Porty, logistyka

"Różowy" statek One Continuity armatora Ocean Network Express Pte. Ltd. (ONE) po raz pierwszy, w piątek, 26 października zawinął do portu w Hamburgu. Jednostka pomalowana jest w trudny do niezauważenia i nietypowy jak na statki, kolor magenta. Ma on symbolizować energiczność, innowacyjność i zaangażowanie mające się kojarzyć z brandem aliansu ONE.

One Continuity o długości 320 m, szerokości 46 m ma pojemność 8102 TEU i pływa w serwisie ONE FE1 - Far East-Europe 1, łączącym Hamburg z japońskimi portami Kobe, Nagoya i Tokio. Dodatkowe porty obsługiwane przez FE 1 to Singapur, Dżudda i w Europie, poza Hamburgiem: Southampton, Hawr i Rotterdam.

Ocean Network Express (ONE) jest dużym nowym globalnym przedsiębiorstwem żeglugi kontenerowej, które powstało w wyniku połączenia działalności trzech japońskich przewoźników liniowych: Kawasaki Kisen Kaisha, Ltd (“K” Line), Mitsui O.S.K. Lines Co., Ltd (MOL) and Nippon Yusen Kabushiki Kaisha (NYK). Z siedzibą w Singapurze i łączną zdolnością produkcyjną floty kontenerowców o pojemności 1 440 000 TEU, firma obejmie ponad 100 krajów, w tym ponad 200 kluczowych portów z całego świata.

Dla Japonii Hamburg jest jednym z najważniejszych portów w Europie. W pierwszej połowie tego roku ruch kontenerowy portu w Hamburgu z Japonią wzrósł o dziewięć procent. Wraz z wejściem w życie umowy o wolnym handlu między Unią Europejską a Japonią w 2019 r. eksperci ekonomiczni przewidują wyraźny impuls dla wzajemnego handlu zagranicznego.

Czytaj także: Ocean Network Express otwiera nowe biuro w Gdańsku

Czytaj także: One Commitment - pierwszy ''różowy statek'' ONE w eksploatacji

AL

Fot.: HHLA / Dietmar Hasenpusch

1 1 1 1