Żegluga

Stena Line przejęła od Scandlines GmbH pięć tras promowych między Szwecją, Niemcami i Łotwą. Połączenia Travemünde-Ventspils, Travemünde-Liepaja, Nynäshamn-Ventspils oraz Trelleborg-Sassnitz i Trelleborg-Rostock. Dwa ostatnie połączenia promowe - wraz z obsługującymi je statkami.

- Poprzez przejęcie tras z Niemiec i Szwecji do krajów bałtyckich, zwiększamy naszą obecność na południowym Bałtyku i rozszerzamy ofertę zarówno dla pasażerów, jak i dla klientów frachtowych - mówi Gunnar Blomdahl, dyrektor zarządzający Stena Line Scandinavia AB. - Planujemy dalszy rozwój pozyskanych tras i zaoferowanie klientom większej przestrzeni dla pasażerów i ładunków oraz usług na jeszcze wyższym poziomie.

Powodem przejęcia jest silny rozwój przewozów morskich na Bałtyku oraz perspektywy ich dalszego wzrostu. Trasy do krajów bałtyckich obsługują obecnie trzy statki, z których dwa są wyczarterowane.

- Dzięki nowym trasom, możemy rozszerzyć naszą sieć połączeń oraz zaoferować przewozy do i z państw bałtyckich - dodaje Gunnar Blomdahl.

Oprócz zakupu tras ze Szwecji i Niemiec do krajów bałtyckich, Stena Line przejmie także prom Sassnitz oraz pełną obsługę na trasach z Trelleborga do Sassnitz i Rostocku. Dotychczas te dwie trasy zarządzane były wspólnie przez Scandlines GmbH oraz Scandlines AB (spółkę zależną Stena Line), pod marką Scandlines Hansa. Od tej chwili Stena Line staje się wyłącznym właścicielem tych tras, obsługiwanych przez cztery promy.

Zarówno trasy z Trelleborga,  jak i nowe połączenia na Łotwę będą obsługiwane pod marką Stena Line.

Przejęcie dotyczy około 300 pracowników w Niemczech i krajach bałtyckich. Pracownicy Scandlines w Niemczech, na Litwie, w Danii oraz na Łotwie otrzymają propozycję zatrudnienia w Stena Line. Transakcja wymaga jeszcze zatwierdzenia przez niemiecki urząd antymonopolowy.

Na zdjęciach - promy ro-pax pływające w barwach Scandlines na trasie Roctock - Trelleborg.

Fot. Jakub Bogucki

0 RE: Stena na pięciu nowych trasach
No dobrze, a nie tam Polferries kupować. Ze starymi promami.
30 maj 2012 : 15:01 Guest Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
0 Porażka MSP
A co z PŻB? Przecież "Powodem przejęcia jest silny rozwój przewozów morskich na Bałtyku". To jak to jest? Szwedom się opłaca, a Polakom nie? Masakra jakaś :-(
30 maj 2012 : 19:14 Guest Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
1 1 1 1

Newsletter