Żegluga

Jak podało Radio Szczecin pracownicy Polskiej Żeglugi Bałtyckiej oskarżają Ministerstwo Skarbu Państwa o udostępnienie niemieckiemu przewoźnikowi ważnych danych przedsiębiorstwa. Miało do tego dojść kilka miesięcy temu w czasie, gdy resort przeprowadzał prywatyzację kołobrzeskiego armatora.

- Armator przejrzał nasze księgi finansowe udostępnione przez ministerstwo - mówi Kazimierz Sikora z "Solidarności" PŻB. - Chodzi również o informacje o przewozach i wynikach finansowych. To karygodne, bo to są dane, których żadna firma nie udostępnia.

Poseł Platformy Obywatelskiej, Arkadiusz Litwiński uważa, że te same informacje spółka TT Line mogła zdobyć w inny sposób. Nie wie też, czy resort odpowiednio zabezpieczył się przed wyciekiem danych.

Czytaj takżePŻB nadal czeka na prywatyzację |  Prywatyzacja PŻB legła w gruzach! 

- Nie jestem do końca pewien, czy wszystkie potencjalne mechanizmy eliminujące takie negatywne skutki jak w tym przypadku, zostały zrealizowane - przyznał Radiu Szczecin Litwiński.

Już w styczniu zaraz po ogłoszeniu zakończenia procesu prywatyzacji PŻB Portal Morski pytał Ministerstwo Skarbu o możliwość uzyskania przez TT-Line uprzywilejowanej pozycji w konkurencji z PŻB wobec faktu wcześniejszego wglądu firmy (związanej z TT-Line) dopuszczonej do przeprowadzenia due digilence w PŻB w dokumenty kołobrzeskiego armatora.

Czytaj takżeTT Line już w Polsce, PŻB nadal czeka

Według Ministerstwa "w ramach przeprowadzonego badania spółki potencjalnemu inwestorowi zostały udostępnione dokumenty i informacje, które zgodnie ze stanowiskiem zarządu spółki nie stanowiły tajemnicy przedsiębiorcy".

Czytaj takżeKilka pytań w sprawie PŻB

Wgląd we wrażliwe informacje finansowe i marketingowe PŻB mógł się okazać potencjalnie szkodliwy nie tylko dla samej PŻB, ale również dla największego gracza na rynku połączeń promowych z Polski do południowej Szwecji - Unity Line (jeśli PŻB posiadała własne dane i badania rynku, co naturalne - mogące dotyczyć także konkurencji), a nawet Terminalowi Promowemu Świnoujście (firma mająca brać udział w prywatyzacji PŻB mogła się prawdopodobnie dowiedzieć - czy i ewentualnie z jakich rabatów od publicznie ogłoszonej tabeli taryfowej korzystały promy PŹB zawijające do terminalu, co teoretycznie mogłoby ustawić TT-Line w silniejszej wyjściowej pozycji negocjacyjnej przy rozmowach dotyczących opłat terminalowych dla TT-Line).

Obecnie na trasie ze Świnoujścia do Szwecji kursuje jeden prom TT Line i dwa należące do PŻB. Wśród marynarzy od kilku tygodni krąży już informacja, że TT Line przymierza się do wprowadzenia drugiego promu. Ze względów technicznych prawdopodobnie nie stanie się to do momentu oddania do użytku nowobudowanych przez Terminal Promowy Świnoujście ramp ro-ro, które mają być gotowe wkrótce.

JB

+6 Komentarz związkowy???
Te wszystkie dane hipotetycznie mogły przepłynąć w inny sposób. Wystarczy przypomnieć sobie co Pan Kazimierz Sikora sugerował w kontekście transferu osobowego PŻB-> spółka zależna TT line. Akurat wtedy mógł mieć rację. Proszę złożyć zawiadomienie do prokuratury i tyle.

