Żegluga

Miałby on pływać z Gdańska do Szwecji, zmieniając statek Scandinavia. Jednostkę, która dotąd obsługiwała wschodnią część wybrzeża, Polska Żegluga Bałtycka przerzuciła do Świnoujścia.

Kazimierz Sikora z PŻB informuje, że armator musi teraz myśleć o wzmocnieniu floty w Gdańsku. Jedną z opcji jest wynajęcie promu.

- Choć te statki są tanie, trzeba rozważyć czarter - dodaje Sikora.

Obecnie PŻB ma trzy promy. Dwa pływają ze Świnoujścia, jeden z Gdańska.

Grzegorz Gibas

+1 Baltivia, a nie SCandinavia
1 lutego 2011 r. PŻB sprzedało wyremontowaną i dość komfortową jednostke M/F Pomerania teraz okazuje się że 3 promy to zbyt mało. Prom Pomerania pływała ze Świnoujścia do Kopenhagi, a wiem, że prom przeniesiony z Gdańska do Świnoujścia wspomógł prom Wawel na trasie do Ystad, wiec dlaczego sprzedano Pomeranie, a nie zmieniono jej trasy ze Świnoujście- Kopenhaga na Świnoujście- Ystad. Ciekawa informacja jest zawarta w tym artykule, z jedną tylko uwagą: TO PROM BALTIVIA ZOSTAŁ PRZENIESIONY Z GDANSKA DO ŚWINOUJSCIA A NIE PROM SCANDINAVIA- pisze się przez C.
15 luty 2013 : 20:56 Guest | Zgłoś
+1 brak błędu
W tekście nie ma błędu. Autor pisząc zmieniając miał na myśli, prom, ktory będzie pływał wahadłowo z promem Scandinavia.
15 luty 2013 : 21:04 Guest | Zgłoś
-1 Pomerania
Pomeranię sprzedano aby zrobić wynik na koniec roku czyli zafałszować kondycję firmy.
Steward Sikora nie ma pojęcia o shippingu ale musi coś gadać.
Kto da kasę firmie bez majątku. Bo czy stary prom jest jakims zabezpieczeniem?
21 luty 2013 : 16:35 Guest | Zgłoś
0 Pomerania
Pomeranie sprzedano bo przynosiła straty, permanentnie od lat. Straty wynikały z faktu, że mogła pomieścić na cardeku ledwo kilkanaście tirow, które są głównym żródłem przychodu.Faktycznie była dla pasażerów dość komfortowa ale warto wiedzieć, że jej przebudowa spowodowała zachwianie stateczności co skutkowało ograniczeniem w dzielności morskiej i ograniczeniem zasięgu pływania. To wykluczało jej wykorzystanie do pływania do Szwecji. Uroda nic nie pomoże gdy brak możliwości zarabiana na takiej jednostce. No a paliwożerności to chyba nie musze wspominać?
20 marzec 2013 : 11:40 Guest | Zgłoś
+1 do "Mark a"
A w domu; to Pan też taki czarny sceptyk? Nigdy Pan nie słyszał o pozytywnym myśleniu? Jeśli stewardowi, działającemu z INNYMI (zapewne nie ma Pana wśród nich?) na rzecz firmy, a tym samym pracowników, udaje się utrzymać ją na powierzchni, to nie najważniejsze jest jego, stewarda"...pojęcie o shippingu...", wystarczy, że inni je mają. Natomiast syntetyczne myślenie pomaga często w ocenie sytuacji. Nadto Panie Marku każdy krok do przodu jest lepszy, niż dwa do tyłu. A Pan co? Hamulcowy, jak kilku wcześniejszych pżb-owskich decydentów? Krytykuj Pan konstruktywnie, będzie to na Pana chwałę, a i może pomóc to LUDZIOM!
25 luty 2013 : 11:29 Guest | Zgłoś
0 pozytywne myślenie
pan Sikora osiągnął swoje czyli mam poparcie pracowników kołobrzeskiego biura.
Pracowników morskich nie ma liście pracowników PŻB SA. Uwierzyli w dobre intencje swojego dawnego kolegi Wojtka, którego wspierali.
Nawet pozytywne myślenie tu nic nie da. Pracownicy biura osiągną wiek emerytalny a pomoże w tym spieniężanie tego co z tej firmy zostało.
Dwa-trzy lata i koniec pieśni. Średnia wieku "biura" to ok.60 lat. Pan Sikora ma pewnie 58-59 wiec tez się załapie. W tej firmie najlepiej funkcjonowały cwaniaki
26 luty 2013 : 19:27 Guest | Zgłoś
0 Destination Gotland
Poza sezonem letnim to mogą wynająć coś od Destination Gotland - przynajmniej będą mieć gwarancję, że będzie pasować do rękawów w Nynashamn. Albo w ogóle spróbować Gdańsk-Nynashamn z międzyzawinięciem do Visby... Tamta linia jest silnie deficytowa ale szwedzki rząd do niej dokłada, może to odrobinę podniosłoby obu stronom rentowność...
26 luty 2013 : 17:48 Guest | Zgłoś
0 Racjonalizacja
Dodać szybko drugi statek na wahadło ze Scandinavią i przenieść port docelowy po II stronie Bałtyku z bardzo oddalonego Nynashamn do pobliskiego Karlshmn. Linia dla kierowców równie atrakcyjna, a zdecydowanie mniej mil do pokonania. Mniej czasu na morzu, szybsza podróż i trasa zdecydowanie bardziej ekonomiczna dla PŻB.
28 luty 2013 : 23:03 Guest | Zgłoś
0 bzzz
Koledzy - linia do Nynasham jest mało opłacalna i trzymanie tam 2 promów od kilku lat było pomyłką, zwłaszcza że linia do Ystad jest progresywna.

Nikt nie zdecyduje się na drugi prom do Nynashamn, raczej po wakacjach, gdzie zarabia się na pasażerach, linia zostanie skasowana.

Połączenie do jakiegokolwiek portu w pobliżu Karlskrony, to wojna ze Stena Line - jak Dawid z Goliatem, wtedy to PŻB utonie zanim dopłynie do jakiegokolwiek portu.
06 kwiecień 2013 : 15:31 Guest | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1

Źródło:

Waluta Kupno Sprzedaż
USD 3.9517 4.0315
EUR 4.2733 4.3597
CHF 4.3648 4.453
GBP 4.9875 5.0883

Newsletter