Stocznie, Statki

Niemiecka stocznia P+S Werften ma problem techniczny z promami, które konstruuje dla znanego armatora wycieczkowców - Scandlines - Berlin i Copenhagen. Jednostki okazały się cięższe niż planowano, co przełoży się m.in. na gorszą ekonomię spalania paliwa.

Czytaj więcej: Mimo poręczenia, niemieckie stocznie zbankrutowały

Dodatkowo, maksymalne zanurzenie promów równe jest górnej granicy zanurzenia w porcie Gedser, gdzie głębokość jest ograniczona. Z tego też względu, przy niesprzyjających warunkach atmosferycznych wpłynięcie promów do tego portu byłoby niebezpieczne.

Niezależne badanie pierwszego promu, Berlin, wykazało dodatkowy ciężar 745 ton. Jest to liczba większa niż na zleceniu poprzedniego zarządu Scandlines. Większa waga własna spowodowana jest zastosowaniem cięższych materiałów izolacyjnych oraz grubszych konstrukcji stalowych i blach przy konstrukcji jednostki.

Pierwotnie debiut obu jednostek miał nastąpić podczas szczytowego okresu dla wycieczkowców - w tym sezonie letnim. Zważywszy jednak na zaistaniałą sytuację, daty odbioru promów nie są znane.

+1 Wycieczkowiec?
Skąd pomysł, że to wycieczkowce? Przeciez to zwykle promy "liniowe", owszem troche bardziej oblozone w lato ale sugerowanie, ze to wycieczkowce to spora niescislosc
11 wrzesień 2012 : 06:50 Guest | Zgłoś
0 Za gruby
moze nastepnym razem sie uda zrobić lżejszy! haaa :lol: :D
15 wrzesień 2012 : 15:36 Guest | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.0243 4.1057
EUR 4.2863 4.3729
CHF 4.4168 4.506
GBP 5.01 5.1112

Newsletter