Żegluga

236 milionów złotych straty odnotowała w tym roku Polska Żegluga Morska. To efekt kryzysu w branży transportu morskiego.

Polska Żegluga Morska ma zły wynik finansowy po raz pierwszy od wielu lat. - Nie powinien on zachwiać pozycją armatora - mówi Krzysztof Gogol. Rzecznik PŻM dodaje, że w ciągu ostatnich lat wypracowano 800 milionów zysku i teraz firma korzysta z tej nadwyżki.

Kryzys w przewozach morskich spowodował, że upadło wielu znanych armatorów na świecie. Część z nich wykazuje też gigantyczne straty. Na świecie jest za dużo statków i za mało zleceń - mówią eksperci, a rzecznik PŻM Krzysztof Gogol uspokaja. - Nie ma żadnego zagrożenia, jeśli chodzi o wypłatę wynagrodzeń. W ubiegłym roku kupiliśmy 13 statków i są one spłacane - zapewnia Gogol.

Flota szczecińskiego armatora liczy 76 statków.

+1 Kryzys
A jeszcze w połowie sierpnia były bardzo optymistyczne informacje:
http://www.portalmorski.pl/statki/nowe-jednostki/35230-pzm-dzieki-wymianie-floty-opieramy-sie-kryzysowi
Może odezwą się ci forumowicze, którzy zawsze pisali tu "ręce precz od PŻM", że ta prywatyzacja to zamach na doskonale funkcjonującą firmę. Chyba coś nie tak poszło. Albo teraz powiedzą że to wina tego od win.
10 wrzesień 2013 : 07:31 Guest | Zgłoś
0 Kryzys
Nie spodziewałem się ze II of. może być takim abnegatem. A może pływasz tylko palcem po mapie. Kiedy sprawdzałeś notowania rynku żeglugowego? Zobacz jacy armatorzy padli w zeszłym roku. Wiadomo że kryzys dotknął wszystkich ale PŻM trzyma się i chce dalej budować statki. I ręce precz od PŻM - u.
16 wrzesień 2013 : 09:35 Guest | Zgłoś
0 Abnegat???
Abnegat? WTF dziadek? Abnegat to inaczej flejtuch , człowiek nie dbający o swój wygląd, czy korzyści. Co ma mój post do takiego nazywania (wyzywania) mnie. Co ma do tego czy pływam materacem po Głębokim czy Polską Walczącą po Atlantyku? Problemem wynikającym z mojego powyższego postu jest to, że w sierpniu rzecznik mówi o zyskach i opieraniu się kryzysowi a we wrześniu o stratach. Widzisz dziadek różnicę?
16 wrzesień 2013 : 13:46 Guest | Zgłoś
+10 Postkomuna
W PŻM od wielu lat rządzi postkomunistyczna sitwa i ich rodziny.
Czerwoni na lądzie zarabiają wielkie pieniądze. Kapitanowie to przy nich
biedacy. Państwo nie ma kontroli nad niby państwowym PŻM !!!
Gdyby ograniczyć o 50 % ich zarobki to nie byłoby 236 mln. zł straty.
10 wrzesień 2013 : 07:41 Guest | Zgłoś
+13 Oj
będzie teraz się działo, chłopcy od tuska mogą sobie przypomnieć o zastopowanej przez załogę i mieszkańców Pomorza Zachodniego próbie tzw. prywatyzacji PŻM-u sprzed kilku laty i powrócić do pomysłu ze zdwojona siłą tym bardziej, że to cały czas łakomy kąsek dla sitwy.
10 wrzesień 2013 : 07:48 Guest | Zgłoś
+3 chyba komercjalizacji??
z tego co pamietam chodziło o komercjalizację czyli zmianę Przedsiębiorstwa Państwowego (relikt PRL) w spółkę akcyjną ze 100% udziałem Skarbu Państwa żeby było przejrzyście i żeby było wiadomo kto zarządza i do kogo należy? ale mogę się mylić oczywiście...
11 wrzesień 2013 : 07:40 Guest | Zgłoś
+7 AJ TAM AJ TAM
Rudy przecież odwołał kryzys, zrobił to ostatnio w Krynicy, co nie?
10 wrzesień 2013 : 08:31 Guest | Zgłoś
+11 Stoczniowiec.
Proponuję aby MARS połączył Gryfię i MSR SA z PŻM.
Wtedy i PŻM na pewno się rozłoży.
10 wrzesień 2013 : 09:37 Guest | Zgłoś
+7 Raty
