Stocznie, Statki

Jak dowiedziało się Radio Szczecin, pracownicy szczecińskiej Stoczni Remontowej będą zarabiać nawet o kilkanaście procent mniej. To część programu restrukturyzacji zakładu. Sytuację pogarsza fakt, że zbliża się zima. Wtedy zwykle firma ma mniej zleceń. Jeden z pracowników Gryfii wylicza, że jego pensja została obniżona o 15 procent.

- Niektórym zmniejszyli nawet o 20, czy 30 procent - mówi stoczniowiec.

Pracownicy Gryfii przyznają, że obniżka mocno uderzyła w ich budżety domowe. Wypłaty i tak nie były duże.

- Obniżka jest spora, bo zarabiamy np. 1,9 lub 2 tys. zł miesięcznie. Nie obniżyli wybrańcom. Zwrócili np. związkowcom - mówi inny pracownik Gryfii.

Stoczniowcy stracili też większość dodatków do pensji.

- Począwszy od "trzynastek", przez wszystkie premie i jubilatki, wszystko mi pozabierali - przyznaje jeden z pracowników. - Nie mamy już nic.

W kiepskiej sytuacji finansowej Gryfia jest od wielu miesięcy. Jest mniej remontów statków i są też one mniej opłacalne. Właściciel zakładu, Agencja Rozwoju Przemysłu, chce połączyć firmę z Morską Stocznią Remontową w Świnoujściu i w ten sposób ratować przedsiębiorstwo.

Czekamy na komentarz zarządu Gryfii w tej sprawie.

