Stocznie, Statki

To jest zmiana pokoleniowa; to tak, jakby przesiąść się z Syrenki do luksusowego, nowoczesnego auta - tak o nowej jednostce dla szczecińskiego Urzędu Morskiego mówi kapitan Leon Harłukowicz.

Planeta I w sobotę została ochrzczona, a wkrótce wypłynie do Świnoujścia, gdzie na co dzień będzie pełnić służbę. Statek ma doskonałe właściwości nawigacyjne.

- Jest bardzo przyjazny oficerowi, który nim manewruje. Tym samym jest dla kapitana. Nie sprawia żadnego problemu, żeby stanąć na danej pozycji. Jest tu system, który pozwala "trzymać statek" pół godziny, godzinę, czy pięć i nie zmienia pozycji - przyznaje kaptan Leon Harłukowicz.

Harłukowicz przez 30 lat dowodził poprzedniczką nowej jednostki - Planetą.

- To była seria budowana dla ZSRR. Dwa ostatnie zostały w Polsce - Zodiak został w Gdyni, a Planeta w Świnoujściu. Dobrym był statkiem. Spisali się polscy stoczniowcy tak, jak teraz; doskonały - ocenił.

Statek zbudowała stocznia Remontowa Shipbuilding SA w Gdańsku.

Planeta I ma 60 metrów długości i 13 szerokości. To statek wielozadaniowy, może pełnić funkcje ratownicze, badawcze, przeciwpożarowe czy kruszyć lód. Jednak na co dzień będzie wykonywać prace związane z utrzymaniem urządzeń nawigacyjnych na torze wodnym Świnoujście-Szczecin.

Źródło: Radio Szczecin

Fot. Marcin Koszałka / PORTALMORSKI.PL

+24 RSB to zdecydowanie...
....najlepsza polska stocznia nowych budów, i jedna z najlepszych w Europie. Trzymam kciuki żeby przetrwała trudne czasy.
15 listopad 2020 : 20:06 Ric | Zgłoś
-7 CIT Farmazona 19 * 0 = ?
Trzymanie kciuków nic im nie pomoże. Pomóż im swoimi prywatnymi pieniędzmi. Pożycz im kasę albo wykup długi ich podwykonawców i poddostawców. :-) . Cały ten geszeft opiera się na trąbionych FARMAZONACH FARMAZONIARZY i dymania podatników, podwykonawców, poddostawców i akcjonariuszy. Guru Farmazonu zawsze mówił, że Państwo ma się nie wtrącać bo on "świetnie" prowadzi biznes, więc niech się nie wtrąca, a nie daje przepłacone zlecenia. Pytanie ? Po co farmazoniarze opowiadają farmazony, że oni są lepsi od politruków w zarządzaniu firmami, choć rzeczywistość wyników finansowych pokazuje, że wielkiej różnicy w nieudactwie nie ma i trzeba ich dotować jak kopalnie, szpitale, straż pożarną itp. ?
16 listopad 2020 : 13:38 Postobserwator | Zgłoś
+1 c.d.
Ano po to, żeby istniał mit jak to kiedyś powiedział jeden minister "PRZEKAZYWANIA im majątku państwowego do lepszego zarządzania w prywatne ręce" :-) . Czyli kradzenia firm inaczej mówiąc :-) . Najbardziej mnie rozśmiesza jak Farmazoniarze opowiadają, że oni płacą podatki zgodnie z prawem, :-) , ale nie powie już że płaci 19 % od ZERA ZYSKU. :-). Dobre wujki się znalazły za nasze pieniądze się :-) . Bez Państwa nie przeżyją 2 miesięcy. I COVID z problemami nie ma nic wspólnego. To jest wręcz ZBAWIENIE :-) .
16 listopad 2020 : 13:40 Postobserwator | Zgłoś
0 c.d.
https://www.youtube.com/watch?v=F_ryJw18QmQ
16 listopad 2020 : 13:48 Postobserwator | Zgłoś
+3 Do farmazonowatego
Twój nick pasuje do wypisywanych przez ciebie głupot Szkoda marnowac czasu na odpisywanie na idiotyzmy
16 listopad 2020 : 14:02 Zbigniew Wesoły | Zgłoś
-2 Frustrat zaistniał
Miałeś nieudaczniku szansę się nie ośmieszać, ale nie skorzystałeś... Już chciałem zacząć polemizować, ale dla gościa bez mózgu naprawdę szkoda czasu...
Bardzo proszę moderatora tego portalu o usuwanie wpisów nieudaczników, nieuków, debili, frustratów, kretynów itp.

