Prawo, polityka

Ustawa o odbudowie przemysłu stoczniowego w ciągu najbliższych trzech miesięcy - deklaruje Marek Gróbarczyk. Polityk związany ze Szczecinem już oficjalnie jest przedstawiany jako szef nowego ministerstwa gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej w rządzie Beaty Szydło.

Marek Gróbarczyk podkreśla, że stocznia w Szczecinie to priorytet.

- Szczecin jest niedoinwestowany i stan jego przemysłu stoczniowego jest zupełnie inny niż w Trójmieście - mówi Gróbarczyk w rozmowie z Radiem Szczecin. - Tu trzeba zdecydowanych działań i środków, przede wszystkim środków, aby uruchomić ten przemysł i przynajmniej zrównać te dysproporcje, które dzisiaj mają miejsce.

Gróbarczyk na razie nie ujawnia, ile pieniędzy będzie na to potrzebne. Ustawa o odbudowie przemysłu stoczniowego ma być gotowa w ciągu najbliższych trzech miesięcy - deklaruje minister gospodarki morskiej.

Marek Gróbarczyk, pytany o inne plany resortu, podkreśla, że na konkrety trzeba będzie jeszcze poczekać, gdy nowo powstające ministerstwo będzie miało formalne podstawy do działania.

Skład rządu przedstawiła w poniedziałek po południu kandydatka na Prezesa Rady Ministrów Beata Szydło. 