Trzeba płacić bardzo wysokie raty do banku za nowe statki zakontraktowane w okresie hossy (po najwyższych cenach) a odbierane w kryzysie (przy niskich stawkach frachtowych). Są teraz dwa wyjścia. Pierwsze: kryzys się kończy i PŻM z nowoczesną flotą wygryza armatorów ze starymi statkami. Drugi (realny). Kryzys trwa czas jakiś. Wydatki rosną, przychody nie. A wtedy będzie PAZIM na sprzedaż.
10 wrzesień 2013 : 11:08 Guest | Zgłoś
+10 Nieodwołalni
Czerwoni cwaniacy z PŻM tak zmienili statut , że nie można ich
usunąć ze stanowisk. To majstersztyk.
10 wrzesień 2013 : 13:18 Guest | Zgłoś
0 To zasługa Baltivii, która przejęła rynek po Polonii, Skanii i Galileuszu
jw
10 wrzesień 2013 : 14:44 Guest | Zgłoś
0 yhy
ta jasne....co Baltivia taka mocna? Poza tym tu chodzi o PZM,czyli o wiele wiecej statkow niz ma ul
10 wrzesień 2013 : 21:57 Guest | Zgłoś
+3 Czas na nowe jednostki.
No nie wiem czy Baltivia tak koniecznie przejęła ten rynek. co ją widzę to nie pływa zbytnio pełna ale na pewno Polonia dostała takiego czy innego konkurenta, jeśli chodzi o Galileusza czy Skanię tam raczej Baltivia nie robi znacznych zmian bo raczej trzymają się przy siebie. Ale ma wejść TT - Line nie wiem w końcu kiedy bo od czerwca już ma wchodzić co jest strasznie niedojrzałe z ich strony i to kolejny konkurent dla Unity, a oni powinni zaopatrzyć się w nowe jednostki by mieć ich więcej i tym samym z przewagą być na polskim rynku.! Liczę na Piasta i na Patrię!!!!!!! A to prawda , że PŻM ma nowoczesne jednostki, ale w branży transportowej je co kroć zmienia czas teraz na promy, które dla polskich pasażerów liczą się najbardziej. Niekoniecznie na zmianę a dołożenie ich, wszyscy liczymy na nowe jednostki.!!!!
10 wrzesień 2013 : 15:24 Guest | Zgłoś
0 dokładanie promów to szansa na szybką plajtę
Dokładanie promów to byłby obecnie świetny sposób na szybką plajtę. Za rok wchodzą nowe przepisy i koniecznośc stosowania paliw niskosiarkowych 0,1% SOX (prawie dwukrotnie droższych od obecnie stosowanych cięższych 1,5% SOX) . Wiele obecnie pływających promów na Bałtyku nie przetrwa po 01.01.2015 niestety...
11 wrzesień 2013 : 19:31 Guest | Zgłoś
+3 Kryzys to potęga
I tak PŻM radzi sobie świetnie.Co by było jak zarządzaliby tą firmą cieniasy ?Mając nowe statki za chwilę zacznie zarabiać .Nie doszukiwałbym się niczego złego w zarządzaniu.Będzie dobrze poczekajmy trochę.Cierpliwości w chwilach trudnych, a one są. Mnie to wkurza, że mając kilka starych statków nie mogli wozić nimi piachu do POLIC.Czyja tutaj wina ?Jakiegoś " buraka " z Azotów ,czy wygórowana cena za przewóz, bo ubezpieczenia piachu jako ładunku chyba nie ma znaczenia.Nie mając pełnej wiedzy nie mogę krytykować - tak po prostu !
11 wrzesień 2013 : 18:21 Guest | Zgłoś
+1 Do Antoni
Tak to wina ludzi z Polic że stare krypy PŻM-u nie mogą do nich wozić cargo. Wiesz co Antoni, weź się chłopie stuknij w tą glacę. Rynek jest tak nasycony statkami, że właściciel ładunku może sobie wybierać bo on płaci. I jeżeli nie chce 30-letnich statków to jest jego wola i wybór.
Problemem płynącym z powyższego tekstu jest to, że jeszcze w sierpniu pan Gogol mówił o dobrych wynikach finansowych a tu nagle taka strata.
Albo ktoś tu nie panuje nad finansami albo pan rzecznik nie mówi całej prawdy. Zaraz się okaże że z 236 mln zrobi się 500 mln.
12 wrzesień 2013 : 11:50 Guest | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1

Źródło:

Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.0044 4.0852
EUR 4.285 4.3716
CHF 4.3754 4.4638
GBP 4.995 5.096

Newsletter