Nie pozdrawiam
18 listopad 2020 : 18:11 Kooperant | Zgłoś
0 Do Farmazona
Ty Pseudo"Kooperancie" czy Mm czy jak Ci tam Farmazonie. Ja piszę swoje opinie, spostrzeżenia i porównania do czego mam prawo. Mogę to robić ale mogę to tez mieć gdzieś. Nie robię tego bo w przeciwieństwie do Ciebie, nie życzę tej branży ale i podatnikom źle. Nie życzę też dobrze krętaczom i zawodowym FARMAZONEM jak ty. :-). Jak nie potrafisz argumentować to obrzucasz agresywnym stekiem wyzwisk i bluzg, kogoś kto w przeciwieństwie do Ciebie może swoje zdania wyrazić i ocenić dany artykuł, bazując na jakiś realnych danych, które każdy może łatwo zweryfikować. Tacy jak ty wciskacie tani farmazon, żeby się do koryta dorwać, gdzie nie trzeba się za dużo narobić, a dużo można zarobić, kosztem ludzi którzy ciężko pracują i na czymś się znają. Jak sam stwierdziłeś "zaistniałem", :-) choć mi na tym nie zależało.
18 listopad 2020 : 23:18 Postobserwator | Zgłoś
0 c.d.
Moje dane się potwierdziły, w przeciwieństwie do twoich FARMAZONÓW :-) . Przyznaję, że było to moim celem. Pisałem Ci idź na Onet, FB czy wp itp. i tam się wyżywaj i wciskaj farmazony. Może też powinieneś wyemigrować do bardziej odpowiadającego Ci kraju np. Korei Północnej. Tam będziesz tylko mógł czytać pochwalne hymny na cześć wodza.

P.S. Bez odbioru :-) . Uważam jednak, że PM nie powinien twoich wypowiedzi kasować tylko zaznaczać że są polityczne, a nie branżowe. Ja szanuje wolność wypowiedzi i nie chciałbym żeby ten portal stał się kawałowym "Radiem Erewań" dla bezmyślnych przygłupów nakręcanych przez zawodowych farmazoniarzy.
18 listopad 2020 : 23:18 Postobserwator | Zgłoś
+6 7875610678@o2.pl
Bardzo lubię ten portal internetowy . Proszę o więcej informacji i ciekawych rzeczy. Pozdrawiam serdecznie
16 listopad 2020 : 08:55 RudolfŻenczykowski | Zgłoś
-6 Analiza
Jak sie ogląda i słucha te hymny, flagi, przemówienia, gratulacje to aż się ciśnie na usta zacytować Prezesa Klubu Sportowego "Tęcza" Sz.P. Ryszarda Ochódzkiego cyt. "Patrzcie to nasze, przez nas wykonane i to nie jest nasze ostatnie słowo. Są to statki Misie społeczne, w oparciu o 6 instytucji i żadna łajza z kontroli nie weźmie za tyłek. A więc im droższe są to Statki-misie tym... Ważne że nikt nie spyta się po co są te statki i dlaczego je zamówiono" :-). Taka drobna analiza, słynna metoda tzw. "kilograma mercedesa" :-) . Statki za 240 mln czyli 120 mln za sztukę. Tyle wynosił kontrakt z podatnikami. Statek 60 metrów. Nie oszukujmy się wielce specjalistycznego wyposażenia też tam nie było jak na dzisiejsze czasy. Myślę, że z pracami dodatkowymi zapłacono 250 mln.
16 listopad 2020 : 10:16 Postobserwator | Zgłoś
0 c.d.
A ile wynosił kontrakt z Duńczykami na RAL-e ? 100 mln. €, 430 mln PLN/ za 5 sztuk. 1 sztuka 2 razy większa jak każda z tych jednostek, 2 takie same wielkościowo i 2 szt. tak 3/4 wielkości. Czyli 7,5 statku dla Urzędów Morskich. Armator robił co chciał i korzystał ze wszystkich możliwości żeby wydusić max. kosztów ze stoczni włącznie z kancelacja kontraktu i potem wykupieniem po dużo niższej cenie jak Janusz miał nóż na gardle. W sumie myślę, że za RALe szt. 5 zapłacono 300 mln PLN. Więc porównanie 7,5 jednostek dla RAL za 300 mln względem 2 szt, dla podatników za 240 mln ? :-) CZYLI 300 MLN/7,5 = 40 MLN. ZA TYLE WYBUDOWALIBY DLA ZAGRANICZNEGO KLIENTA. 220 MLN/40MLN = 5,5 RAZA TANIEJ :-) . Widać tu wyraźnie, że zostaliśmy naciągnięci, albo w stoczni stosuje się dumping dla zagranicznych kumpli Janusza i powinno się wyjaśnić dlaczego nie zaproszono stoczni zagranicznych do przetargu.
16 listopad 2020 : 10:18 Postobserwator | Zgłoś
+5 c.d.
Pomijam to, że urządzenia i materiały do budowy łącznie z blachą zostały zamówione za granicą. Drugi przykład Nauta. Statek badawczy dla Szwedów 65 mln tak 3/4 jednego z nich. Żeby wyrównać szanse pomnóżmy o 1,25 wychodzi 82,5 mln na starcie. Po hańbiącym zakończeniu (poddanie się i holowanie statku do zakończenia w szwedzkiej stoczni) i zdaniu jednostki myślę że zapłacono z 45 mln PLN czyli z * 1,25 daje 56,25 mln za jednostkę o podobnych wymiarach. To porównanie pokazuję skąd się wzięło miliard długów w Naucie i 180 mln w RSB i czemu skoro jest tak dobrze to wszystkim grubą kasę wiszą i w sumie upadłość powinna być. Dlatego Janusz zmył się na rajskie Hawaje. (Kumpel pływa na pasażerach i widział go w Honolulu z lux Hawajkami i kubańskim cygarem :-) ) NASI JANUSZE I POLITRUKI NIE POTRAFIĄ PO PROSTU ZARABIAĆ NA EKSPORCIE I TO NIE SĄ ŻADNI BIZNESMENI ! MENTALNOŚĆ MURZYŃSKIEGO WODZA Z XV WIEKU, CHCĄCEGO ZAROBIĆ NA HANDLU NIEWOLNIK.
16 listopad 2020 : 10:19 Postobserwator | Zgłoś
+5 c.d.
Jest to bardzo szkodliwa działalność polegająca na wykonywaniu po dumpingowych cenach jednostek dla armatorów zagranicznych i wyrównywanie straty na zleceniach państwowych. Czyli ludzie się narobią, a efekt jest taki że za kasę z ich własnych przyszłych emerytur te statki zostały zbudowane. Następny przykład. Przetarg na statek dla Straży Granicznej. Polskie konsorcjum stoczniowe dawało kilkadziesiąt procent wyższą ofertę niż stocznia z Francją, która płaci podwykonawcom 4 razy większe stawki ! Jak te stocznie mają tak działać i być antypodatnikowymi pompami do pompowania naszej kasy za granicę zamiast zarabiania to lepiej niech nie działają wcale. Podatnicy kupią sobie statki i okręty jak będzie potrzeba. Tańsze i lepsze. Nie potrzeba browaru żeby napić się piwa. Przykład ST3 firmy za 500 mln złotych z naszej kasy wybudowano firme na 1 projekt dla Duńczyków skutkiem czego jest 400 mln. długu i 300 nie spłaconych podwykonawców.