Wystarczy powrócić do artykułu na portalu z dnia: 17-04-2013 aby sobie przypomnieć http://www.portalmorski.pl/zegluga/rynek-i-firmy/34491-w-pzb-zwiazkowcy-szykowali-blokade

Oczywiście jest to żenujące że z PŻB wszyscy mogą czytać jak z otwartej ksiegi, ale Panie SIKORA - proszę nie wypuszczać kolejnego (za przeproszeniem) bąka dla odwrócenia uwagi od spraw zasadniczych. Kolejna zasłona dymna i gra pod publiczkę - takie powiedzmy "darcie szmat". Proszę lepiej przedstawić wizję działania przedsiębiorstwa. A gdzie podział się Pański pomysł na spółkę pracowniczą??? Boże jakie to żenujące.
14 luty 2014 : 10:11 Guest | Zgłoś
-1 Przyjdzie rok 2015...
... i skończy się babci PŻB pasjansa stawianie...
14 luty 2014 : 13:08 Guest | Zgłoś
+1 szlomo szlangbaum
Kaziu/Wojtek się obudził, emeryturę ma juz wyliczoną a teraz nadal stręczy w wyborach za PO. Bo Kościół i w ogóle
14 luty 2014 : 23:38 Guest | Zgłoś
0 Cieple stoleczki panow zwiazkowcow i nic wiecej
Prawda jest taka ze TT chcialo kupic PZB za rozsadna kase i dac w miare warunki ale nasi madrzy "lesni dziadkowie" ze zwiazkow chciali gwarancji na 3 lata zatrudnienia. Coz nikt myslacy perspektywicznie nie wezmie sobie 3 trzydziestoparo letnich promow (2 przed klasa) i do tego wesolej gromadki 600 osob na 3 lata zeby tez pojsc z torbami. Coz na to nasz biznesowo nastawiony rzad zrobil - podnisl cene dla TT 3 krotnie, zablokowal tym sprzedaz i teraz stara sie pozenic PZB do PZM. Tak sie nie da - PZB potrzebuje albo pozbyc sie balastu osobowego i niedochodowych promow albo spakowac walizeczke i pomyslec jak wyjsc z tego z twarza. ZWIAZKOWCY do domu albo z rolnikami palic opony zeby sie ogrzac. Wam tylko zalezy na WASZYM dobrym zyciu i samopoczuciu a nie na firmie i ludziach - nie dajcie sobie mydlic oczu. TO ZWIAZKI sa odpowiedzialne za upadek PZB. Teraz ryja wszedzie zeby zaszkodzic TT - taka typowa SBcko - polska metoda. Piach w tryby zeby im tez bylo zle skoro nam jest zle.
15 luty 2014 : 05:35 Guest | Zgłoś
+7 Czy ktos wyjasni?
Czy ktos mi wyjasni dlaczego to TT Line ma kupic PZB a nie PZB TT Line? Naprawde w Polsce jest jest tylko jedna droga - sprzedaz? Nie mozna zrestrukturyzowac i rozwijac? Jak wszystko co po komunie zostalo sprzeda sie to co dalej?
16 luty 2014 : 04:13 Guest | Zgłoś
0 Wyjasniam 3try565uj56
Cytuję 3try565uj56:
Czy ktos mi wyjasni dlaczego to TT Line ma kupic PZB a nie PZB TT Line? Naprawde w Polsce jest jest tylko jedna droga - sprzedaz? Nie mozna zrestrukturyzowac i rozwijac? Jak wszystko co po komunie zostalo sprzeda sie to co dalej?


Żeby zrestrukturyzować należałoby najpierw podziękować tym wszystkim skalniakom z ul. Portowej którzy swoją opiszalstwem psuli co się dało. Następnie podziękować 70% załogi. Trzeba po prostu zrobić Alt+Crtl+Delete wszystkim których dobrze z imienia i nazwiska zna każdy dobry pracownik (a jest ich juz bardzo mało). A to niestety nie jest popularna decyzja. Trzeba mieć jaja i jakiś pomysł. A tego zawsze w PŻB było jka na lekarstwo!!!!!
17 luty 2014 : 14:25 Guest | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.0048 4.0858
EUR 4.2823 4.3689
CHF 4.3852 4.4738
GBP 4.9827 5.0833

Newsletter