Stocznie, Statki

W ostatnią sobotę, 12 marca 2016 r., norweska stocznia Kleven zwodowała 116-metrowy luksusowy superjacht ekspedycyjny (expedition superyacht support vessel). Jego kadłub zbudowano w Polsce i w postaci częściowo wyposażonych bloków przetransportowano na barko-pontonie do Norwegii.

Jest to drugi statek zbudowany przez stocznię Kleven dla nowozelandzkiego multimiriardera Greame Hart'a, który, wraz z rodziną, uczestniczył w ceremonii wodowania w stoczni w Ulsteinvik w minionym tygodniu. Pierwszy superjacht Hart’a z Kleven - 107-metrowy Ulysses  (NB 366, również z częściami kadłuba powstałymi w Szczecinie) został wprowadzony do eksploatacji w 2015 roku i odbywa obecnie swój pierwszy rejs po Morzu Śródziemnym. 

Nowy, zwodowany właśnie, 116-metrowej długości 18-metrowej szerokości megajacht (o stoczniowym n-rze budowy NB 370) został zaprojektowany (pod symbolem MT 5006 MKII ESV) przez norweskie biuro konsultingowe Marin Teknikk z Herøy we współpracy z projektantem Kyle'm Dick'iem z nowozelandzkiej firmy projektowo-konsultingowej Oscar Mike Naval Architects. Statek o tonażu pojemnościowym brutto 6700 jednostek przeznaczony jest do długich rejsów "ekspedycyjnych" w trudnych pogodowo akwenach (np. w rejonach arktycznych) i łączy solidny, "roboczy" charakter z luksusami i atrakcjami dla armatora i jego gości, typowymi dla superjachtu. Na pokładach superjachtu projektu MT 5006 MKII ESV zaplanowano miejsce dla 66 osób.

Luksusowy statek ma być przekazany armatorowi w lipcu tego roku.

Częściowo wyposażone bloki kadłuba zarówno dla superjachtu Ulysses (w czerwcu 2014 roku), jak i na zwodowaną właśnie jednostkę Kleven NB 370, dostarczyła stocznia Partner Shipyard Sp. z o.o. ze Szczecina. Trzy bloki kadłuba superjachtu o symbolu budowy NB 370 zostały dostarczone ze Szczecina do stoczni w Ulsteinvik na holowanym barko-pontonie w grudniu minionego roku. Ich budowa nie została jednak zakontraktowana bezpośrednio w polskich stoczni. Formalnie dostawcą dla Kleven'a jest holenderska firma CIG Shipbuilding.

Grupa Kleven posiada dwie stocznie - Kleven Verft w Ulsteinvik i Myklebust Verft. Z obiema współpracują, jako podwykonawcy, różne polskie stocznie dostarczające częściowo wyposażone kadłuby lub sekcje.

PBS, rel (Kleven, CIG)

Fot.: Kleven, CIG; Rys. Marin Teknikk

Wodowanie superjachtu Kleven NB 370 w marcu 2016 r.

 

Sjøsetting av byggnr. 370 12. mars 2016 Launch of build no 370, 12 March 2016.

Posted by Kleven on Saturday, 12 March 2016

Wodowanie superjachtu Kleven NB 366 (Ulysses)

 

+3 Projekt
Warto również dodać, że za zaprojektowanie konstrukcji kadłuba, wykonanie dokumentacji roboczej i analiz wytrzymałościowych w tym projekcie, odpowiedzialna była firma NELTON sp. z o.o. z Pruszcza Gdańskiego.
15 marzec 2016 : 10:42 AC Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+5 A kogo to obchodzi
Liczy się dostawca końcowy jednostki, a nie poddostawca poddostawcy.
15 marzec 2016 : 22:00 wodnik Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+4 kleven
To ta stocznie wyrolowal niejaki Stach F. przy udziale Wojtka S. i Krzycha G. ,na ponad 8,5 miliona NOK. A przy okazji Skarb Panstwa stracil prawie 40 milionow zlotych dzieki tej trojcy dzieki nim w Trojmiescie ubylo ok.400 miejsc pracy w stoczniach.Gdy norki slysza nazwiska tych ludzi to lepiej nie zblizac sie do nich. Ciekawe kiedy prokurator zajmie sie Stachem F. Krzychem G. Wojciechem S. ,czas ucieka.
16 marzec 2016 : 03:48 lome Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
1 1 1 1

Newsletter