Grzegorz Gibas

0 Ale o co chodzi
Czy tylko ja mam wrażenie, że powyższy artykuł oparty jest na słowach jednego tylko stoczniowca. Czy te 15 procent to czasami nie to co zabrał na przyjście poprzedni Zarząd? 13 pensje kocahny zależą od zysku stoczni i jak go nie ma to nie ma też 13. Premie i jubilatki też już dawno zabrali (jako pozostałość po minionym systemie) więc podnoszenie teraz rabanu jest conajmniej o 2-3 lata spóźnione.
06 wrzesień 2012 : 10:23 Guest | Zgłoś
+1 Popłyńmy razem
Komunizm wyrzekł się ideologii Chrześcijańskiej .Myślę, że idea socjalizmu związana ściśle z naukami Jezusa Chrystusa dałaby pożądany efekt. Przyjmując do wiadomości fakt, że na Ziemi odgrywamy maleńką rolę w całej wieczności , ... mimo wszystko rozsądniej byłoby przyjmować postawę służby wobec bliźniego, niż mienić się Panem. W życiu każdego człowieka przychodzi moment, kiedy Bóg udowadnia nam nasze "bezwzględne zero". Im szybciej i pokorniej uznajemy ten fakt, tym szybciej zaczynamy widzieć, słyszeć i rozumieć. Wówczas pozostaje tylko długa walka z naszymi nałogami i niedoskonałością.Bóg sowicie wynagradza pokornych.Jezus to wiedział, bo z tym przyszedł na Ziemię.Myśmy go nie słuchali.
06 wrzesień 2012 : 19:39 Guest | Zgłoś
-1 Ku swiatlowsci
Taa.... religia + socjalizm + służba narodowi = narodowy socjalizm. To też już było.
06 wrzesień 2012 : 20:12 Guest | Zgłoś
+4 Nie ma ludzi do pracy
Zgadzam sie z Mackiem, dzisiaj biala koszula i status na Facebook jest priorytetem.Uczelnie ksztalca debili, a nie ma komu wykonac pracy w fabrykach czy stoczniach.Zenada
07 wrzesień 2012 : 14:32 Guest | Zgłoś
+8 czerwone sepy
W Gryfii zostalo mnostwo ludzi lewicy czyli Gronkowskiego . Pracowac to oni za bardzo nie chca.
Doprowadzili Gryfie do ruiny .
Jak sepy chca sie nachapac co tylko jeszcze
mozliwe przed upadkiem stoczni.
07 wrzesień 2012 : 16:27 Guest | Zgłoś
+5 Te sępy wytępiły dobrycg ludzi...
Zgadza się, zwolniono dobrych i wartościowych ludzi ,zostawiono nieudaczników i kombinatorów.
07 wrzesień 2012 : 20:12 Guest | Zgłoś
+3 szkoda ludzi
Szkoda, bo jeszcze kilka lat temu było na Gryfii kilku młodych ludzi, którzy szybko ogarnęli sytuację i widząc co się dzieje jeszcze szybciej uciekli. Gdyby to oni doradzili Michalakowi kto coś robi a kto się obija, korzystająca z parasola związkowego. I wtedy zamiast zewnętrznej firmy która przetworzyła papkę od związków zawodowych, zwolniono by tych leserów i chociaż trochę uzdrowiło tą chorą tkankę.
08 wrzesień 2012 : 04:32 Guest | Zgłoś
+8 ZZ za bramę...
Związki Zawodowe za bramę !!!!!!!!!!!!!
Natychmiast. Tak bronili swoich ludzi że utopili stocznię.....
08 wrzesień 2012 : 10:40 Guest | Zgłoś
0 OTHER ASS TO KISS
I w nagrodę za takie "ZWYCIĘSTWO" :D zarabiają tyle kasy, choć parę miesięcy wcześniej plotąc takie bzdury ludziom, jakie ty piszesz, zwalniali ich lub zmuszali do tego zmniejszając pensję, w tym doświadczonych monterów i spawaczy, obniżali wynagrodzenia, w tym tych, którzy prawidłowo byliby w stanie wycenić pracochłonność tej nowej budowy i przebudowy. ZOBACZYMY JAKI BĘDZIE WYNIK NA KOŃCU I CZY CI, CO PODPISALI PONIOSIĄ ZA TAKIE COŚ ODPOWIEDZIALNOŚĆ PRAWNĄ ! POLITYCY WSZYSTKICH OPCJI W REGIONIE I DZIENNIKARZE POWINNI TEGO DOPILNOWAĆ !!!! DOSYĆ NISZCZENIA MIEJSC PRACY W TYM MIEŚCIE PRZEZ DYLETANTÓW PRZYWIEZIONYCH W TECZCE I CWANYCH, KARIEROWICZÓW, DOROBKIEWOCZÓW GRYFIOWYCH ! Bez numerów księgowych i spłacania strat majątkiem MSR-u ! BO NIE POWIEDZĄ ŻE ZLECILI NIEPROFESJONALNEJ FIRMIE Z ZEWNATRZ, NIEZNAJACEJ JEJ SPECYFIKI I WEWNETRZNYCH KOSZTOW STOCZNI, KALKULACJĘ KONTRAKTU, TYLKO ZE WY JESTESCIE NIEPROFRSJONALNE, NIEUDOLNE LENIE !!!
