Stocznie, Statki

Morska Stocznia Remontowa w Świnoujściu i Szczecińska Stocznia Remontowa Gryfia mogłyby być jedną firmą. Nowy szef obu stoczni Lesław Hnat ma pomysł na przyszłość zakładów. Warunków jest jednak kilka.

Czytaj także: Stocznia Gryfia ma nowego prezesa

Szczecińska Stocznia Remontowa Gryfia musiałaby być oddłużona, rentowna i działać na mniejszym terenie, niż obecnie. - To zatem odległe plany, ale jak najbardziej realne - uważa Lesław Hnat. - Jaka ma być nazwa i forma prawna? Najpierw powiedzmy, jaki ma być model biznesowy funkcjonowania dwóch stoczni, które będą miały oddzielne części produkcyjne.

Konsolidacja oznaczałaby głównie zmiany w zarządzaniu spółkami. Prezes tymczasem zapewnia, że Gryfia jest dzisiaj w dobrej sytuacji ekonomicznej, a samo połączenie zakładów mogłaby zapobiec kolejnym redukcjom zatrudnienia. - Naszym celem jest takie zoptymalizowanie współpracy dwóch stoczni, żeby nie trzeba zwalniać pracowników - powiedział Hnat.

Nowy prezes Gryfii ma na swoim koncie udany plan restrukturyzacji Zastalu w Zielonej Górze. Zaproponowany przez niego program naprawczy przyniósł wymierne skutki i poprawę kondycji finansowej zakładu.

Grzegorz Gibas

+12 Michalak zadłuzył stocznie i czmychnął...
Michalak zadłuzył stocznie na 80 mln i czmychnął. Tak wprowadzał swój program Biznesparku.Teraz następny będzie próbawał swoich sił za następone miliony ...
13 sierpień 2012 : 09:09 Guest | Zgłoś
0 bzdura
Stocznia jest nad progiem rentowności. Michalak był za ambitny i zbyt niezależny, dlatego musiał odejść. Pozbył się pośredników i zapełnił doki. Wątpię, by nowy prezes-księgowy był choć w połowie tak skuteczny.
13 sierpień 2012 : 13:37 Guest | Zgłoś
+2 Bzdurna bzdura
Dług się zwiększył przez 1,5 roku z 40 do 80 mln, ale stocznia jest renotowna ! Chłopie zastanów się co piszesz ? Zobaczymy tą renotwność po lodołamaczach i karsiborach, jak stocznia dotrwa. Pewnie rentowność podskoczy do minus 100 mln.
13 sierpień 2012 : 14:05 Guest | Zgłoś
-1 mylisz pojęcia
i nie znasz wyników finansowych
13 sierpień 2012 : 18:09 Guest | Zgłoś
0 Dług
Nie znam wyników, ale tak piszą w prasie, że jest minus 80 mln. Więc wnioskuję po prostu, do czego mam prawo, bo było minus 40 mln. Jeżeli prasa podaje nieprawdziwe informacje odnośnie wyników, to trzeba je sprostować i uznać te oficjalnie głoszone informację o długu za pomówienia i działanie na szkodę firmy. Więc jaka jest prawda jeżeli ty je znasz ? Ile jest rzeczywistego, bo już tej kreatywnej księgowości to wszyscy mają dosyć.
13 sierpień 2012 : 20:15 Guest | Zgłoś
+11 Było 20 a już jest 80 mln.....
Tylko tak dalej panowie eksperymentatorzy......
16 sierpień 2012 : 21:05 Guest | Zgłoś
+1 Ambicja
Ambitny to był aż za bardzo. W 11 firmach pracował na raz. Tylko po co tym firmom, w tym Gryfii, taki pracownik co jest średnio ok. 2,72 dnia miesięcznie w pracy. Zwolnić i tyle. Za co mu płacić. Dobrze zrobili. Kompletnie niepoważny facet i pracownik. Co by było jakby tak wszyscy w tych 11 firmach tak się zachowywali.
13 sierpień 2012 : 15:35 Guest | Zgłoś
0 bajki z mchu i paproci
wierzysz SLD?
13 sierpień 2012 : 18:11 Guest | Zgłoś
0 Wiara
Łotr też czasem prawdę powie, szczególnie jak ma w tym biznesowo-polityczny interes.
