Stocznie, Statki

Ponad 100 metrów długości, 17 szerokości oraz możliwość przewiezienia 90 samochodów osobowych - to parametry nowego promu z napędem hybrydowym, który zbuduje stocznia Crist SA dla fińskiego operatora promowego Finferries. Dzisiaj odbyło się pierwsze cięcie stali na jednostkę o stoczniowym symbolu budowy P315.

Prom będzie zasilany z ładowanych z lądu baterii akumulatorów. Spalinowe zespoły prądotwórcze będą służyły jako rezerwowe źródło zasilania jednostki, używane w warunkach złej pogody, bądź dużego nagromadzenia lodu na trasie. Nowa jednostka będzie miała 100,5 m długości, 17,4 m szerokości. Na jej pokład zmieści się 90 samochodów osobowych oraz 372 pasażerów. Jednostka ma być obsługiwana przez 3-osobową załogę.

Ten kontrakt jest efektem naszej ciężkiej pracy oraz doświadczenia w budowie nowoczesnych promów hybrydowych, które zdobyliśmy m.in. przy Elektrze czy promie Herjólfur. Dzięki temu kolejny, w pełni wyposażony prom hybrydowy, zamawiany przez naszych partnerów z Finferries, powstanie w naszej stoczni – mówi Tomasz Wrzask, PR & ,marketing manager, Crist SA.

Wcześniejszy, zbudowany również przez Crist SA, a zaprojektowany przez biuro projektowe StoGda, dla Finferries, hybrydowy prom dwustronny Elektra, okazał się znaczącym sukcesem. Jego innowacyjny system ładowania i rozwiązanie hybrydowe zostały wyróżnione m.in. międzynarodową nagrodą "Ship of the Year" w konkursie Marine Propulsion Awards 2018 oraz nagrodą CEMT 2018 przyznaną za wybitny wkład na rzecz sukcesu europejskiego przemysłu morskiego wręczoną podczas II Forum Wizja Rozwoju w Gdyni.

Prom, podobnie jak Elektra, będzie pokonywać swoją trasę korzystając z własnych baterii, które będą zasilane bezpośrednio z lądu podczas ładunku i rozładunku jednostki. Nasi klienci dostaną więc przyjazny dla środowiska statek, który idealnie sprawdzi się w codziennej pracy - dodaje Tomasz Wrzask.

Dane techniczne:
- długość: 100,5 m
- szerokość: 17,4 m
- wysokość: 5,2 m
- zanurzenie: 3,1 m
- załoga: 3 osoby
- pasażerowie: 372 osób

rel (Crist SA)

-4 Pańszczyzna jak w feudalnym średniowieczu
Jak taki super statek i taki HI-TECH na poziomie europejskim to myślę że wynagrodzenia dla firm podwykonawczych też powinny być na poziomie europejskim 35 - 40 € / godzinę za taką Hi-Tech robotę, a nie 30 - 40 PLN ok, 4,5 raza mniej. I tak media mają dużo, dużo tańsze niż na Zachodzie. Blachę i urządzenia rozumiem też zamówią w Polsce :-), a nie za granicą. Nie może być tak, że nam zostanie tylko montaż za darmo w czasie koronowirusa ! Co to za "Europa" że tylko niebieska flagę z gwiazdami się wywiesza nad bramą, a polityka wynagrodzeń i termin płatności dla podwykonawców na poziomie czworaków z 3 świata. Warunki pracy też 3 świat bez umowy o prace. Same śmieciówy. No i jeszcze zaliczki muszą być wpłacone, żeby nie było czegoś takiego jak w Naucie, ST3, SMW, Gryfii czy innych podobnych czekających w kolejce do Syndyka po wyborach.
03 lipiec 2020 : 11:23 Obserwator Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
-4 c.d.
Wyjdzie też od razu czy mają na finansowanie, czy banki ich olały ich i chcą się na prywatnych firmach powozić. Chcieli się wykręcić żeby prom dla PŻB budować, żeby sobie na państwowej kasie podatników odbić, ale ich na szczęście spuścili. Nie przekonali ministra ! :-). Nie będziemy innym państwom budować statków za darmo i wyprowadzać kasy z własnego kraju bo skończymy jak Wenezuela. Lepiej przez 500 do piwa, szlugów i passatów dokładać bo to w kraju zostaje i krąży i mała gastronomia się rozwija. Mam nadzieje, że po wyborach ten chory pomysł pseudoprywatnej firmy się wreszcie zakończy i zrobi się jakaś nowa stocznia na tym terenie prywatna albo państwowa bo w Trójmieście w przeciwieństwie już do Szczecina jeszcze jest z kim robić i Stocznia Gdynia miała markę wśród armatorów, a nie w dziale kooperacji kadłubowej na warsztacie konkurencyjnych stoczni. Szkoda tego doku i tej infrastruktury !
03 lipiec 2020 : 11:24 Obserwator Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
-4 c.d.
"Sukces" opiera się tylko na propagandzie na poziomie "inteligentnych" idiotów rajcujących się programami typu Big Brother. Nie wiadomo czy nie będzie powtórki z Niemiec, czy Islandii. gdzie wymiękli i odpuścili raz 100 mln PLN raz 40mln. Po to taki dok za darmo przejeli, żeby za darmo robić i żeby nasza kasa wypływała za granicę? Polak ma co prawda niewolnicze geny chłopa pańszczyźnianego, lubi robić za darmo, odwalać pańszczyznę i szanuje tylko nie wiele od niego mądrzejszego ale za to okrutnego Pana co go oszuka, okradnie i upije we własnej karczmie, a tym co mu coś da i pomoże będzie gardził, bo nie potraktował go po Pańsku. Ale jest już 21 wiek i tak dalej nie można, choć wiele mediów zagranicznych tę mentalność 3 świata promuje, bo wszyscy chcą nieźle zarabiać na wyzysku "szaro-ciemnego" luda. :-) i darmowej pracy. Co zapłacą to 3 razy tyle wyprowadzą do siebie w tzw. Offsecie materiałowym :-).
03 lipiec 2020 : 11:25 Obserwator Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
0 Europa jest ok
Europa jest ok, tylko z naszym wspanialym kraikiem jest cos nie tak
14 lipiec 2020 : 04:02 Yell Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+2 Koniec "Stocznia +" !
Kraik jest OK. Problem z ciemnym ogłupiałym propagandą "sukcesu" ludkiem, który ciągle daje się dymać, pracując za darmo lub puchar dla Janusza lub Politruka. Później to wszystko jest wyrównywane z naszych podatków czyli przyszłych emerytur., służby zdrowia itp. Czas skończyć z tą patologią.
14 lipiec 2020 : 09:07 Obserwator Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
1 1 1 1

Newsletter