+12 Czyli?
Może jest szansa jeszcze uratować i wzmocnić Msr ?
Warunek podstawowy : nie dopuścić do podziałów terenu stoczni na mniejsze kawałki jak to planuje Mars .
Przykład że stoczni gryfia powinien zadziałać bo teraz tam w Szczecinie na wyspie rządzi BMO a gryfia dziaduje na byłych swoich terenach., nawet nie ma swobodnego dojścia do pracy przez most .
Za takie coś zarząd powinien wyleciec z hukiem a byly prezes Hnat odpowiadać sądownie za zniszczenie dwóch stoczni remontowych.
Do tego ministerstwo powinno odebrać stocznie z PGZ gdyż tam nie mają najmniejszych szans na przetrwanie.
10 listopad 2015 : 10:30 Filip z konopi Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+3 POMOC
Można dofinansować MSR ze Ś-cia po rozłączeniu firm, bo urzędnicy państwowi czyli Marsjanie wyrządzili tym ludziom krzywdę (oczywiście Marsjan i rolnika oraz firmy doradczo konsultingowe komornik musi zostawić w skarpetkach), ale dotować to sabotażowe szambo na wyspie ? Tu nawet HERKULES się w końcu poddał w tej stajni, a kilkanaście lat pracował. Jak odchodziłem to mi mówił, że wiszą mu ponad milion. Przebili nawet mitologie :-))). Podatnicy będą płacić, a kitowłosy będzie się śmiał i podpisywał rachunki za wódczane kolacyjki swoich kolesi za 4-5 tys. sztuka (do sprawdzenia ostatnie piętro drugie drzwi na prawo). Jeszcze żeby coś z tej kolacyjki wynikło, a przychód 20 razy niższy niż ma konkurencja o podobnej infrastrukturze (mówię o czasach sprzed wyprzedaży nieruchomości przez Marsjan i związkowego idola niejakiego Tumka). TO SIĘ SKOŃCZYŁO JAK MUSIAŁO ! Ta firma tylko dlatego funkcjonowała, bo była ważnym elementem układanki wyprowadzania kasy z państwowych armatorów i opłacania kampanii politykom za ochronę (platfusy i komuchy) + znane chlanie krzaka z palestrą. Dlatego to 5 lat dotowano. Jak mawiał pewien zmarły niedawno biznesmen, najlepsze interesy robi się tylko ze Skarbem Państwa. Dlatego tym spólom zależy żeby zniszczyć firmę i przejąć doki. TO TAKI WYTRYCH DO KASY. A stocznie powinny ściągać kasę z zagranicy, rozwijać się technologię, a nie wypompowywać budżet czyli kieszeń podatników do cwaniaków. Ale wyrobić sobie markę na Zachodzie to trzeba z kilkadziesiąt lat i przedewszystkim odpowiednią załogę ! W szambie przygłupi kolesie kitowłosego wyrabiali sobie nazwisko, a nie markę firmy :-). KOŃCZYĆ TĘ ŻENADĘ. SZKODA KASY. MOŻNA WYDAĆ NA COŚ MĄDRZEJSZEGO ! PO DOTACJI ZA 4 LATA EFEKT BĘDZIE TEN SAM CO DZISIAJ BO INNY BYĆ NIE MOŻE !
11 listopad 2015 : 21:41 hx4zn Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
0 Kolacje
Ach te kolacje. Byłem, jadłem.
12 listopad 2015 : 09:11 H-201 Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+3 Nareszcie!
Wreszcie coś się może ruszy
10 listopad 2015 : 11:20 kaszubek Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+3 obiecanki cacanki a głupiemu radość
Nic się nieruszy. Rząd przecież nie powoła stoczni i nie zamówi u niej statków. W najlepszym razie po prostu nie będą przeszkadzać. Na prawdziwą politykę gospodarczą, jaką skutecznie prowadzą od lat Niemcy, z takimi fachowcami u steru jak Pan Gróbarczyk nie ma co liczyć. On będzie tylko wciskać naiwniakom kit. W międzyczasie podmioty takie jak MSR, które potrzebują zmian i prawdziwego wsparcia, upadną. Obiecanki cacanki a głupiemu radość.
10 listopad 2015 : 15:02 JRo Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
-3 No to cdn.
Czyli nowa ekipa zamierz rozszerzyć idiotyczne działania poprzedników z terenu byłej Stoczni Gdynia na Stocznie w Szczecinie.
Teraz z podatków będziemy dokładali do niby stoczni nie tylko w Gdyni ale i do niby stoczni w Szczecinie.
10 listopad 2015 : 11:55 Stoczniowiec Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
-5 horyzont
W mediach dość głośno o planie rozmieszczenia w Polsce kilkuset czołgów, dział itd. będących własnością innego państwa. O polityce morskiej, a także o sytuacji polskich portów zdecyduje właściciel tego sprzętu ( w ramach zadbania o bezpieczeństwo swojego majątku ).
10 listopad 2015 : 14:37 mn Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+1 a co PŻB
A co z PŻB??
10 listopad 2015 : 19:54 Wojtek2 Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+1 Scrap
Na zlom.
11 listopad 2015 : 10:02 Ziutek Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
-3 Politycy i reczne strowanie
Niech pislamowcy nie wtracaja sie do shippingu! Stocznie te prawdziwe bez zwiazkowcow, ale z fachowcami i zamowieniami radza sobie bardzo dobrze. Reszte mozna zaorac jak Stocznie Gdanska i postawic ladne biura i mieszkania.
Takie ministerstwo mialo sens 30 lat temu, teraz to polityczna bzdura. Niech PiSiory trzymaja sie z daleka od stoczni, zalog i statkow.
11 listopad 2015 : 10:00 Ziutek Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+1 Zostawcie lejce woźnicy
Już pan Gróbarczyk wie co trzeba zrobić i nie musicie doradzać i recenzować.Są sprawy, gdzie trzeba podejmować WAŻNE decyzje , a dotychczas było to z różnych powodów zaniedbywane.
Nie będzie przecież otwierał Wam Stoczni, to oczywiste!.
Małe stocznie działają same i nieźle sobie radzą .Będą miały dobry klimat , to same zamienią się w wielką KORPORACJĘ .
Trudno wyczuć i wróżyć z fusów jak się wszystkiego nie wie i tyle !.
12 listopad 2015 : 20:43 Antoni Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
1 1 1 1

Źródło:

Newsletter