08 wrzesień 2012 : 19:46 Guest | Zgłoś
0 Permanentna Restrukturyzacja
Jest mniej zleceń, :D bo więcej statków się odholowuje do nabrzeża konkurencji na większość remontu po malowaniu kadłuba na doku na GRYFII :lol: . Dzisiaj KRISTIN D. odpływa, na klasowy remont też z dużą ilością stali do Pomerani czyli ex kumpla. Można zrestrukturyzować firmę, nazwać tego tak czy tak ale nie ZŁYCH NAWYKÓW CWANIAKÓW :D . I TAK GRYFIA STRACIŁA KOLEJNEGO JUŻ ARMATORA, uwiarygadniając konkurencję że ma dok. RÓBCIE TAK DALEJ ..... :lol: i restrukturyzujcie się dalej :lol:
10 wrzesień 2012 : 07:55 Guest | Zgłoś
0 Niedouczony Lesio
Lesio. Jesteś totalnie niedouczony. Mylisz remont klasowy z remontem dokowym (który jest częścią remontu klasowego). To po pierwsze. Po drugie. Może jest tak, że Kristin D przyszła do nas tylko dla tego, że Gryfia jest blisko Pomeranii a armator robicały możliwy zakres na wodzie na właśńie u nich. A robią tam dlatego że są tańsi niż Gryfia. Nie znam żadnego armatora, który uciekł by z Gryfii do Pomeranii bo tam drożej mu zrobią. Przestań więc Lesio siać defetyzm i zacznij rozumieć shipping przez duże S.
10 wrzesień 2012 : 09:46 Guest | Zgłoś
0 TRAGEDIA H-201
H-201 :D . Naprawdę nie wiem czy mam się śmiać :lol: , czy płakać :cry: . Powiem Ci tylko tyle. FACET ! JESTEŚ TRAGICZNY PO PROSTU. :D . Dla mnie ten twój shipping przez te twoje duże "S", to zwykłe duże B.O.W czyli "BEZCZELNY ORDYNARNY WAŁEK" w biały dzień publicznie kręcony. Powiem Ci tylko tyle, że każda, ale to każda szanująca się stocznia w Europie przez duże "S" uprawia shipping według twojego małego "s". :D . Szkoda że upodliliście i poniżyliście Gryfię do stoczni przez bardzo małe "s". Brak słow chłopie, po prostu brak słów... A tak na marginesie H-201 to ten nowa władza łyka takie bajki o shippingu ??? :D No wiesz to takie mądre uczone słowo SHIPPING, MARKETING RYNKÓW MORSKICH :lol: :lol: Tak mądrze to brzmi :D .Bo stara gwardia dobrze wie co te słowa oznaczają :lol:
10 wrzesień 2012 : 10:46 Guest | Zgłoś
0 Niedouczony i nerwus Lesio
Lesio. Ja pokazuje ci braki w twojej edukacji (przez małe e - w twoim przypadku). Bo nie odróżniasz podstawowych terminów stoczniowych a ty się rzucasz do mnie. Prezentujesz marny poziom jak dla mnie. Nie masz żadnych argumentów. Tylko domysły.
10 wrzesień 2012 : 11:11 Guest | Zgłoś
0 H-201 = Tragedia i żenada
H-201. :lol: Tak jak ty pojmujesz Shipping przez duże "S" :lol: to pewnie tak samo pojmujesz edukację przez duże "E". :lol: W związku z tym cieszę się i zgadzam się z tobą że jestem wyedukowany według Ciebie przez "twoje małe e" czyli wręcz przeciwnie do twojego dużego "E", które ty uważasz że reprezentujesz i które pojmujesz jak twoje duże "S" :D :D. Argumentów nie mam i nie szukam ich, ale czuję je bo smierdzą na kilometry. A jak kiedyś jakiś Zarząd pójdzie za tym smrodem niuchając to bez trudu znajdzie argumenty/dowody i możesz wtedy pójść garować wielki mądralo :D edukowany przez duże "E" :lol: , bo to jest umyślne działanie na szkodę spółki Skarbu Państwa. 8).
10 wrzesień 2012 : 11:45 Guest | Zgłoś
0 H-201 = Tragedia i żenada
Podsumowując bzdury H 203 dowodzą że można zrestrukturyzować firmę, ale nie da się zrestrukturyzować ZŁYCH NAWYKÓW głęboko zakorzenionych. Za nową organizacją muszą iść nowi ludzie na stanowiska kierownicze, a nie ciągle ten sam zdegenerowany, krętacki kumoterski związkowy chłam zmieniający sobie tylko nazwę swoim stołkom lub wymieniajacy się kadencyjnie na nich.
