Żegluga

Od 7 stycznia br. Nils Dacke, prom niemieckiego operatora TT-Line, obsługuje linię łączącą Świnoujście ze szwedzkim Trelleborgiem. Pływa pod polską banderą i z polską załogą. Jak twierdzi NSZZ „Solidarność”, armator nie zgłosił pracowników w Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych i nie odprowadza za nich składek.

– Mija drugi miesiąc, a zgłoszenia do ZUS-u nie ma – mówi Paweł Kowalski, przewodniczący Komisji Zakładowej „Solidarności” w Polskiej Żegludze Morskiej. – To jest nie do przyjęcia. Wpuszcza się obcego armatora, który pływa pod polską banderą i nie przestrzega polskiego prawa, a zgodnie z przepisami, musi płacić składki ubezpieczeniowe.

W swoim stanowisku oburzenie wyraziło Prezydium Komisji Krajowej „Solidarności”.

– Ze smutkiem odnotowujemy, iż polski rząd z niebywałą sprawnością potrafił odebrać Polakom ich oszczędności gromadzone przez lata w OFE, a nie potrafi wyegzekwować od pracodawcy zagranicznego stosowania przepisów z zakresu prawa pracy – czytamy w stanowisku. – Prezydium Komisji Krajowej NSZZ „Solidarność” domaga się natychmiastowej i zdecydowanej reakcji właściwych organów państwa wobec zaistniałej sytuacji.

Związek interweniował w tej sprawie u prezesów ZUS-u w Szczecinie i Warszawie. Poprosił też o pomoc posłów PiS-u, którzy przygotowali interpelację do ministra pracy i ubezpieczeń społecznych.

TT-Line jest pracodawcą 80 polskich marynarzy.

(ek) 

+2 dziekujemy
widzę, że pan Kowalski (pan celowo z małej) wie jak działać na niekorzyść polskich marynarzy
25 luty 2014 : 08:55 Guest Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+2 Sabotaz albo dywersja
Jasne, armator zatrudni rosyjsko-jezyczna zaloge, a nasi marynarze beda brac zasilek dla bezrobotnych. Tego chce pan Kowalski? Gdze logika, gdzie rozum? Kazdy marynarz ma w pensji zaplacony ZUS a jak go nie chce placic to jego wybor i brak emerytury na stare lata. Taki mamy system emerytalny jaki sobie placimy w OFE. Rozdawnictwo ZUS - bo kazdemu sie nalezy jest okradaniem porzadnych obywateli placacych skladki do worka bez dna.
Niech politycy trzymja sie z dala od shippingu.
25 luty 2014 : 10:34 Guest Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+2 Prom KOPERNIK
Kopernik należący do Euroafryki i wchodzący w skład Unity Line czyli spółki należącej też do PŻM pływa od 6 lat pod polską banderą i jakoś nikt za nikogo składek w ZUSie nie płacił. Dlaczego związkowcy nie interweniowali w tej sprawie? Fałsz i obłuda ! ! !
01 marzec 2014 : 07:56 Guest Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+1 Kowalskiemu dziekujemy
Dlaczego nie zalatwi aby ZUS w PŻM i Unity Line oplacal pracowadza chociaż wwysokości składki mininimalnej tj.ok 462zł. W Grupie PŻM sa wybory do NSZZ S i stał się cud wyboryczy przy urnie kolega kowalski i prezydium dostało wymagana ilosc glosow reszta ma dogrywke. Na statkach prawie nikt na nich nie głosował informacja z gieldy statkow PZM. Jest kasa dla wszystkich tylko nie dla pracownikow i zwiazek to akceptuje w osobie pana Kowalskiego.
01 marzec 2014 : 21:48 Guest Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
1 1 1 1

Źródło: