Stocznie, Statki

Holenderski armator Wagenborg odebrał ze stoczni swój drugi statek typu EasyMax i wprowadził go do eksploatacji pod nazwą Máxima. Jego chrzest odłożono na później przez pandemię.

Planowano, że uda się on do Antwerpii, gdzie miał się odbyć zlot żaglowców Delfsail 2021. Przy tej okazji, gromadzącej liczną publiczność, armator chciał przeprowadzić ceremonię chrztu statku.
Niestety epidemia COvid-19 spowodowała przesunięcie zlotu Delfsail na jeszcze nie ustalony termin.
W związku z tym zdecydowano się przełożyć chrzest statku, przy czym utrzymano plan przeprowadzenia go na Delfsail, w nowym, jednak nie znanym jeszcze czasie.

"Jako królewska firma, czujemy się szczególnie uhonorowani tym, że Jej Wysokość wyraziła zadowolenie z powodu skojarzenia jej imienia z naszym przyjaznym dla środowiska nowym statkiem" - podkreślono w oficjalnym komunikacie Royal Wagenborg.

Chodzi o Maksymę (urodzoną jako Máxima Zorreguieta Cerruti w 1971 r. w Buenos Aires) - żonę króla Wilhelma Aleksandra - królową Niderlandów od 30 kwietnia 2013 r.

Statki EasyMax mogą być eksploatowane w trybie open top czyli bezpokrywowym ("otwartym"). Podstawowa charakterystyka techniczna poniżej.

Pierwszym wielozadaniowym statkiem typu EasyMax jest Egbert Wagenborg przekazany temu samemu armatorowi w 2017 r.

Wagenborg Shipping należy do Royal Wagenborg założonej w 1898 r. i zatrudniającej ok. 3000 pracowników.

PBS

Fot., rys.: Wagenborg

Máxima - charakterystyka podstawowa:
nr IMO - 9882061
państwo bandery - Holandia
armator / operator - Wagenborg Shipping BV, Niderlandy
armator zarejestrowany - Easymax 2 BV, Niderlandy
stocznia - Royal Niestern Sander (Niestern Sander BV), Delfzijl
stoczniowy nr budowy - 851
długość całkowita - 149,95 m
długość między pionami - 146,95 m
szerokość maksymalna - 16,25 m
szerokość konstrukcyjna - 15,90 m
wysokość boczna - 12,20 m
zanurzenie - 8,60 m
zanurzenie w trybie open-top - 7,20 m
nośność - 14 330 t
nośność w trybie open top (bezpokrywowym) - 11 000 t
tonaż pojemnościowy brutto - 8849
tonaż pojemnościowy netto - 4475
skompensowana pojemność brutto (CGT) - 9065
liczba ładowni - 2 (wymiary: 47,36 × 13,50 × 12,15 m, 64,38 × 13,50 × 12,15 m)
pojemność ładunkowa - łączna 17 700 m³ / 625 000 cft (nr 1 - 261 000 cft, nr 2 - 364 000 cft)
silnik napędu głównego - MAK 6M32C
moc napędu głównego - 2999 kW (4077 KM)
silniki pomocnicze (zespołów prądotwórczych) - 2 × CAT C18
moc elektrowni okrętowej - 2 × 360 kW
prędkość eksploatacyjna - 11,5 węzła
prędkość maksymalna - 13,5 węzła
śruba napędowa - 1 × nastawna, w półtunelu (ducted propeller) i w dyszy, średnica 4200 mm
dziobowy ster strumieniowy - 1 × 750 kW
łączna pojemność zbiorników paliwowych - 586,00 m
klasa lodowa - Finnish/Swedish 1A
klasyfikacja - Bureau Veritas
notacja klasy - General cargo Ship, + AUT-UMS, ICE CLASS 1A, Heavy Cargo (15t/m²), SHAFT-MON, SYS-
NEQ, Open top

Máxima - statek typu EasyMax
Egbert Wagenborg - pierwszy statek typu EasyMax
Statki typu EasyMax
Statki typu EasyMax
Statki typu EasyMax
Statki typu EasyMax
Egbert Wagenborg - pierwszy statek typu EasyMax
Máxima - statek typu EasyMaxEgbert Wagenborg - pierwszy statek typu EasyMaxStatki typu EasyMaxStatki typu EasyMaxStatki typu EasyMaxStatki typu EasyMaxEgbert Wagenborg - pierwszy statek typu EasyMax

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1

Newsletter