13 sierpień 2012 : 20:18 Guest | Zgłoś
0 wiedza
warto sprawdzić samodzielnie, Krajowy Rejestr Gospodarczy prawdę ci powie
13 sierpień 2012 : 22:42 Guest | Zgłoś
0 sorry
Krajowy Rejestr Sądowy
13 sierpień 2012 : 22:43 Guest | Zgłoś
+7 czerwona zaraza
Gryfie do ruiny doprowadzila czerwona sitwa.
OPZZ obsadza od ponad 20 lat swoimi ludzmi
najlepiej platne stanowiska.
Oczywiscie ludzie Gronkowskiego dzialaja jako
bezpartyjni fachowcy.
Lozowski to najnowszy przyklad bezpartyjnego fachowca.
To i tak cud , stocznia jeszcze istnieje przy takim
zlodziejstwie.
13 sierpień 2012 : 13:01 Guest | Zgłoś
0 Dlaczego ?
Maryś. Dlaczego ty mnie tak nie lubisz ? :sad:
14 sierpień 2012 : 06:14 Guest | Zgłoś
-3 zlikwidowac
Pan Michalak kiedy zostal prezesem to Gryfia
miala juz potezne dlugi.
Moim zdaniem stocznie nalezy zlikwidowac.
13 sierpień 2012 : 13:14 Guest | Zgłoś
+1 i tak będzie
To tylko kwestia czasu, padnie Gryfia i MSR.
13 sierpień 2012 : 13:39 Guest | Zgłoś
+4 Jakie długi...skąd ty to wiesz...
Stocznia miała 7 mln długu jak przychodził Michalak.
17 sierpień 2012 : 21:18 Guest | Zgłoś
0 MARKETING
Stocznia Makrum z radością informuje, że ordynarnie przejeła i remontuje jednostkę stałego, dochodowego długoletniego, niemieckiego armatora SSR "Gryfia" w ramach tzw. "współpracy korporacyjnej" z drugim piętrem SSR "GRYFIA" :D
[link usunięty].
Ponadto, informuję że w ramach "współpracy korporacyjnej" z SSR "Gryfia" przy nabrzeżu Pomerani kończony jest poważny klasowy remont jednostki, z bardzo dużym zakresem wymiany stali, która niedawno jeszcze stała na pontonie przy Kaszubskim. Stocznia Makrum jest bardzo zadowolona ze współpracy korporacyjnej z SSR Gryfia w szczególności z drugiem piętrem i będzie za nią odpowiednio wdzięczna ;-). Ponadto, jest zainteresowana kontynuowaniem tej współpracy, gdyż taka współpraca bardzo pomaga w rozwoju Makrum, kosztem spadku dochodów w SSR. Dziękujemy za pomoc i za Wasze dobre serce.
13 sierpień 2012 : 22:39 Guest | Zgłoś
0 Napinacz Lesio
Lesio to kolejny napinacz, który myśli, że wprowadzając ograniczenia dla armatorów polepszy finanse Gryfii. Już Stachoń kazał akwizytorom śledzić statki które przychodzą na Gryfię a przed lub po dokowaniu idą do stoczni bezdokowych na np.: wymiany stali w ładowni, przebudowy siłowni czy tp. Jak chcesz to zrobić pytam. Bo to co piszesz powyżej to czysty populizm. Statki przychodząc na stocznię są najczęściej w trakcie pomiarów grubości kadłuba i uzgodnień z klasyfikatorem o zakresie. Jeśli armator już wie, że ma dużo stali którą może zrobić na wodzie to oczywiste jest że pójdzie tam gdzie za stal zapłaci maks. 3 euro a nie zostanie na Gryfii, gdzie ta sama praca kosztuje 6 euro.
19 sierpień 2012 : 05:43 Guest | Zgłoś
0 Napinacz Lesio - cd
Kilkadziesiąt lat istnienia stoczni Parnica świadczy o tym, że nie tylko jest zapotrzebowanie na remonty dokowe ale i na wodzie też. Ostatnio do Mastera poszedł znowu PŻM prosto z Chin. I co mamy się obrazić na PŻM bo poszli do nich a nie do nas. Pewnie. Nasz prezes już powinien walić w poniedziałek do Pazimu i zrobić awanturę Szynkarukowi. To skandal!!! Lesio weź tabletki na uspokojenie i spytaj się mądrzejszych od siebie jak funkcjonuje shipping to może przestaniesz pisać takie głupoty o Gryfii.
