Stocznie, Statki

Jeden z największych na świecie i najbardziej zaawansowanych statków typy Q-flex Al Khattiya (jednostki z typoszeregu, do którego należą także te przywożące gaz z Kataru do terminalu w Świnoujściu) doznał poważnych uszkodzeń w kolizji, do której doszło u wybrzeży Fudżajra (Zjednoczone Emiraty Arabskie). W wyniku zdarzenia uszkodzone zostały zbiorniki balastowe gazowca.

Al Khattiya został zbudowany w 2009 roku w stoczni Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering. Statek charakteryzuje długość 315 m; szerokość 50,03 m i pojemność 210 tys. m3. Należy do katarskiej firmy Nakilat, a zarządzany jest przez Shell International Trading and Shipping Company (Stasco), spółkę zależną Royal Dutch Shell. Al Khattiya posiada aktualną autoryzację do zawinięcia do Terminalu LNG w Świnoujściu. 

Do floty operatora Nakilat, światowego lidera na rynku przewozów LNG, należy ponad 50 najnowocześniejszych i największych statków transportujących LNG.

Drugą jednostką, która brała udział w zdarzeniu, był tankowiec Jag Laadki, należący do indyjskiego operatora Great Eastern Shipping. Na chwilę obecną nie ma informacji o ewentualnych uszkodzeniach na tym statku. Zgodnie z danymi dostępnymi na stronie MarineTraffic, oba statki stoją na kotwicowisku u wybrzeży Fudżajra. 

AL

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.0044 4.0852
EUR 4.285 4.3716
CHF 4.3754 4.4638
GBP 4.995 5.096

Newsletter