Żegluga

Niemiecka spółka z Lubeki może kupić Polską Żeglugę Bałtycką. Taką decyzję podjęło właśnie Ministerstwo Skarbu Państwa i zgodziło się, aby firma przedstawiła ostateczną ofertę.

Według nieoficjalnych informacji, spółkę Poland Sweden Line Gmbh założył jeden z właścicieli niemieckiego armatora promowego - TT Line. To właśnie ten przewoźnik zamierza uruchomić regularne rejsy ze Świnoujścia do Trelleborga w Szwecji. - Na stronie firmy z Lubeki jest nazwisko jednego ze współwłaścicieli, ale oficjalnie nigdzie nie ma informacji o zależnościach - mówi Kazimierz Sikora z "Solidarności" PŻB. - Napisane jest tylko, że spółka została założona w sierpniu zeszłego roku z kapitałem 25 tys. euro. Zdaniem związkowców, może to oznaczać próbę wrogiego przejęcia armatora z Kołobrzegu. - Gdyby tak nie było, to TT Line sam, pod własną nazwą, zabiegałby w resorcie o kupno Polskiej Żeglugi Bałtyckiej. Podejrzewam jakąś nieczystą grę - dodaje Sikora. Niemcy będą mogli teraz sprawdzić finanse PŻB. Ministerstwo chce sprzedać większościowy pakiet Żeglugi.