19 sierpień 2012 : 05:43 Guest | Zgłoś
0 zaklinacz H-201
Tłumaczysz się H 201 jak debilowate dziecko ubabrane w czekoladzie, ale zarzekające się że jej nie zjadło. Stocznia ma podpisane umowy z agentami na wyłączność na reprezentowanie stoczni. Jak wiesz każdy uczciwy agent wściekłby się gdyby statek przysłany przez niego do stoczni po malowaniu dna wylądował u konkurencji. Z dwóch powodów. Pierwszy to że byłby okradany z wysokości prowizji , drugi o wiele ważniejszy byłby okradany z tego na czym siedzi czyli z kontaktów z armatorem. DOSTAŁBY SZAŁU I NA PEWNO POWIADOMIŁBY O TYM ZARZĄD I GROZIŁ ZERWANIEM UMOWY ORAZ POWIADOMIENIEM WSZYSTKICH POZOSTAŁYCH AGENTÓW O NIEUCZCIWOŚCI MARKETINGU STOCZNI GRYFIA.
19 sierpień 2012 : 10:35 Guest | Zgłoś
0 zaklinacz H-201
Byłoby to fatalne w skutkach dla dochodu stoczni. Dlaczego więc agent nie podnosi rabanu skoro traci prowizję i gałąź na której siedzi ? Dlatego że dostanie proporcjonalnie prowizję z dwóch źródeł ! Od Gryfii i od konkurencji. Dlatego że związkowy Marketing Gryfii bardziej jest związany z opłacanym przez nią agentem niż ze stocznią. Mamy więc do czynienia z dwiema sytuacjami albobardzo nieuczciwe i nieprofesjonalne reprezentowanie stoczni wobec przedstawicielstw zagranicznych przez związkowych menadżerów rynku albo co w 99 % bardziej prawdopodobne jest układ agent stoczni, związkowy menadżer, konkurencyjna firma. !!! TO TRZEBA WYJAŚNIĆ I SKONSULTOWAĆ SPRAWĘ Z AGENTEM NORWESKIM I NIEMIECKIM !
19 sierpień 2012 : 10:36 Guest | Zgłoś
0 zaklinacz H - 201
Obydwie strony umowy muszą być fair, żeby nie skończyło się w sądzie. Myślę że chłopaki z 2 piętra szykują się już do ewakuacji i szukają roboty przenosząc do konkurencji dochód od armatorów zdobytych przez nich za opłacanego przez stocznię latami za ciężkie pieniądze agenta. W jednym i w drugim przypadku należy jak najszybciej przekazać kontakt z agentami do menadżerów MSR w Świnoujściu. !!! Odnośnie cen za stal to Gryfia 6 Euro/kg to miała 4 lata temu. Teraz myślę ma ok. 2,8 – 4 Euro/kg, o czym też dobrze wiesz. . Co do Mastersa i PŻM-u to nowy Prezes ma doskonałą okazję żeby zobaczyć jednocześnie przyczynę i skutek. Przyczyna to „korporacyjna” współpraca z konkurencją i dopuszczanie jej do armatora, skutek po ok. 2 latach armator mija stocznię i ląduje przy nabrzeżu konkurencji.
19 sierpień 2012 : 10:37 Guest | Zgłoś
0 zaklinacz H-201
Prezes nie powinien robić awantury w PŻM-e ale spokojnie porozmawiać i wysłuchać co armator oczekuje od stoczni, przekazać Marketing i zarządzanie infrastrukturą do Świnoujścia i na tej bazie budować nową profesjonalną stocznię w Szczecinie, opartą na innej mentalności i kulturze pracy.
A na marginesie to wszyscy wiedzą że handlowiec z Pomerani ,to ich dobry koleś, ex pracownik stoczni, wieloletni opiekun pewnego rynku północnego, znający dobrze stoczniowego agenta. Niedługo pewnie odwiedzi pana nowego Prezesa z propozycją zawarcia nowej umowy o „współpracy korporacyjnej”.
