Żegluga

Unity Line Limited oraz Polska Żegluga Bałtycka planują utworzyć wspólną spółkę poprzez przystąpienie Unity Line do spółki Polskie Promy - poinformował we wtorkowym komunikacie Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. 

“Zamierzona koncentracja nastąpi w formie utworzenia wspólnego przedsiębiorcy przez Unity Line Limited z siedzibą w Limassol na Cyprze (“Unity Line”) oraz Polską Żeglugę Bałtycką z siedzibą w Kołobrzegu (“PŻB”), poprzez przystąpienie Unity Line do utworzonej w tym celu przez PŻB spółki Polskie Promy z siedzibą w Szczecinie” - napisano w komunikacie.

Jak informuje UOKiK Unity Line należy do grupy kapitałowej tworzonej przez przedsiębiorstwo państwowe Polska Żegluga Morska. Jest to wiodąca i największa grupa armatorska w Polsce i jeden z większych w Europie i na świecie morskich przewoźników suchych ładunków masowych.

PŻB jest jednoosobową spółką Skarbu Państwa i stoi na czele tworzonej przez siebie grupy kapitałowej PŻB, będącej właścicielem i armatorem promów morskich.

Przedsiębiorcy uczestniczący w koncentracji prowadzą żeglugę promową na Bałtyku (Unity Line pod marką Unity Line i PŻB pod marką Polferries). Polskie Promy mają być przedsiębiorcą powołanym do pozyskania finansowania, a następnie zamówienia i nadzoru budowy promów morskich typu ro-pax (promy towarowo-pasażerskie).

