Stocznie, Statki

Wydawnictwo morskich czasopism i portali fachowych Baird Maritime przyznało statkom Zodiak II i Planeta I ze stoczni Remontowa Shipbuilding SA nagrodę w kategorii "Najlepsza robocza jednostka wielozadaniowa" 2020 roku na świecie.

Zodiak II i Planeta I to bliźniacze statki wielozadaniowe zbudowane w ramach prowadzonego przez Urząd Morski w Szczecinie projekt "Nostri Maris - budowa dwóch wielozadaniowych jednostek pływających", współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności, w ramach Programu Operacyjnego „Infrastruktura i Środowisko” na lata 2014-2020.

Nowe, 60-metrowe jednostki zastąpiły wysłużone, 38-letnie obecnie, statki eksploatowane dotąd przez Urząd Morski w Szczecinie i Urząd Morski w Gdyni. Pierwszy z dwóch tego typu statków - Zodiak II - został przekazany Urzędowi Morskiemu w Gdyni, Planeta I Urzędowi Morskiemu w Szczecinie.

Ukończenie tych wysoce wszechstronnych statków i wprowadzenie ich do służby było nie lada wyzwaniem dla Remontowej Shipbuilding SA, która podobnie jak inne firmy na całym świecie, musiała wprowadzić znaczące zmiany w swojej codziennej działalności, aby zminimalizować wpływ pandemii Covid-19 – czytamy na stronie Baird Maritime.

Mimo licznych trudności, stocznia przekazała w ubiegłym roku dziewięć statków. Jak podkreślono w komentarzu Baird Maritime, Remontowa Shipbuilding wykorzystała swój wcześniejszy sukces, prowadząc zaawansowane negocjacje z potencjalnymi klientami, co zwiększa możliwość pozyskania kolejnych zamówień na nowe zaawansowane jednostki.

Spodziewamy się, że wykorzystanie paliw alternatywnych będzie miało stale rosnący wpływ na projektowanie i budowę statków - podała spółka.

Remontowa Shipbuilding przyznała jednak, że trwająca pandemia będzie nadal stwarzać ograniczenia dla polskiego przemysłu stoczniowego, szczególnie w pozyskiwaniu nowych zamówień.

- Choć nadal będziemy pracować nad pozyskaniem nowych kontraktów zagranicznych, to obecnie koncentrujemy się na realizacji projektów dla odbiorców w kraju, szczególnie dla Marynarki Wojennej - informuje stocznia, cytowana w Baird Maritime.

Pomimo zakłóceń spowodowanych pandemią koronawirusa, był to bardzo twórczy i produktywny rok dla konstruktorów i producentów statków na świecie, szczególnie w sektorach: rybackim, pasażerskim i bezpieczeństwa morskiego – pisze Neil Baird, współzałożyciel i były redaktor naczelny magazynu Baird Maritime i Work Boat World. - Co ważne, innowacje wykazane w projektowaniu i wyposażeniu statków oraz jakość konstrukcji i ich wykończenia, ogólnie rzecz biorąc, były bezprecedensowe i imponujące.

Aby zapoznać się z listą laureatów nagród "Best Of" 2020, kliknij tutaj.

AL, na podst. Baird Maritime

Fot.: Marcin Koszałka / PORTALMORSKI.PL

+12 Zamowienia rzadowe
"- Choć nadal będziemy pracować nad pozyskaniem nowych kontraktów zagranicznych, to obecnie koncentrujemy się na realizacji projektów dla odbiorców w kraju, szczególnie dla Marynarki Wojennej - informuje stocznia" czyli amowienia rzadowe, pisowskie. Wszyscy tak pluja na ten pis, ze nic nie robi, ale oni przynajmniej zamawiaja statki i to nie takie, ktore potem 20 lat sa robione, ale jeden za drugim sa realizowane. Tylko promu nie ma, ale to znow pytanie czyja to wina, jak w Szczecinie pan Rafal Z oglasza swiatu, ze oni w Szczecinie zamiast spawac kadluby to oni je kleja tasma papierowa.
11 luty 2021 : 11:26 Dziaders Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+10 Bryndza
Takich jednostek obecnie prawie żadna stocznia w Europie nie buduje za granicę, tylko dla swoich, z dopłatami z Unii - Francuzi dla Francuzów, Niemcy dla Niemców, Holendrzy dla Holendrów, Duńczycy dla Duńczyków, a Norwesie dla Norwesi (czasami ci budujący Norwesie lub Duny zamówią kadłub w Rumunii lub w Polsce, ale to inna sprawa). Tylko Szwedzi zamawiają w Chinach, bo pozbyli się swoich stoczni.
11 luty 2021 : 11:34 Tymek Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+5 No bo to jest wlasnie ta slynna unijna walka o wolne rynki
Nie wolno bylo dotowac, zeby byly wolne rynki a dzis jest tak, ze kazdy u siebie zamawia, bo nie ma zadnego wolnego rynku. Taka logika. Chinczycy swoje stocznie dotowali, wspierali i eksportuja swoje statki.
11 luty 2021 : 12:00 Dziaders Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
-2 zmówienia pisu
"....Wszyscy tak pluja na ten pis, ze nic nie robi, ale oni przynajmniej zamawiaja statki.... szczególnie dla Marynarki Wojennej...", która to Marynarka Wojenna posiada własną STOCZNIĘ WOJENNĄ.
A może tego w pisie nie wiedzą ?
14 luty 2021 : 11:26 maciek2 Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+1 Moze ty nie wiesz, ale SMW nie robila holownikow
A statki wojenne. Ale fakt, Kormorana tez robila Remontowa. I to jest kolejny dowod na upadek polskiego przemyslu okretowego. za komuny jednak lepiej to bylo poukladane.
15 luty 2021 : 21:35 Dziaders Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+3 Na świecie???!!!!
no to troche pojechali z tematem:))) ciekawe co na to stoczniowcy w Turku??pewnie popękały im zajady ze śmiechu, szczególnie na sposob sterowania szperaczami czyli jeden czlowiek do jednego szperacza na pelengowym i jazda:)) u nas ludzi mnogo w UM:))
12 luty 2021 : 20:01 j23 Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
1 1 1 1

Newsletter