Porty, logistyka

Terminal kontenerowy Suez Canal Container Terminal (SCCT) we wschodniej części Port Said zainaugurował działalność po rozbudowie, zwiększając przepustowość terminalu o 2,2 mln TEU i podnosząc całkowitą przepustowość SCCT do 7 mln TEU. Wartość inwestycji to 500 mln USD.

Inauguracja, w której uczestniczył prezydent Egiptu Abdel Fattah El-Sisi stanowi ważny krok w budowaniu zrównoważonej, wysokowydajnej infrastruktury portowej, poinformował operator APM Terminals.

Modernizacja objęła 955 metrów dodatkowego nabrzeża i 510 000 m kw nowej powierzchni placowej. Rozbudowany terminal jest obsługiwany przez 12 suwnic nabrzeżnych, 30 elektrycznych suwnic bramowych RTG na gumowych oponach zasilanych elektrycznie i ponad 90 ciężarówek.

Operator terminalu zainwestował w szereg rozwiązań, które maja za zadanie ograniczenie emisji CO2 i przyczyni się do realizacji długoterminowego celu firmy, jakim jest osiągnięcie zerowej emisji netto do 2040 roku.

Dzięki rozbudowie terminala, powstanie również ponad 1000 miejsc pracy, podkreśla APM Terminals.

SCCT jest jednym z ośmiu głównych terminali hubowych wybranych przez APM Terminals do obsługi sieci wschód-zachód obsługiwanej przez A. P. Moller–Maersk i Hapag-Lloyd. Sieć ma na celu zapewnienie niezawodnych rozkładów, konkurencyjnych czasów tranzytu i sprawnej obsługi przy mniejszej liczbie zawinięć do portów.

Nowe inwestycje w SCCT wspierają również szybszy przeładunek i wykorzystanie zaawansowanych narzędzi planowania cyfrowego, w tym cyfrowych bliźniaków.

Według najnowszego indeksu wydajności portów kontenerowych opracowanego przez Bank Światowy i S&P Global Market Intelligence, Port Said i SCCT zajęły trzecie miejsce wśród najbardziej wydajnych portów kontenerowych na świecie i pierwsze miejsce w regionie w 2024 roku, informuje operator APM Terminals.

LEW (Źródło: APM Terminals)



1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 3.6182 3.6912
EUR 4.2232 4.3086
CHF 4.5137 4.6049
GBP 4.8868 4.9856

Newsletter