Żegluga

Ocean Network Express (ONE) jest dużym nowym globalnym przedsiębiorstwem żeglugi kontenerowej, które powstało w wyniku połączenia działalności trzech japońskich przewoźników liniowych: Kawasaki Kisen Kaisha, Ltd (“K” Line), Mitsui O.S.K. Lines Co., Ltd (MOL) and Nippon Yusen Kabushiki Kaisha (NYK). Z siedzibą w Singapurze i łączną zdolnością produkcyjną floty kontenerowców o pojemności 1 440 000 TEU, firma obejmie ponad 100 krajów, w tym ponad 200 kluczowych portów z całego świata.

Nowa linia żeglugowa wyróżnia się kolorem marki magenta używanym do malowania statków i kontenerów. Główny proces rebrandingowy zaowocował również nowym wyglądem i rozbudową biura w trójmiejskim kompleksie Alchemia. - Design wykorzystuje prawdziwe kontenery, dzięki czemu możemy poczuć się jak w terminalu kontenerowym - mówi Małgorzata Tusk odpowiedzialna za sektor usług dla biznesu w Invest in Pomerania.

Obecnie Centralne Centrum Serwisowe w Gdańsku zatrudnia 120 osób.

- Na rynku jest wielu specjalistów w dziedzinie logistyki i spedycji, dzięki czemu zapewniamy naszym klientom wysoki poziom obsługi - powiedział Reiner Zimbalski, dyrektor Centralnego Centrum Serwisowego w Gdańsku, podczas uroczystego otwarcia w dniu 13 sierpnia 2018 roku.

Przy zatrudnianiu firma koncentrowała się na umiejętnościach analitycznych i językowych (obowiązkowy jest angielski, dobrze widziany inny język europejski poza polskim), szkolnictwie wyższym (zwłaszcza doświadczenie w branży logistycznej) oraz znajomości sektora morskiego.

- Wybór Trójmiasta jako miejsca lokalizacji nie był przypadkowy - potwierdza Zimbalski. - Centrum w Gdańsku będzie kluczowym elementem działalności ONE, które będzie realizowało różnorodne zadania dla Europy, takie jak zarządzanie wyposażeniem (kontenerami) oraz konserwacja i naprawy.

Nadmorska lokalizacja sprawia, że może być ona również brane pod uwagę przy uruchamianiu nowych połączeń morskich. Jest to jednak decyzja, którą należy podjąć wspólnie z innymi członkami Sojuszu, który składa się z kilku partnerów. Pan Zimbalski zgadza się jednak, że Trójmiasto ma potencjał, aby stać się równie ważnym hubem europejskim, jak Hamburg czy Rotterdam. - Rozwój Trójmiasta, a w szczególności rozwój, jaki obserwujemy w porcie gdańskim, pokazuje, że to miejsce idealnie wpisało się w europejską mapę żeglugi - mówi. - To, czy zyska na znaczeniu, zależy od kilku parametrów ekonomicznych, które na razie trudno ocenić. Trójmiasto nie powinno jednak rezygnować z dążenia do wielkości.

AL, rel (Invest in Pomerania)

Różowe barwy nowego morskiego przewoźnika kontenerowego
Różowe barwy nowego morskiego przewoźnika kontenerowego
1 1 1 1

Newsletter