Porty, logistyka

Największy w historii spółki Polska Meat transport mrożonego drobiu i wieprzowiny wyruszył z Gdyni do Afryki. 28 marca z Portu Gdynia wyruszy do Kongo transport statkiem chłodniczym, który w całości wypełniony został zamrożonym mięsem z Polski.

Chodzi o masowiec do przewozu mrożonek typu reefer, którego ładowność wynosi 5124 ton ma 150 metrów długości. Załadunek statku odbywał się 24h na dobę i trwał niemal 5 dni.

Plany Polska Meat na najbliższe lata są bardzo ambitne. Spółka planuje stworzenie własnej sieci sprzedaży detalicznej w krajach zachodniej i południowej Afryki. - Na rynkach 14 krajów Afryki działamy już od 18 lat, doskonale znamy ich lokalną specyfikę, a prognozy ekonomiczne i demograficzne pozwalają postrzegać przyszłość tych krajów z dużym optymizmem - do 2015 roku ludność Afryki ma się podwoić. Nawiązaliśmy ścisłą współpracę z lokalnymi partnerami, do których dostarczamy drób, głównie kury, ale i inne rodzaje mięsa. Polska Meat stała się największym europejskim eksporterem kur, których eksport sięga 6 000 ton miesięcznie. Teraz, dzięki temu, że sytuacja społeczna, ekonomiczna i polityczna bardzo sprzyjają rozwoju biznesu w tym regionie, postanowiliśmy wykorzystać nasze doświadczenia i rozpoczynamy rozszerzenie działalności o własną sieć sprzedaży detalicznej - przewodniczący Rady Nadzorczej Polska Meat, Inacio Fernandes Pedrosa.

Sieć sprzedaży obejmie budowę dwóch supermarketów rocznie. Ekspansja zakłada rozwój sieci w dwóch lub trzech krajach co kolejne pięć lat. Markety będą wpasowywać się w lokalną specyfikę rynków afrykańskich i obejmą sprzedaż mrożonych owoców, lodów, warzyw i mięsa w ramach lokalnych centrów handlowych. Dzięki sieci sprzedaży dla końcowego klienta detalicznego Polska Meat będzie w stanie objąć swoją działalnością całą linię produkcyjną od pozyskania produktów w Polsce, poprzez ich przygotowanie, magazynowanie, logistykę i dystrybuuję, aż po sprzedaż hurtową i detaliczną na najbardziej dynamicznie rozwijających się afrykańskich rynkach. Dla spółki oznacza to możliwość czterokrotnego powiększenia własnej marży z 7-8 % w dostawach i logistyce o dodatkową marżę 25-30% ze sprzedaży na rynku detalicznym.

rel (Ultrarelations.com)

Na zdjęciu Inacio Fernandes Pedros

1 1 1 1

Newsletter