Żegluga

Norweska firma Bastø Fosen będzie miała nowy prom. Armator idzie śladem innych krajowych przewoźników i stawia na przyjazne środowisku innowacje.

Nowoczesny prom zamówiony przez przewoźnika, który specjalizuje się w obsłudze połączenia Moss-Horten, będzie jednostką hybrydową. Dwukierunkowy prom ma zostać wyposażony w największy do tej pory pakiet baterii. Władze Bastø Fosen przyznały, że już w momencie podpisywania ostatniej umowy na obsługę tego połączenia w 2014 r. rozważały wprowadzenie promów elektrycznych. Przedstawiciele firmy nadmienili jednak, że wówczas oferowane rozwiązania nie były wystarczająco dojrzałe. Teraz to się zmieniło.

Prom będzie gotowy w 2021 r. Dołączy wówczas do czterech konwencjonalnych promów, które już obsługują połączenie Moss-Horten. W początkowej fazie akumulatory statku będą ładowane tylko w porcie Horten. Wówczas rejsy wykonywane z pomocą napędu elektrycznego będą stanowiły 64 procent realizowanych przez niego operacji. Gdy w Moss pojawi się także stacja ładowania, prom przejdzie wyłącznie na zasilanie elektryczne.

Armator szacuje, że dzięki wprowadzeniu na trasę tej ekologicznej jednostki do atmosfery w skali roku będzie trafiało nawet o 3900 ton CO2 mniej.

Więcej >>>

PromySkat.pl

0 Wulkany
3.900 ton CO2 mniej .Śmiechu warte. Na świecie jest ok 450 wulkanów które cały czas emitują CO2, SO2, H2S (siatkowodór) Jest tego kilkakrotnie więcej niz emituje cały przemysł i samochody statki na kuli ziemskiej. Wię może by zacząć od tego i spróbować zatykać te wulkany? A przy pożadnej erupcji do atmosfery wydostaje się w ciagu kilku dni tyle trujących związków co produkuje przemysł i auta w US przez cały rok!!!!
19 kwiecień 2019 : 06:06 Misiek Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
0 Gdzie.zostanie zbudowana kolejna jednostka?
Linia Horten-Moss jest obsługiwana nawet przez sześć jednostek tego armatora. Ostatnie 3 zostaly wybudowane w Turcji. Gdzie zostanie zrealizowany najnowszy projekt? Czyżby armator wolałby to przemilczec?
19 kwiecień 2019 : 10:37 R. Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
1 1 1 1

Newsletter