Stocznie, Statki

W stoczni Kleven odbyło się cięcie stali pod budowę Roald Amundsen, pierwszego z dwóch ekspedycyjnych wycieczkowców z napędem hybrydowym. Jednostki zostały zamówione przez norweskiego operatora Hurtigruten.

Zgodnie z zapowiedziami, statek zostanie zwodowany w 2018 roku i będzie to pierwszy wycieczkowiec ekspedycyjny z wysoką klasą lodową i napędem hybrydowym, który obniży zużycie paliwa i pozwoli na bezemisyjną żeglugę. 

- Dzisiejszy dzień jest nie tylko historyczny dla Hurtigruten, ale również dla całego przemysłu morskiego. Celebrujemy początek budowy konstrukcji nowej generacji, która odmieni podróże naszych klientów - powiedział Daniel Skjeldam, dyrektor generalny Hurtigruten. 

Wycieczkowce Roald Amundsen i Fridtjof Nansen zostały zamówione w czerwcu 2016 roku. Umowa zawiera także możliwość budowy dwóch dodatkowych jednostek. Jak informowaliśmy już na łamach Portalu Morskiego, prawdopodobnie część konstrukcji kadłubów powstanie w Polsce.

Wycieczkowce oferować będą rejsy ekspedycyjne głównie w rejonach arktycznych i antarktycznych. Imiona zyskają po dwóch najbardziej wpływowych norweskich polarnych pionierach z czasów, gdy firma po raz pierwszy rozpoczęła swoje usługi. 

Statki charakteryzować będzie długość 140 m i szerokość 23,6 m. Na pokład zabiorą maksymalnie 530 pasażerów. 

Szerzej o tym zamówieniu można przeczytać we wcześniejszej publikacji Portalu Morskiego:

Czytaj także: Nowe wycieczkowce ekspedycyjne Hurtigruten'a z kadłubami z Polski?

AL 

Na zdjęciu od prawej Daniel Skjeldam (Fot.: Hurtigruten)

1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 3.6434 3.717
EUR 4.2267 4.3121
CHF 4.4994 4.5902
GBP 4.9592 5.0594