Żegluga

Trwają rozmowy w sprawie uruchomienia nowego połączenia promowego ze Świnoujścia do portu w litewskiej Kłajpedzie. Szacuje się, że na tej trasie mogłoby być przewożonych od 60 do 120 ciężarówek tygodniowo.

Prezes Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście - Dariusz Słaboszewski zaznacza, że uruchomienie linii musi mieć uzasadnienie ekonomiczne.

- Rozmawiamy na ten temat także z armatorami, ponieważ to nie jest praca, która w tej chwili jest realizowana tylko i wyłącznie w obszarze Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście oraz portu w Kłajpedzie - mówi Słaboszewski.

Więcej >>>

Radio Szczecin

+6 znając
Znając podejście polskich armatorów to połączeniem zainteresuje się TT-Line. Unity przecież spoczęło na laurach 10 lat temu, a Polferries nie posiada obecnie odpowiedniej floty do nowych inwestycji. A może Stena rozpocznie obsługę w Świnoujściu, a może DFDS?
20 październik 2017 : 15:57 Romek789 Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+5 eng
Kiedyś taką próbę podjęła Euroafrica, ale z tego co pamiętam nie zakończyła się ona powodzeniem. Było to jednak na początku lat 90-tych i statek chyba nosił nazwę Starogard Gdański (małe ro-ro).
20 październik 2017 : 16:49 Rand Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+3 promy
Ten temat jest już znany. W 2004 roku było już po międzyrządowych rozmowach. Chodziło o odciążenie polskich dróg i skierowanie tirów na statki. Bodajże w marcu tegoż roku miała ruszyć obsługa tej linii przez promy niepolskich armatorów na co nie wyraziły zgody związki zawodowe. W efekcie linię promową przejęli armatorzy niemieccy, co ważne przez pierwsze lata przy znacznym wsparciu UE, aż do wypromowania tej linii przez spółki transportowe. Teraz pewnie będzie podobnie, bo dużych promów wciąż nie mamy, a nasze 'staruszki" nie dadzą rady.
21 październik 2017 : 15:42 andy Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
1 1 1 1

Newsletter