10 wrzesień 2012 : 11:46 Guest | Zgłoś
+1 Pomoc prawnicza
Dam ci Lesio pewną radę. Pierwszą i ostatnią zarazem. Bo nie mam interesu w edukowaniu cię za darmo. Na Małopolskiej w Szczecinie jest Wydział do Walki z Przestępczością Zintegrowaną. Idź tam ze swoim rewelacjami. Bo już mi się nie chce czytać tych twoich rewelacji pisanych pod różnymi nickami. Przypominam ci że nie zawiadomienie niezwłoczne organów ścigania o przygotowaniu, usiłowaniu lub dokonaniu przestępstwa gospodarczego grozi kara pozbawienia wolności do chyba lat 3.
10 wrzesień 2012 : 12:19 Guest | Zgłoś
0 Pomoc prawnicza
powyżej powinno być z: Przestępczością Gopsodarczą oczywiście.
10 wrzesień 2012 : 12:21 Guest | Zgłoś
0 PORADA PRAWNA
Obyś tego nie wypowiedział w złą godzinę drogi H-201 Bo nie tylko my tutaj czytamy i piszemy :lol: .Nie dam Ci "porady prawniczej" :D panie wyedukowany przez duże "E" i "S" :D tylko prawną. Kontakty handlowe są częścią przedsiębiorstwa tak samo jak nieruchomości, narzędzia, Balbina itp. Niczym się nie różni sprzedaż dochodu stoczniowego przez MK niż sprzedaż narzędzi stoczniowych ukradzionych przez robotnika. Pamiętaj że brak doku i współpracy z Wami całkowicie eliminowałaby Waszego kolegę z możliwości złożenia oferty na remont klasowy jednostki. Tylko dzięki współpracy z Wami było dla niego sensowne złożenie oferty i pewność że zostanie poważnie potraktowana. Tylko dzięki współpracy z Wami Gryfia straciła dochód równy wartości remontu pozadokowego. !
10 wrzesień 2012 : 13:34 Guest | Zgłoś
0 PORADA PRAWNA C.D.
Przecież armator nie wybrałby opcji, że remont pozadokowy jest u Waszego kolegi, a potem pływa tydzień z pustą ładownią po Bałtyku np. do 3-miasta i szuka w niepewności doku żeby tylko dno pomalować i drugiej takiej chorej stoczni oraz marketingu który się na takie coś zgodzi. POSZEDŁEŚ W KRZAKI TO NIE MASZ DOKU. PROSTE. A JAK DOSTANIESZ TO ZA HIPER CENĘ.. :lol: Armator za dużo by stracił na czarterze. NO I BYŁBY CHYBA IDIOTĄ. UMYŚLNOŚĆ TRUDNO JEST UDOWODNIĆ CHODŹ ŚMIERDZI TO NA KILOMETRY. ALE NIEGOSPODARNOŚĆ BEZ PROBLEMU : 8). A zgłaszać nie mam zamiaru. Jest od tego Zarząd, Rada Nadzorcza, ZZ. Za coś chyba biorą kasę.Niech pomyslą. A jak im to pasuje to cóż.... Tylko zero pomocy państwowej i zadłużania MSR-u ! Szkoda firmy i załogi :sad: .
10 wrzesień 2012 : 13:35 Guest | Zgłoś
0 PORADA PRAWNA
Mam nadzieję, że organy firmy i ZZ też przeczytały twoją "poradę prawniczą" :D z zacyt. artykułem oraz grożąca sankcją karną. :D
10 wrzesień 2012 : 13:42 Guest | Zgłoś
0 Porada
Widzisz Lesio. Nie masz argumentów to czepiasz się pomyłek w nazewnnictwie. Nie jestm prawnikiem i dlatgo nie przejmuję się moją powyższą wpadką ale ty dalej pokazujesz, że nie nadajesz sie do pisania na forum. Po pierwsze do trójmiasta statek od nas płynie 24 godziny agw wp - mam nadzieję że znasz te skróty shippingowe. Po drugie jak ma armator stracić na czarterze? Znowu mylisz pojęcia. Owner, registered owner, charterers, shippers, management to dla cibie zapewne to samo. Przykre. I kończąc nie zabronisz nigdy armatorowi na pójście do stoczni bezdokowej (przestań ich nazywać krzakami bo Pomerania żadnym krzakiem nie jest) na część remontu. Pamiętaj jedno. Armator to klijent. Nie możesz się na niego obrazić bo nigdy więcej do nas nie wróci.
10 wrzesień 2012 : 14:14 Guest | Zgłoś
0 cała wiedza Lesia
Cytuję Lesio:
Argumentów nie mam i nie szukam ich, .