+9 Pan Sikora ma racje
Nigdy nie bedzie polaczenia firm TT iPSL i PZB kupno polega na przejeciu konkurenta i jego
rynku (patrz Zamech w Elblagu co sie stalo gdy przejela ASEA} a nastepnie likwidacja.Port w Ystad bedzie szczesliwy ze wszystkie promy beda zawijac do Trelleborga bo tam niemcy maja baze na Skandynawie ilatwiej bedzie szkodzic Unity line>Dwa grzyby w barszczu.Brawo majstersztyk wizji i przebieglosci "INWESTORA GRABARZA" zaslubin Polski z morzem
29 marzec 2013 : 09:25 Guest | Zgłoś
+19 to było do przewidzenia
To było do przewidzenia, że wchodzący na polski rynek TT-Line zainteresuje się PŻB, przejmie, zlikwiduje i tym samym wyeliminuje jednego konkurenta z rynku. Unity Line wydaje się być bezpieczna, ma szerokie grono stałych klientów i bogatą ofertę przewozową. Dodatkowo Unity Line świadczy także przewozy pasażerskie, którymi TT-Line nie jest zbytnio zainteresowane...
29 marzec 2013 : 12:00 Guest | Zgłoś
-13 do Marynisty
umieszczaj reklame Unity Line na portalach reklamowych, a nie tutaj.
29 marzec 2013 : 12:25 Guest | Zgłoś
+16 to nie jest reklama
To nie jest reklama a moja opinia i zdanie. Byłby Pan/Pani zapewne zadowolony/a gdybym zmieszał Unity i dwie pozostałe wspomniane firmy z błotem dodając do tego jeszcze kilka epitetów. Jeśli pisze się dobrze o jakiejś firmie to odrazu jest się krytykowanym, posądzonym o celową reklamę lub pracę w tejże firmie. Odrobinę poziomu poproszę i poszanowania odmiennego zdania.
29 marzec 2013 : 13:33 Guest | Zgłoś
+1 Pan Kononowicz miał rację
Nie będzie niczego.
29 marzec 2013 : 12:50 Guest | Zgłoś
+6 jaki Pan taki kram .....
gospodarki morskiej w Polsce nie ma !!!! najlepiej wszystko sprzedać a raczej oddać za darmo, zaorać, zamknąć, zlikwidować, ludzie na bruk, niech inni za nas robią to czego my my nie chcemy i nie czego nie umiemy. Po co mamy robić cokolwiek, jesteśmy parkiem rozrywki Europy, rynkiem zbytu innych i zapleczem taniej siły roboczej dla innych. Dziękujemy Panie Ministrze jeden z drugim !!!!
29 marzec 2013 : 15:16 Guest | Zgłoś
+9 Po 70 latach spełniły sie plany Adolfa Hitlera
Polska jest rezerwuarem taniej siły roboczej, bez przemysłu, bez maszyn, ze swieżym powietrzem i lasami, produkującą jedynie oscypek i kapustę kiszoną, z ogłupiałymi i oczadziałymi mieszkańcami, walonych codziennie w kakako i dziękujących że jakimś zbiegiem okoliczności mają ciepłą wodę i stać na zakupy w Biedrze
29 marzec 2013 : 15:28 Guest | Zgłoś
+5 perspektywy dla PZB SA - przyspieszona agonia
spółka z kapitałem założycielskim 25 tys euro może szybko ogłosić bankructwo bo ryzykuje tylko kapitałem założycielskim.
Zadna inna powazna firma nie moglaby splajtowac w częsci (vide - zakupione PŻB).
Widocznie linie Polferries sa opłacalne (bo są) i dlatego TT, mając dokladne dane (od pani W.) wie, że trzeba działać szybciej a nie czekać aż PŻB samo się rozłozy.
30 marzec 2013 : 19:36 Guest | Zgłoś
+15 życzenia dla Anety
Pani Aneto.. ? Czy ma Pani wesołe świeta ? Mam nadzieję,ze nie.... i,że dopadnie Panią acz powinieniem napisać z małej litery czyli panią sprawiedliwość i zrobie wszystko aby tak się zadziało.
Więc Niewesołych życzę.Dla mnie to k...... stwo z pani strony w stosunku do nie tylko firmy PZB ale wszystkich Polaków.
31 marzec 2013 : 13:53 Guest | Zgłoś
+2 Późna agonia.
Ten ropień dla skarbu Państwa powinien być przecięty trzydziesci lat wcześniej.Przedsiębiorstwo dla wybranych cwaniaczków!
01 kwiecień 2013 : 09:16 Guest | Zgłoś
+8 TT - Line...
Zgadzam się, Unity Line jest fajną firmą która oferuje większy wybór rzeczy na promie jak również organizuje różne wieczory czy weekendy. Po 2 wiele osób gada ze Polferries jest tańsze chyba w marzeniach do przykładu rejs w jedna stronę do Szwecji na Unity kosztuje 192 zł a na Polferries 200 a jęsli chodzi o sezon letni to Polferries jest droższe o ponad 50 zł. a na Wawlu czy Baltivi nic nie ma. Są to stare promy wiecznie zardzewiałe nie nadające się już do normalnej pracy one już się napracowały. Moim zdaniem powinny przejść gruntowny remont albo zostać sprzedane na złom to samo tyczy się promu Scandinavia bo Baltivia to jeszcze ujdzie. A to jasne ze TT - Line chce zakupić Polferries ponieważ pozbędą się kolejnej konkurencji i zostanie im tylko Unity jeśli chodzi o Polske.
02 kwiecień 2013 : 11:04 Guest | Zgłoś
-11 Polferries vs Unity
Danielu a co takiego jest na promie Scania? mały hol recepcyjny, restauracja bez okien tylko pokład samochodowy robi wrażenie bo jest dużo czyściej niż na Wawelu. Ceny porównywalne, jedzenie porównywalne, nawet czas przelotu praktycznie taki sam. Na Wawelu fajny klub nocny, a co do stanu technicznego to przepisy na bałtyku są tak restrykcyjne, że "złomami" nie pozwolą pływać i przewozić pasażerów więc zanim coś napiszesz to pomyśl logicznie.
02 kwiecień 2013 : 14:29 Guest | Zgłoś
+12 Skania dużo lepsza jak Wawel !
Każdy wie, że prom Skania jest dużo lepszy od promu Wawel - świadczą o tym wyniki przewozowe obu armatorow. Przed wszystkim dużo nowszy i nowocześniejszy z dobrymi stabilizatorami. Poziom rozrywki i obsługi pasażerow bije Wawela na głowę. Jedzenie jest dużo smaczniejsze i o wiele bardziej urozmaicone. Oprocz restauracji a la carte, ktora faktycznie nie ma okien jest rownież przestronna restauracja samoobsługowa Baltic Cafe z dużymi panoramicznymi oknami i przytulnym wystrojem. Klubowi nocnemu na promie Skania rownież nic nie można zarzucić, czesto organizowane są tam pokazy barmańskie, występy zespołow, pokazy taneczne. Atrakcji jest sporo, do tego statek jest zadbany i bardzo czysty. Ceny w Unity są niższe od Polferries a oferta przewozowa dużo bardziej urozmaicona. Skania nie ma tez żadnych problemow z wejsiem do portu w trudnych warunkach a Wawel wielokrotnie sztormował stojąc na redzie portu w Ystad. Te argumenty chyba mowią same za siebie.
03 kwiecień 2013 : 22:10 Guest | Zgłoś
-5 Do fana Skanii
Cytuję Adam K.:
Każdy wie, że prom Skania jest dużo lepszy od promu Wawel - świadczą o tym wyniki przewozowe obu armatorow. Przed wszystkim dużo nowszy i nowocześniejszy z dobrymi stabilizatorami. Poziom rozrywki i obsługi pasażerow bije Wawela na głowę. Jedzenie jest dużo smaczniejsze i o wiele bardziej urozmaicone. Oprocz restauracji a la carte, ktora faktycznie nie ma okien jest rownież przestronna restauracja samoobsługowa Baltic Cafe z dużymi panoramicznymi oknami i przytulnym wystrojem. Klubowi nocnemu na promie Skania rownież nic nie można zarzucić, czesto organizowane są tam pokazy barmańskie, występy zespołow, pokazy taneczne. Atrakcji jest sporo, do tego statek jest zadbany i bardzo czysty. Ceny w Unity są niższe od Polferries a oferta przewozowa dużo bardziej urozmaicona. Skania nie ma tez żadnych problemow z wejsiem do portu w trudnych warunkach a Wawel wielokrotnie sztormował stojąc na redzie portu w Ystad. Te argumenty chyba mowią same za siebie.


