Stocznie, Statki

Color Hybrid, kolejny flagowy prom pasażersko-samochodowy Color Line, który jako częściowo wyposażony 6 listopada wyholowano ze stoczni Crist SA, dotarł w ubiegłym tygodniu do Norwegii w celu jego ukończenia. 

Statek zakontraktowany przez Color Line w Ulstein Verft ma zostać oddany do użytku w II kwartale 2019 roku. Obecnie trwają prace wykończeniowe w obszarze pasażerskim statku, pokładzie samochodowym i pokładach wewnętrznych. Później nastąpi malowanie, testy i próby morskie.

Color Hybrid ma być wyposażony w hybrydowy system napędu głównego, a ładowanie baterii, odbywać się będzie podczas postoju w porcie przy pomocy kabla zasilającego ze specjalnych obiektów nabrzeżnych Color Line lub na samym pokładzie statku. Nabrzeżny system zasilania energią operatora istnieje już w Oslo, Larvik i Kristiansand, i jak zapowiada, wszystkie porty norweskie mają zostać wyposażone w tego typu obiekty. To jednostka określana jako największa tego typu na świecie, ma 160 metrów długości, zdolność do transportu 2000 pasażerów i około 500 samochodów. Będzie obsługiwał połączenie Sandefjord-Strömstad.

Przypomnijmy, że prom zamówiono w lutym 2017, a uroczyste cięcie blach odbyło się kilka miesięcy później - 14 lipca.

AL, rel (Ulstein Group)

Fot.: Ulstein Group

0 A jak dotarł do Norwegii?
Na holu, czy na silniku? Napęd zamontowali u nas, czy zrobią to w Ulsteinie?
14 listopad 2018 : 18:54 Ciekawy Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
-6 Id...
Na żaglach młocie....
14 listopad 2018 : 20:43 Janus Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+6 Na jakim silniku?
Przecież widać na zdjęciach holowniki. To jest kadłub promu. Teraz nastała w mediach - na tym portalu niestety też (a szkoda) taka moda, że nie pisze sie "kadłub", tylko "częściowo wyposażony statek", ale oczywiście nie pisze się nic na temat tego "częściowego wyposażenia". Nie wiadomo, czy ten kadłub (skoro już jest "częściowo wyposażony") ma zamontowany napęd - stocznia o tym nie informuje, a redaktor się nie dowie. A w Polskę idą medialne megalomańskie komunikaty, jaki to piękny statek zrobiliśmy (czyli prawie wszystko na nim jest, tylko Norki wstawią trzy prysznice i będzie, że to oni, a tymczasem to my!!!) Niestety, prawda jest taka, że to norweska stocznia wyposaży statek w 100 proc. i przekaże klientowi (oraz zainkasuje za to odpowiednią kasiorkę.
15 listopad 2018 : 07:56 Abak Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+6 IMO 9824289
Portal do tej pory sporo informacji przekazał na temat promu. Należy się z tego cieszyć, ale chyba warto dodać,
że dość duża część tej jednostki powstała na stoczni w Kłajpedzie.
Proszę zerknąć pod "Color Hybrid Klaipeda" , Western Baltija Shipbuilding.
Pragnę tez zwrócić uwagę na przywołane terminy budowy promu. Czy wyposazenie takiej jednostki w Polsce tez tyle by trwało?
Wydajność pracy wiąze slę oczywiście z konkurencyjnością, kosztami, naszą przyszłościa itd.
Proszę popatrzeć w jakich warunkach będą kontynuowane prace. Wplyw aury będzie minimany, praca dla ludzi mniej uciążliwa.
Pozdrawiam
Mieczyslaw
14 listopad 2018 : 21:08 Mieczyslaw Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+10 Napęd odpowiedzi:
Silniki i mechanizmy napędzające zostały zamontowane.
W tym że nie zostały podłączone w 100% .
Coś jeszcze jestem gotowy na kolejne pytania miło mi odpowiadać ludzia z pesymistycznym podejściem do życia.
15 listopad 2018 : 08:32 Cristttt Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
1 1 1 1

Newsletter