Morska Stocznia Remontowa w Świnoujściu i Szczecińska Stocznia Remontowa Gryfia mogłyby być jedną firmą. Nowy szef obu stoczni Lesław Hnat ma pomysł na przyszłość zakładów. Warunków jest jednak kilka.
Czytaj także: Stocznia Gryfia ma nowego prezesa
Szczecińska Stocznia Remontowa Gryfia musiałaby być oddłużona, rentowna i działać na mniejszym terenie, niż obecnie. - To zatem odległe plany, ale jak najbardziej realne - uważa Lesław Hnat. - Jaka ma być nazwa i forma prawna? Najpierw powiedzmy, jaki ma być model biznesowy funkcjonowania dwóch stoczni, które będą miały oddzielne części produkcyjne.
Konsolidacja oznaczałaby głównie zmiany w zarządzaniu spółkami. Prezes tymczasem zapewnia, że Gryfia jest dzisiaj w dobrej sytuacji ekonomicznej, a samo połączenie zakładów mogłaby zapobiec kolejnym redukcjom zatrudnienia. - Naszym celem jest takie zoptymalizowanie współpracy dwóch stoczni, żeby nie trzeba zwalniać pracowników - powiedział Hnat.
Nowy prezes Gryfii ma na swoim koncie udany plan restrukturyzacji Zastalu w Zielonej Górze. Zaproponowany przez niego program naprawczy przyniósł wymierne skutki i poprawę kondycji finansowej zakładu.
Grzegorz Gibas
OPZZ obsadza od ponad 20 lat swoimi ludzmi
najlepiej platne stanowiska.
Oczywiscie ludzie Gronkowskiego dzialaja jako
bezpartyjni fachowcy.
Lozowski to najnowszy przyklad bezpartyjnego fachowca.
To i tak cud , stocznia jeszcze istnieje przy takim
zlodziejstwie.
miala juz potezne dlugi.
Moim zdaniem stocznie nalezy zlikwidowac.
[link usunięty].
Ponadto, informuję że w ramach "współpracy korporacyjnej" z SSR "Gryfia" przy nabrzeżu Pomerani kończony jest poważny klasowy remont jednostki, z bardzo dużym zakresem wymiany stali, która niedawno jeszcze stała na pontonie przy Kaszubskim. Stocznia Makrum jest bardzo zadowolona ze współpracy korporacyjnej z SSR Gryfia w szczególności z drugiem piętrem i będzie za nią odpowiednio wdzięczna ;-). Ponadto, jest zainteresowana kontynuowaniem tej współpracy, gdyż taka współpraca bardzo pomaga w rozwoju Makrum, kosztem spadku dochodów w SSR. Dziękujemy za pomoc i za Wasze dobre serce.
A na marginesie to wszyscy wiedzą że handlowiec z Pomerani ,to ich dobry koleś, ex pracownik stoczni, wieloletni opiekun pewnego rynku północnego, znający dobrze stoczniowego agenta. Niedługo pewnie odwiedzi pana nowego Prezesa z propozycją zawarcia nowej umowy o „współpracy korporacyjnej”.
Róbcie tak dalej że u Was malowanie i pomiary grubości dna a reszta u konkurencji. Róbcie tak dalej że Gryfia rywalizuje o remont dokowy i przegrywa z firmą krzak co ma dok na Gryfii wynajęty. Róbcie tak dalej że dajecie upusty i zwiększcie je nawet z minus 20 do – 50 %.
WŁAŚNIE PRZEZ TAKICH „SPECJALISTÓW OD SHIPPINGU JAK TY H-201”, USADOWIONYCH NIENARUSZALNIE ZWIĄZKOWO-KUMOTERSKO TEN PRZEMYSŁ W TYM MIEŚCIE I CAŁE TO MIASTO WYGLĄDA TAK JAK WYGLĄDA.
Po pierwsze trzeba poszukiwać nowych kontrachentów
Po drugie mają słaby marketing i ekipę od pozyskiwania nowych zleceń.
Po trzecie podatki za wysokie
PortalMorski.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.