Żegluga

Wärtsilä z powodzeniem testuje możliwości usług udzielania wsparcia technicznego i konsultacji w czasie rzeczywistym na odległość. Oznacza to, że np. mechanicy przeprowadzający remont awaryjny silnika okrętowego przekazują obraz ze swoich elektronicznych okularów do siedziby producenta, a jego inżynierowie na bieżąco diagnozują problemy i instruują członków załogi statku co do kolejnych czynności.

Grupa Wärtsilä z powodzeniem przetestowała usługę zdalnego poradnictwa i konsultacji technicznych, wchodząc w zupełnie nowy wymiar w naprawach i konserwacji statków. Poprzez komunikację w czasie rzeczywistym za pomocą sterowanych głosem urządzeń ze sfery "galanterii elektronicznej", "elektrodzieży", "osobistych urządzeń noszonych", "urządzeń do noszenia" (w języku polskim nie przyjął się jeszcze żaden jednoznacznie dobry i akceptowany przez większość odpowiednik anglojęzycznego wearables; chodzi np. o gogle komputerowe 3D oraz "inteligentne okulary") z możliwościami rzeczywistości rozszerzonej (augmented reality - AR), a także oprogramowania do zdalnego prowadzenia (poradnictwa, przewodnictwa, instruowania w czasie rzeczywistym podczas wykonywania prac), członkowie załogi statku, inżynierowie serwisowi i pracownicy stoczni mogą komunikować się z ekspertami rezydującymi w dowolnym miejscu na świecie.

Testy przeprowadzono na pokładzie Huckleberry Finn, promu ro-ro eksploatowanego przez TT-Line, podczas rejsów między Trelleborgiem (Szwecja) i Travemünde (Niemcy).
Symulowane sytuacje związane ze zdalnymi konsultacjami serwisowymi, były realizowane na wyposażeniu nawigacyjnym statku w sterówce (na mostku), a także w odniesieniu do uszczelnień i łożysk wału napędowego w siłowni.

Transmisja sygnału Wi-Fi dla sesji video była możliwa dzięki przenośnej antenie LTE na pokładzie statku. Symulacje na statku były monitorowane w czasie rzeczywistym przez ekspertów Wärtsilä w Geteborgu i Hamburgu.

Testy potwierdziły skuteczność cyfrowych urządzeń do noszenia (wearables) z funkcją rzeczywistości rozszerzonej jako środka komunikacji, a przenośna antena Wi-Fi zapewniała silny sygnał wszędzie tam, gdzie był potrzebny.

"Ogólna ocena tego programu testowego potwierdza znaczące możliwości Wärtsilä w zakresie zdalnej pomocy technicznej. Niezależnie od tego, gdzie znajduje się sprzęt na statku, pokazuje, że możemy zapewnić szybkie rozwiązywanie problemów i doradztwo techniczne, oszczędzając w ten sposób klientowi zarówno czas, jak i koszty. To tak, jakby na pokładzie 24 godziny na dobę był pracownik serwisu Wärtsilä. Cenimy informacje zwrotne od TT-Line, ponieważ był to doskonały przykład współtworzenia rozwiązań z kluczowym klientem, a także kolejny ważny krok w kierunku realizacji wizji "Smart Marine" firmy Wärtsilä", powiedział Thomas Pauly, kierownik ds. produktów opartych na przyszłościowych technologiach w dziale uszczelnień i łożysk linii wałów w Wärtsilä Marine.

"To była imponująca, profesjonalna i pragmatyczna demonstracja technologii. Łączność podczas pracy na morzu była znakomita, a urządzenia głośnomówiące i elektronika do noszenia spełniają nasze standardy bezpieczeństwa na statkach" - mówi Thomas Busch, inspektor techniczny w TT-Line.

Usługa zdalnego doradztwa technicznego Wärtsilä okazała się skuteczna również podczas demonstracji w biurze TT-Line, podczas której omówiono możliwości zdalnych konsultacji i wsparcia technicznego w czasie dokowań i remontów statków. Wizja Smart Marine firmy Wärtsilä łączy cyfryzację i łączność internetową, aby zoptymalizować wydajność, poprawić bezpieczeństwo i obniżyć koszty operacyjne dla branży żeglugowej.

rel (Wärtsilä)

Zdalne wsparcie techniczne w czasie rzeczywistym przy wykonywanych na statku pracach

 

Zdalne wsparcie techniczne w czasie rzeczywistym przy wykonywanych na statku pracach
1 1 1 1