Róbcie tak dalej że u Was malowanie i pomiary grubości dna a reszta u konkurencji. Róbcie tak dalej że Gryfia rywalizuje o remont dokowy i przegrywa z firmą krzak co ma dok na Gryfii wynajęty. Róbcie tak dalej że dajecie upusty i zwiększcie je nawet z minus 20 do – 50 %.
19 sierpień 2012 : 10:38 Guest | Zgłoś
+1 zaklinacz H-201
Sami twórzcie konkurencję z niczego, a później z nią rywalizujcie jak stocznia. Róbcie tak dalej.. TYLKO WON OD MOICH I INNYCH PODATNIKÓW PIENIĘDZY I MAJĄTKU MSR-U!!!!!!!!!!!!!!! Bluzgacie na państwowego Marsika, niech Wam wystawią rachunek ile pożyczyliście z kasy podatników od 2011 czyli ok. 50 mln i ile I JAKICH DOSTALIŚCIE RZĄDOWYCH ZLECEĆ JAK B-170 65 mln, lodołamacze 32 mln, Karsibory 13 mln. Półtora roku i Was trzeba oddłużać z 80 milionów majątkiem dobrej stoczni i milionami z kasy podatników. Okradajcie się dalej sami ! Ale brak dochodu wyrównujcie własna kasą !
19 sierpień 2012 : 10:39 Guest | Zgłoś
0 ZŁODZIEJJING
Także podsumowując opisane procedery to są raczej specjaliści nie od Shippingu ale raczej stoczniowego ZŁODZIEJJINGU !!!
19 sierpień 2012 : 19:11 Guest | Zgłoś
0 Lesio populista
Lesio o tym jak masz marne pojęcie o stoczni świadczy cena za kilogram stali jaką tutaj powyżej podałeś. 2,8 euro? Puknij się w głowę i skocz do Odry. Za tyle to nawet w Mirandzie nie podłączają palników do roboty. Jesteś typowym populistą. Piszesz o ststkach, które przychodzą do Gryfii na dok a resztę robią u konkurencji. Ktoś kot czerpie wiedzę o stoczniach z internetu tak może sobie myśleć.
19 sierpień 2012 : 20:00 Guest | Zgłoś
0 Lesio populista
W ostatnich trzech latach takich statków było dokładnie 12 (słownie dwanaście) a ile przyszło na cały rremont do nas? Te 12 statków to jest 2-3 procent całości. I tak było za komuny (wtedy też statki z Parnicy przychodziły na Gryfię) i tak jest teraz. Więc przestań siać populizm bo tylko to potrafisz. Przestań obrażać armatorów którzy do nas przychodzą a cześć remontu robią na Bułgarskim czy w Makrum.
19 sierpień 2012 : 20:05 Guest | Zgłoś
0 Słabiutki "shippingowiec" H-201
H-201 :D . NIGDZIE NIE OBRAZIŁEM ARMATORÓW KTÓRZY PRZYCHODZĄ DO STOCZNI, A KOŃCZĄ W MAKRUM CZY NA BUŁGARSKIM. KAŻDY ARMATOR MA PRAWO ROBIĆ REMONT TAM GDZIE MU SIĘ PODOBA I PASUJE. I TYLE. TO TYLKO I WYŁĄCZNIE JEGO SPRAWA. !!!!! Jeżeli ktoś im pozwolił albo wręcz ktoś ze stoczni zachęcił ich do tak korzystnego układu dla nich to niech korzystają !!!! 8) . Natomiast zwrot "STOCZNIOWY ZŁODZIEJJING" odnosi się do niespotykanej nigdzie w Polsce ORDYNARNEJ KOLABORACJI polegającej na współpracy "specjalistów od shippingu" z drugiego piętra z konkurencją, mających na celu przepychanie armatorów czyli dochodu z remontów ze stoczni do konkurencji np. w Internecie pisali ;-)
20 sierpień 2012 : 08:01 Guest | Zgłoś
0 Słabiutki "shippingowiec" H-201
że podobno powszechną techniką jest rozdawanie w stoczni podczas remontu wizytówek firm konkurencyjnych superintendentom, nakłanianie opłacanego za ciężkie pieniądze przez stocznię agenta ZA WYŁĄCZNOŚĆ NA REPREZENTOWANIE STOCZNI do CICHEJ współpracy z firmami konkurencyjnymi i nakłanianie ich do wysyłania tam statków i pobierania prowizji od tych firm konkurencyjnych, na zasadzie tam masz płacone od razu a w stoczni za rok ;-), gdzie Ci lepiej ? itd. Małe dziecko domyśli się, że taka usługa nie jest raczej pod tytułem darmym. :lol: ".