16 listopad 2020 : 10:19 Postobserwator | Zgłoś
+2 c.d.
Podsumowując, w naszym Bolandzie zamówienie za granica może skutkować, że więcej kasy zostanie w kraju niż gdyby zamówić w Polskiej stoczni na krokodyle łzy Januszy i Politruków o ratowaniu miejsc pracy i przemysłu stoczniowego. Ratujemy im tyłki zamiast je skopać za niegospodarność :-) . Teraz kasa na Covida jest potrzebna.
P.S. Z góry informuję, że nie przyjmuje argumentu że RALe to tylko kontenerowce, a te statki dla Urzędów Morskich to super Mercedes marki Audi 100 Quatro Formuła 1 itp.. idiotyzmy :-) .AMI Z WŁASNEGO PLEMIENIA, KTÓREMU DODATKOWO PŁACI SIĘ W WISIORKACH. NO TAK TO MI WYCHODZI WEDŁUG TEJ ANALIZY :-).
16 listopad 2020 : 10:20 Postobserwator | Zgłoś
+2 Poprawka
:-) CZYLI 300 MLN/7,5 = 40 MLN/sztukę. ZA TYLE WYBUDOWALIBY DLA ZAGRANICZNEGO KLIENTA. 220 MLN/40MLN = 5,5 RAZA TANIEJ :-) .
Tu mój błąd poprawiam. Powinno być 120 MLN//40 MLN = 3 RAZY TANIEJ :-).
16 listopad 2020 : 13:16 Postobserwator | Zgłoś
+5 Trochę brednie piszesz
Potrafię zrozumieć rozżalenie,ale RALe to naprawdę wielozadaniowe MPP,po polsku drobnicowce uniwersalne,te statki są NIEPOROWNYWALNE!To tak jakbyś porównywał taczke z pojazdem autonomicznym..
16 listopad 2020 : 16:20 Mm | Zgłoś
+2 Daj spokój
Odpusc gościowi. Nie warto mu odpowiadać. Widać że to dla niego jakas forma terapii. Niech sobie pisze skoro ma taką potrzebę i mu to jakoś pomaga.
17 listopad 2020 : 00:32 Eng | Zgłoś
+1 Przybliżona analiza, a nie brednie
Przeczytaj mnie uważnie jeszcze raz. Pisałem że dokonuję porównania słynną metodą tzw. "kilograma mercedesa". Dla wyjaśnienia jeden farmazoniarz porównał kiedyś kablowiec do mercedesa i powiedział że "jeden jego kilogram jest droższy niż kilogram mercedesa" .Niestety nie poinformował już czy armator zapłacił jak za mercedesa czy jak za stara syrenkę. Ja porównywałem koszty dwóch jednostek, a nie przyrównywałem do samochodu :-). Dużo bardziej jest to zbliżone. Poza tym RAL to kontenerowiec, a nie drobnicowiec ! Sprawdź wcześniej zanim zaczniesz się wymądrzać ! Nie wierze, że urządzenia które są na tym statku, a nie na kontenerowcu kosztowałyby więcej jak 10 milionów. Przy 300 procentach różnicy nie niweluje to naciągania. :-( . Zresztą stocznia, sama może sobie sama dla siebie zrobić bardzo dokładne analizy.
17 listopad 2020 : 08:01 Postobserwator | Zgłoś
+2 c.d.
Jeżeli chcesz, dużo bardziej dokładnego porównania to zobacz koszt statku badawczego Nauty dla Szwedów. Dużo zbliżony wyposażeniowo, a nawet uważam że posiadał dużo lepsze wyposażenie, od tych budowanych dla Urzędu Morskiego. Został wybudowany za 50 % wartości tego co dla naszego UM. Jak widzisz Państwo Polskie i podatnicy, nie mają żadnego pożytku czy to ze stoczni państwowych czy farmazonowych. Gdyby to był Urząd Norweski, Duński, Niemiecki czy Francuski wybudowali by za 50 % tego co dla swoich podatników, dzięki którym do dzisiaj istnieją i opowiadali by farmazony, że są the best. Później trzeba płacić za wykrywacza min z "metalu" miliard złotych, który 3 lata stoi przy keji, bo strach go wysłać na jakiekolwiek ćwiczenia w wykrywaniu min, ze względu na bezpieczeństwo załogi :-) .
17 listopad 2020 : 08:02 Postobserwator | Zgłoś
0 c.d.
Jestem pewny, że taki Kormoran na Zachodzie, z wypasionych kompozytów, kosztowałby połowę tego. Jest pytanie dlaczego farmazon nie potrafi zarobić skoro ma 4 krotnie mniejsze koszty podwykonawców i mediów ???!!! I nawet tego nie płaci w terminie. Dlaczego Farmazon kontraktował dla zagranicznych klientów poniżej wartości materiału ? Może druga część wynagrodzenia szła do Hawaii Honolulu Bank, a wy się szczury gryźcie nawzajem w budżecie z pierwszej części wynagrodzenia o 35 PLN/godzine, a ja się będę tym dobrze bawił :-) . Ja zarobiłem i wyszedłem na tym dobrze :-) . A jak się piramida zacznie walić to niech państwo dopłaca, bo zamykam to, powiem, że przez nich i będą mieli chryję w mediach :-) .