Na linii Świnoujście-Ystad zarabia sie na przewozach towarów i o to toczy się gra. To, czy cena za przejazd pasażera jest tańsza/droższa o 10 złotych i czy po obejrzeniu "pokazu barmańskiego" kupi jednego drinka więcej nie ma znaczenia. Chodzi o pozyskanie firm transportowych i tu kierowcy TIR-ów, jako ich przedstawiciele zdecydowanie wolą Polferries niż Unity. Zwłaszcza w przypadku promu Baltivia. Czysty, punktualny,kameralny, przestronne kabiny, dobre jedzenie, łatwy wjazd i zjazd na cardeck. Brak dodatkowych opłat za winietę, korzystna oferta lojalnościowa dla kierowców, miła obsługa w odróżnieniu od Unity
05 kwiecień 2013 : 14:01 Guest | Zgłoś
+4 No chyba jednak wolą Unity...
Firmy transportowe wolą chyba jednak Unity Line bardziej niż Polferries o czym świadczą wyniki przewozowe obu armatorów. Unity Line każdy rok kończy zyskiem i wzrostem przewozów a Polferries z roku na rok jest coraz bardziej pod kreską. Kolejnym argumentem jest to, że Unity Line oferuje 7 odejść na dobę ze Świnoujścia do Ystad i Trelleborga a Polferries 2 i tylko na jednej trasie. Dodatkowo promy Polonia i Skania pływają i dają sobię radę w praktycznie każdych warunkach pogodowych i nigdy z tego powodu nie stoją w portach, tego samego nie można powiedzieć ani o Wawelu ani o Baltivii.
11 kwiecień 2013 : 08:28 Guest | Zgłoś
+2 Mylicie się
Pax i kierowcy mają mało do powiedzenie. Więcej ma do powiedzenia cena i decyzje Pol Agenta, który sprzedaje bilety dla firm spedycyjnych, często jest to loteria, dopiero w kasie kierowca dowiaduje się, którym promem jedzie :)

Tak więc to jak wygląda prom i czy bigos jest tzw. woliński to nie ma znaczenia.

Obiektywnie powiem, że Scania jest lepsza od Wawela i Baltivii, znam wszystkie trzy promy na wylot więc wiem co mówię. Niestety Wawel i Baltivia są zaniedbane przez armatora, który po zakupie włożył w te promy sporo kasy, jednak później zapomniał o nich. Taka jest prawda i wszyscy to wiedzą.

To tak samo jak z Panorama Barem na Scandinavii - 10 lat temu armator sam wybudował ten bar i wyglądał rewelacyjnie przez kilka lat. Teraz jest zdezelowany i wyeksploatowany, wykładziny są zniszczone itp. Nie ma co tu dużo mówić, kto jest lepszy i dlaczego, ważne jest, żeby pracownicy z Polski nie stracili pracy, a zachowanie Terminalu i TT line wskazuje na to, że PŻB lada chwila nie będzie....
06 kwiecień 2013 : 15:24 Guest | Zgłoś
-2 Otóż mylisz się Janku
Spora część kierowców ma dużo do powiedzenia, a Ci którzy mają to zdecydowanie preferują Polferries. W dodatku część jest właścicielami. Ceny są bardzo zbliżone i negocjowalne.
Poza tym jakie widzisz zaniedbania na Baltivii i i jakie znaczenie dla przewozu ładunków ma fakt, że w Panorama Bar na Skandynavii jest zdeptana wykładzina ?
07 kwiecień 2013 : 06:41 Guest | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1

Źródło:

Waluta Kupno Sprzedaż
USD 3.9517 4.0315
EUR 4.2733 4.3597
CHF 4.3648 4.453
GBP 4.9875 5.0883

Newsletter