozbudowy krajowej siatki przewozów – po wdrożonym w 2024 roku regularnym połączeniu Gdańsk (Baltic Hub) – Łódź.

Nowa relacja umożliwia pełniejsze wykorzystanie potencjału portu w Gdyni jako strategicznego węzła morskiego dla polskiego handlu zagranicznego. Regularne serwisy intermodalne zapewniają klientom szybki, przewidywalny i zrównoważony dostęp do portu z centralnej Polski. To rozwiązanie, które nie tylko zwiększa efektywność łańcuchów dostaw, lecz także przyczynia się do ograniczenia ruchu ciężarowego oraz redukcji emisji CO2.

Port w Gdyni odgrywa dziś coraz większą rolę w obsłudze kontenerowego ruchu morskiego. Nasze połączenia intermodalne zapewniają jego bezpośrednie skomunikowanie z krajowym zapleczem logistycznym. To istotne zarówno dla eksporterów, jak i importerów, którzy oczekują stabilnych, terminowych i zrównoważonych rozwiązań transportowych – podkreśla Paulina Pasierbiewicz, kierownik Działu Sprzedaży w Loconi Intermodal.

Obecnie Loconi realizuje dwa stałe kursy tygodniowo na trasie Gdynia – Łódź w obu kierunkach (import/eksport).

Loconi Intermodal SA to jeden z największych polskich operatorów intermodalnych, specjalizujący się w tworzeniu rozwiązań alternatywnych dla transportu drogowego oraz w rozkładowych przewozach intermodalnych z terminali portowych. Loconi przewozi obecnie 270 tysięcy TEU rocznie oraz uruchamia średnio 280 pociągów miesięcznie z/do polskich portów na 6 głównych kierunkach. 

Spółka oferuje również usługi transportu międzynarodowego do większości krajów UE. Loconi operuje obecnie na 9 lądowych terminalach intermodalnych, w tym posiada 2 własne terminale
w Warszawie oraz Radomsku.

LEW (rel Loconi)

1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 3.6063 3.6791
EUR 4.2154 4.3006
CHF 4.5291 4.6205
GBP 4.8671 4.9655