17 listopad 2020 : 08:03 Postobserwator | Zgłoś
+2 c.d.
Jedni muszą zakładać firmy, zapożyczać się, opłacać VAT przed wystawieniem faktur, a inni jak można usłyszeć na filmiku, "przekazują sobie" majątek Skarbu Państwa, żeby "realizować swoje marzenia" :-) . Każdy farmazon prędzej czy później wyjdzie na wierzch. Im szybciej tym lepiej. W przypadku hucpy ze stępka, farmazon kosztował podatników tylko 12 mln złotych, ale ST3 już kosztowało, budowa 500 mln + długi 400 mln = 900 mln. :-) . Budowa statków w Naucie miliard długu. Ciekawe jak farmazony z Kristu ile set milionów długu. Też wygrali kontrakt na prom, gdzie na 26 zapytań, po ujawnieniu budżetu tylko oni i jedna firma z Finlandii, która była kilka razy droższa złożyli ofertę. No, ale chcą nam teraz budować statki do wiatraków i prom żeby sobie na naszej kasie odbić.
17 listopad 2020 : 08:04 Postobserwator | Zgłoś
+2 c.d.
Czas z tym skończyć z tymi farmazonobiznesmenami i wysyłać zapytania do Chin i innych stoczni w Europie. SKONFRONTOWAĆ TE ICH NAJLEPSZE STOCZNIE W EUROPIE W RYWALIZACJI O KONTRAKTY PODATNIKÓW :-) . JAK ONI Z NAMI TAM MY Z NIMI FARMAZONIARZAMI :-) Nie umie rządzić niech oddaje akcje, albo garować z Plichtą za długi :-).
17 listopad 2020 : 08:05 Postobserwator | Zgłoś
+1 Do Eng
To nie terapia ale obywatelski obowiązwek odgłupiania społeczeństwa :-) , bo następne poklolenia mogą w kajdanach już pracować na nogach i szyju bo się może okazać że kredyt dla farmazoniarzy pod nich został wzięty :-( . Ciekawy jednak jestem bardzo jaką farmazony terapię Wam zafundują w swoich w przyszłym roku. 180 mln długu i żadnych zamówień. Chyba że następną "modernizacja żelaznego Kormorana". Żeby Ci farmazoniarze mieli jeszcze chociaż szacunek do podatników ,dzięki którym nie siedzą za długi.
17 listopad 2020 : 08:09 Postobserwator | Zgłoś
+1 Jezusie Nazareński
Aż taka żółć Cię zalewa człowieku?Mocno mi to Konfederacją zajeżdża, trafiłem?Piszesz głupoty,takie ekonomiczne analizy tworzą ,tropiące spiski pseudo gazety i pseudo dziennikarzyny. RALe to są jak najbardziej MPP, czyli drobnicowce uniwersalne a nie typowe kontenerowce,poszukaj sobie definicji obu tych typów w Okrętownictwie i wtedy się wypowiadaj.Wuposażenie jednostki specjalistycznej czy badawczej może kosztować i ze dwa takie RALe a nie 10milonow jak piszesz.Smiem twierdzić ,że masz blade pojęcie o sprawach na temat ,których tak namiętnie się rozpisujesz.
17 listopad 2020 : 09:53 Mm | Zgłoś
+1 Do Mm
Chciałem Ci to dokładniej wyjaśnić ale ty też Farmazon jesteś. Szkoda więc czasu na dyskusje z Tobą. To portal branżowy ludzi co w tej branży pracują. Idź uprawiać politykę na Onet, wp itp.
17 listopad 2020 : 10:50 Postobserwator | Zgłoś
+1 SOS
Z uwagą staram się śledzić polski przemysł stoczniowy. Nie jest to wcale proste . Na tym portalu,jest sporo informacji
głównie o Remontowej Shipbuilding czy Crist, ale ich wiarygodność jest różna.
Do tego dochodzą informacje którymi dzielą się respondenci. Tutaj widać wyraznych zwolenników tych stoczni
jak również oponentów i tutaj pojawia się autentyczny problem. Brak godnych zaufania danych.
Opierając się na takich informacjach można udowadniać swoje racje, tylko w jakim celu.
Przykładowo przekazywane są kolejne jednostki, ale ile z nich jest po terminie lub z przekroczeniem kosztów ?
Przykładowy "Mercedes" to już historia. Faktem natomiast jest to, że ostatni kontrakt na Salish #4
podpisano 01.11.2019. Rok czasu bez kontraktu to zła wiadomość. Miało też być wodowanie Mewy
a były problemy z holownikami. Lodołamacze też miały być na wodzie.
Aby porównać co robią inni polecam stronę DAMEN SONG CAM Shipyard, jest pouczająca .
17 listopad 2020 : 21:05 Mieczyslaw | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1

Newsletter