I jak tu z tobą rozmawiać. Ale masz za to bogate słownictwo ubliżające.
12 wrzesień 2012 : 09:48 Guest | Zgłoś
0 Nie mój job
A co mnie to obchodzi ? 8) Co to ja wolontariat jestem ? Po Policjach chodzić ? :D . Jest od tego Zarząd, RN, Walne, ZZ niech sie zainteresują swoją firmą. Czemu nie mają kontraktów, a mają je Lesie. :D . Użyłem mocnych słów do Ciebie bo jakbyś miał jakieś pojecie o remontach i takie bzdury czytał to tez by Cię szlak trafił. Ale ja nie życzę tej firmie źle.
12 wrzesień 2012 : 10:27 Guest | Zgłoś
0 dziadki LEŚNE
A Pomerania jest na wyprzedaży teraz. Powiedział tam ktoś o tym armatorowi :D . Nie bo tam dodatkowe koryto jest. :lol: .
Po drugie: Co do znajomości twojego słownictwa to zna je każdy student ekonomi.
Po trzecie: do 3 - miasta płynie się 24 godziny albo nikt by tego statku nie przyjął na takich zasadach więc kontynuawał by podróżowanie z pustą ładownią.
Po czwarte: CEL TYCH MOICH POSTÓW JEST TO ŻE DOCHÓD GRYFII JEST SPRZEDAWANY ODRDYNARNIE I UMYŚLNIE DO KONKURENCJI.!!! W związku z tym będzie upadłość albo dotacja z moich podatków na co ja się kategorycznia nie zgadzam, bo nie bedę sponsorował zł.....ji różnej maści.
10 wrzesień 2012 : 17:01 Guest | Zgłoś
0 Biedaczek
Ile ty tych podatków Lesio płacisz że tak się o nie martwisz? Kupa kasy wydawana jest w tym kraju na inne oszustwa w tym kraju np.: wcześniejsi emeryci, renciści z kupionym orzeczeniem lekarskim, włodarze miast siedzący w RN spółek miejskich itd itp. Co do słownictwa to może i znają je studenci ekonomi a chyba bardziej prawa. Ale tu muszę cię zmartwić nie kończyłem ekonomi tylko nawigację w WSM.
11 wrzesień 2012 : 06:31 Guest | Zgłoś
0 Całkowity przegląd busoli
:D No właśnie masz do mnie jako podatnika pretensje że tam m uszę płacić podatki, a na straty wywołane przez Wasze lody nie chcę. Kolejny raz się kompromitujesz Lesiu. A co do twojej edukacji to Ci powiem że SPI... ŁA Ci SIĘ STARY KOMPLETNIA BUSOLA WE ŁBIE :D :D :D . Ty już nie wiesz gdzie i dla kogo pracujesz :D :D :D . Ale nie tylko tobie tam :D . PRAWDZIWE PORZĄDNE ZWIĄZKI ZAWODOWE CO DBAJĄ O LUDZI A NIE O SIEBIE TO Z MIEJSCA BY WAM JE WŁAŚCIWIE BO USTAWIAŁY. TAK JAK USTAWIŁ waszy byłym ex-kolegom W PRYWATNEJ FIRMIE LESIO ! :D :D . Niech by go tam któryś spróbował ordybrnie wykiwać ;-) i bredzić Owner, MasterOwner , Marketing, Shipping ..... :D :D :D . Ale jak Marketing nie szanuje i nie dba o markę tej firmy to kto ja ma szanować :D :D :D .
11 wrzesień 2012 : 13:23 Guest | Zgłoś
0 Naprawa błęda
Miało być "kolejny raz się kompromitujesz H-201". Sorry za pomyłkę ;-)
11 wrzesień 2012 : 14:03 Guest | Zgłoś
0 Lesio i Kaczyński
Lesio: nikt nam nie wmówi że białe jest białe :lol: Porównanie ciebie do Jarka to czysta przyjemność. Ale cóż przeprosiłeś za pomyłkę to ci wybaczam.
12 wrzesień 2012 : 07:41 Guest | Zgłoś
0 dziadki LEŚNE
Po piąte: nabierz dystansu do siebie, bo twoje wysokie mniemanie o sobie wynika z twojej głupoty i sitwesko-kumoterskiego zarządzania marketingiem i jest dowodem na to jak Gryfia potrzebuje nowych ludzi do tego działu, a przedewszytkim kierownictwa. Geniusz się znalazł bo on wie kto to jest Owner albo czarterujący. W jakich latach jest twój mózg ? W 80 - tych ? Idż się utop chłopie i powiedz jaka woda. Wasze całe doświadczenie to złe nawyki z głębokiej komuny i tyle. To wypalać trzeba kopem za bramę.
Po szóste: Zdecyduj się wreszcie czy pracujesz tu czy tam ?
Jak Lesio lepiej płaci to zatrudnij się tam ? Jesteś jego filia w Gryfii czy jak ?
10 wrzesień 2012 : 17:02 Guest | Zgłoś
0 praca