Łukasz Pawłowski

 
+19 Oszusci
Pewnie znowu przez kolejne 5 lat będą zmieniać się dyrektorzy i przez kolejne 5 lat wybiorą jedynie znak towaru dla nowego przedsiębiorstwa...
18 sierpień 2020 : 14:19 POdatknik Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+22 Telenowella
Lato się kończy, więc powraca promowa telenowela wg scenariusza i w reżyserii ministra Gróbarczyka. Zamiast o perspektywach budowy w odległej przyszłości morskich promów , co było lejtmotivem w poprzednim sezonie serialu, tym razem wiodącym tematem jest konsolidacja polskich operatorów żeglugi promowej. Cypr+ Kołobrzeg = Szczecin. Czy to ma sens? Nikt nie wie. Dyskusja trwa od lat więc liczę na kilkanaście odcinków, głównie o lokalizacji spółki. SZCZECIN, KOŁOBRZEG czy ŚWINOUJŚCIE gdzie jest terminal promowy.
Miejmy nadzieję, że to połączenie nie zakończy się tak jak połączenie robiącej bokami stoczni szczecińskiej Gryfia i dochodowej świnoujskiej Morskiej Stoczni Remontowej. Obecnie rozpoczęto likwidację MSR (w czwartek nadzwyczajna sesja rady miasta-protest). Mienie stoczni pojedzie do Szcxecina a teren zostanie zaorany. To efekt programu STOCZNIE.
18 sierpień 2020 : 14:28 Andy Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+9 Złodziejstwo
To już teraz się wyjaśniło po co przyszedł pan. Dyrektor z PŻB do PŻM! Żeby wyprowadzić promy z firmy! Kolejny złodziej który chce wszystko zrobić żeby firma znikła! Ale to właśnie jest tak że "Lepsza Zmiana" zadzi i kradnie to co napędzało firmie. Poprostu żenada wywieść na taczkach Pana Dyrektora oszusta!
18 sierpień 2020 : 15:45 Marinero Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+10 No pojechali..
Chyba powinna się nazywać polska stępka....bo raczej promu to już nie będzie...ważne żeby 20 dyrektorów było...
19 sierpień 2020 : 03:04 Mmm Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+13 Rynek promowy 1
A tuż tuż, bo za 2 lata TT-Line odbiera swój ogromny nowy "GreenShip" i chyba wielką zagadką nie jest, na jakiej trasie zagości. Zarówno Trelleborg jak i Ystad rozbudowują się, czekając na armatorów, którzy zwrócą im koszty budowy nowych nabrzeży dla większych statków. TT nie śpi i jeżeli polscy armatorzy sie nie wyrobią (co już jest na 90% pewne, bo jeszcze nie mają nawet projektu statków), to sam odbije sobie Ystad. Port sprzeciwiał się nie będzie, bo buduje nowe nabrzeże w konkretnym celu - przyjmowaniu większych statków i zarabianiu na nich.
19 sierpień 2020 : 07:07 Flotek Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+13 Rynek promowy 2
Stena też nie śpi i za 2 lata wprowadzi na trasę do Karlskrony większe statki. Czy to będą nowe E-Flexery, czy to będą promy przeniesione z Kilonii albo Hoek van Holland, to będą to promy dużo większe, dla których budowany jest nowy terminal. Unity nie pojedzie przez następne lata opierając się na głównie na posiadaniu Polonii, a Polferries na Mazovii czy Novej Star. Tam są potrzebne nowe, duże statki. Szczególnie do Świnoujścia. Jak narazie rynek wygląda cieplutko dla armatorów z Niemiec i Szwecji. Polscy operatorzy są nadal związani. A szkoda, bo potencjał mają ogromny.
19 sierpień 2020 : 07:07 Flotek Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+9 Spółka
W październiku 2019 dyrektor Unity Line stwierdził, źe dla utrzymania pozycji firmy na rynku UL musi zakupić minimum 4 duże promy a optymalnie 6. To kolejne wołanie PŻM o promy od 2004 roku. Terminal Promowy Świnoujście już za rok będzie dysponować dwoma stanowiskami dla promów o L 240m. Terminal gotów a promów wciąż brak.
Rzecz w tym, że konkurencja nie śpi, ale wciąź się rozwija. TT Line w 2022 otrzyma 2 promy, każdy o długości linii ładunkowej 4600m. Promy PŻB i UNITY LINE są stare, dwukrotnie mniejsze , droższe w eksploatacji, nieekologiczne itd.
Ministerstwo od gospodarki morskiej wymyśliło,,że polscy armatorzy promów pokonają konkurencję nie nowymi duźymi, nowoczesnymi promami, ale konsolidacją dwóch państwowych firm i wielce obiecującą nazwą nowej spółki POLSKIE PROMY.
Nazwa zamiast nowoczesności, będzie niestety promować nasze nieudacznictwo i niestety brak rozumienia potrzeb armatorów przez decydentów.
Nowa Spóka lekiem na całe zło.
19 sierpień 2020 : 07:29 Andy Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+4 Spółka
czepiasz się, nazwa spólki jest nowoczesna i już sama w sobie pokona konkurencję.
19 sierpień 2020 : 08:06 Włodek1945 Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+6 Dobra Zmiana
Proponuję Gróbarczyka na Prezesa, niedługo go wykopią z rządu, więc będzie do dyspozycji, ale co najważniesze, nie ma w Polsce nikogo takiego, kto by się znał lepiej od Gróbarczyka na budowie promów i żegludze promowej.
19 sierpień 2020 : 09:16 Jato Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
-6 Promy
Przypominam że w 1912 roku rząd chcial sprzedać PZB za 38 mln.zl czyli firme oddac za darmo.Nie wiele wcześniej PZB kupił kolejny prom za 130 mln zł i w jego remont włożył 30 mln…zl.W tej chwili wiekszość tranzytu Skandynawia- południe Europy przejeli Niemcy.,bo maja infrastrukture drogową .Jak tylko dokonczymy autostrade A1 to my przejmiemy dużą cześć tranzytu i firma już dziś w doskonałej kondycji,bedzie kurą znoszącą złote jaja.Połaczenie pozwoli zmniejszyć koszty i utrudni tak zwaną prywatyzqcje,gdyby pis stracił władze.
19 sierpień 2020 : 10:24 Krzysztof muszka Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
-4 Szyderstwo
Wszyscy tu szydza. Z promu, ze spolki promowej. A co takiego ci wszyscy robia? Te kapcie w Remontowej? Gdzie polski przemysl okretowy, gdzie ci wielcy projektanci okretownictwa? Ostatnio mi kolega powiedzial, ze rozmawial w stoczni z mlodym czlowiekiem i sie okazalo, ze jest to absolwent WOiO, ktory jest majstrem w stoczni. Magister inzynier, ktory ma dwoch spawaczy i dwoch monterow. i taki jest real. Z czego wy wszyscy szydzicie i kpicie? Z siebie szydzicie. To Polacy nie potrafia projektowac i budowac promow a nie rzad. Co wy sie na rzad ogladacie? Budujcie statki a nie spawacie kadluby dla Norwega. 95% produkcji okretowej w Polsce to spawanie kadlubow, a nie statkow. I to jeszcze projekt trzeba dostarczyc, bo to nie sa polskie projekty. Zenada prosze panstwa. Z siebie szydzicie i tylko z siebie.
19 sierpień 2020 : 10:32 Robert2 Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+1 Jak obiecywane złoto, zamieniło się w zwykłe g.
Tu nikt nie szydzi "z promu", czy ze "spółki promowej", lecz z pisowskiej władzy, która obiecywała złote góry, a zafundowała głębokie wykopy.
20 sierpień 2020 : 09:43 Jato Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
1 1 1 1

Źródło:

Newsletter