Żegluga

Podróż między lotniskiem w Wenecji i starożytnym centrum miasta stanie się o wiele bardziej przyjazna dla środowiska. A to za sprawą elektrycznych silników Siemensa, które są montowane w weneckich łodziach komunikacji miejskiej.

Nazwę łodzi – Scossa – można przetłumaczyć na polski jako „wstrząs elektryczny”. I prąd elektryczny ma w tym przypadku kluczowe znaczenie – system napędowy łodzi w bardzo prosty sposób wykorzystuje technologie, które zostały już przetestowane w branży motoryzacyjnej oraz marynarce wojennej. Scossa to łódź, która jest napędzana silnikiem elektrycznym Siemensa ładowanym z akumulatorów. Zapewniają one jednostce wystarczającą moc do pokonania trasy biegnącej przez historyczne centrum Wenecji, wzdłuż Canal Grande. Akumulatory są ładowane podczas podróży z dala od centrum, więc nie generują hałasu tam, gdzie byłoby to uciążliwe.

Oprócz silnika elektrycznego łódź posiada także napęd mieszany – na olej napędowy i prąd. Przy tym napędzie Scossa osiąga prędkość 30 km/h na otwartej lagunie, a wykorzystując moc silnika diesla, ładuje swoje akumulatory.​

​–  Rejs Scossą można porównać do podróży żaglówką, ale ta łódź to przede wszystkim gest miłości do miasta, w którym żyjemy i pracujemy – mówi Fabio Sacco, prezes Alilaguna. – Z tego powodu od dawna jesteśmy zaangażowani w produkcję łodzi o zerowej emisji, które są przyjazne dla środowiska.

– Dzięki know-how i umiejętnościom, które zdobyliśmy przez lata, udało nam się opracować wdrożenie nie tylko zaawansowane pod względem technologicznym, ale również bezpieczne i niezawodne – mówi Giuliano Busetto, kierownik oddziału Digital Factory oraz Process Industries and Drives w Siemens Italy.

rel (Siemens)

1 1 1 1