Gdzie się mam zatrudnić Lesio bo już nie kumam. Powtarzam. Przestań powtarzać plotki jakie gdzieś usłyszałeś albo wyjedź z jakimiś dowodami co do mojego zatrudnienia u konkurencji bo jeden statek który poszedł z Gryfii do Pomeranii nie świadczy o tym że cały marketing pracuje w obu firmach. Mój mózg nie został w latach 80-tych bo wtedy chodziłem do podstawówki więc uwierz mi że gdybym się na tamtym etapie zatrzymał to bym nie znał pojęć które wcześniej ci wymieniłem a których ty nie rozróżniasz.
11 wrzesień 2012 : 06:36 Guest | Zgłoś
0 Do...wody z Wami tylko :-)....
Dowody, dowody, dowody.... I cieszysz że nikt nikogo nie przyłapał jak ktoś komuś w łapę dawał za sprzedanie statku :D . Że nie ma żadnych taśm, jak w polityce :D A skoro nikt nikogo nie nagrał kamerą jak oficjalnie w łapie bierzę to znaczy że wszytko jest O.K. , że statki stałych armatorów Gryfii lądują na Pomerani :lol: . W ciągu miesiąca Liv Kristin, Kristin D, Baltic Sun, na bułgarskim stoi obecnie na remoncie Lehman niemiecki armator przysyłany latami do Gryfii za opłacanego przez stocznię agenta. Jak bym Ci wypisywał z ostatnich 5 lat to by miejsca brakło. ALE COŻ NIKT NAGRAŁ JAK KTOŚ W ŁAPĘ BRAŁ :D . Więc jest O.K. :lol: A więc poklepie się bzdury władzom o Shippingu i Marketingu itp.. i jest O.K. Ale to Wasza sprawa i WASZEGO ZARZĄDU tak jak pisałem. Dają się strzyc jak barany to ich strzyrzcie :D . Chodzi mi tylko o to żeby do Gryfii nie dopłacano moimi i innych podatników pieniędzy oraz żeby nie niszczno MSR-u.
11 wrzesień 2012 : 07:18 Guest | Zgłoś
0 dziadki LEŚNE
Po siódme: Rzygać mi się chce na to. Jak bierze pensję stamtąd to nie wypłacać mu w Gryfii.
Po siódme: SYTUACJA GRYFII I POGLĄDY ORAZ WIEDZA "INTELIGENTÓW" TYPU "H201" SĄ WYNIKIEM BOLSZEWICKIEGO WYSTRZELIWYWANIA WSZYSTKICH LUDZI PO SZKOŁACH Z JĘZYKAMI, PAPIERAMI I KWALIFIKACJAMI PRZEZ MIERNOCTWO SITWOSKO-ZWIĄZKOWE.
Po ósme: Rzygać mi się chce na to. Jak bierze pensję stamtąd to nie wypłacać mu w Gryfii i tyle.
10 wrzesień 2012 : 17:03 Guest | Zgłoś
0 Po siódme
Po siódme: dowody Lesio dowody. Rzucasz błotem jak troll. NIe masz nic oprócz tego co gdzieś usłyszysz a resztą sobie domówisz. Lesio zakręciłeś się już. Wyciągasz argumenty typu: idź sie utop, dwa razy piszesz po siódme, w po ósme piszesz jeszcze raz to co wyżej. Wyluzuj chłopie bo ci ciśnienie skoczyło. Poczytaj, poucz się marketingu, shippingu i języków a wtedy pogadamy.
11 wrzesień 2012 : 06:41 Guest | Zgłoś
0 Po dziewiąte
No faktycznie stwierdziłem że lepiej jak punkt 7 będzie na końcu... ale mi nie wycieło. No i co z tego. Ciśnienie mi nie skoczyło. 8) . I daj już spokój z tym Marketingiem, Shippingiem facet bo Ci odbija już :D . Nie rozumiesz moich postów i tyle. ale nie tylko dla ciebie są one pisane. Gadasz w tej dziecinnej grze POMIDOR. Tylko że ty używasz Marketing albo Shipping. :D . Idź się utop bo głupoty piszesz i tłumaczysz krętactwa i kręcenie lodów. Trudno się więc gadać.
P.S. Nie mam czasu dzisiaj pisać jak wczoraj. Mam robotę. NARA
11 wrzesień 2012 : 07:25 Guest | Zgłoś
0 teorie spiskowe
Lesio. ja myślę że nawet kilku z działu marketingu Gryfii współpracuje z Remontową bo kilka statków z rynku rosyjskiego poszło na remonty do Gdańska. Ale przekręt co. NIe doszukuj się w każdym dokowaniu czy shiftingu statku podwójnego działania.
11 wrzesień 2012 : 08:12 Guest | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1

Źródło:

Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.0243 4.1057
EUR 4.2863 4.3729
CHF 4.4168 4.506
GBP 5.01 5.1112

Newsletter