20 sierpień 2012 : 08:02 Guest | Zgłoś
0 Słabiutki "shippingowiec" H-201
Co do stali to myślę że Pan Prezes powinien sobie przejrzeć oferty z ostatniego roku i sprawdzić czy jest tam poniżej 6 Euro. Byłoby źle gdyby stocznia i jej "specjaliści od shippingu" mieli cenę wymiany stali w ofercie po niższej cenie niż w Mirandzie jest za odpalanie palników. :lol: Znowu by to źle świadczyło o "specjalistach od shippingu". ZWIĄZKOWCY Z RN SPRAWDZIĆ NA DRUGIM PIĘTRZE OFERTY. ZDOBYWAĆ POPARCIE NA NASTĘPNE WYBORY :lol: Kto pierwszy ten lepszy :lol: i na ZetKaZet :D. A za komuny statki przychodziły, bo to był jeden właściciel, a teraz jest dwóch różnych, państwowy i prywatny, rozumiesz.
20 sierpień 2012 : 08:03 Guest | Zgłoś
0 Słabiutki "shippingowiec" H-201
A TAK NA POWAŻNIE TO NA 99,999 % TE DWA DUŻE REMONTY STATKÓW NA POMERANI TO NIE JEST PRZYPADEK ! Powtarzam jeszcze raz: RÓBCIE TAK DALEJ :lol: ! STOCZNIA JUŻ MOŻE O TYCH ARMATORACH ZAPOMNIEĆ ! NALEŻY TO BEZWZGLĘDNIE SKONSULTOWAĆ Z AGENTAMI, BO KTOŚ TU JEST NIE FAIR ALBO ZWIĄZKOWY MENADŻER WZGLĘDEM AGENTA, ALBO OPŁACANY ZA CIĘŻKO PIENIĄDZE ZA WYŁĄCZNOŚĆ AGENT !!!!! W pierwszym przypadku jeżeli konkurencja doniesie do agentów niemieckiego i norweskiego to się wścieknie i będzie bardzo bardzo źle I TRZEBA NA KOLANACH BŁAGAĆ O WYBACZENIE !!! :sad: :sad:
20 sierpień 2012 : 08:04 Guest | Zgłoś
0 Słabiutki "shippingowiec" H-201
Drugiej sytuacji nie jestem sobie w stanie nawet wyobrazić ;-) ;-) ;-) !!!!! :sad: :sad: A przyda się dochód na zimę, bo sezon się kończy. Niech więc stocznia zwiększy upust do nawet - 80 % :D.
WŁAŚNIE PRZEZ TAKICH „SPECJALISTÓW OD SHIPPINGU JAK TY H-201”, USADOWIONYCH NIENARUSZALNIE ZWIĄZKOWO-KUMOTERSKO TEN PRZEMYSŁ W TYM MIEŚCIE I CAŁE TO MIASTO WYGLĄDA TAK JAK WYGLĄDA.
20 sierpień 2012 : 08:05 Guest | Zgłoś
0 Do Lesio
Lesio doceniam to co piszesz bo układ kumoterski jest aż za nadto widoczny przy obsadzaniu stanowisk na Gryfii. Wybacz ale stwierdzenia :"podobno" o którym powyżj piszesz to żaden dowód. Konkrety kolego, konkrety. Na tej zasadzie co piszesz powyżej mozna by obsmarować kązdego w tym mieście, że podobno "bierze", że podobno "daje". Widziałeś to czy tylko ktoś przy piwie ci otym mówił, że jego koledze szwagier tak mówił.
20 sierpień 2012 : 10:24 Guest | Zgłoś
0 Do Buholza
Każdy kto pracuje lub pracował w Gryfii zna znaczenie tego słowa "podobno" i wysokość jego prawdopodobieństwa :-) . Co do rozmów przy piwie i „podobno” wizytówek to proponuję żebyś sam kiedyś zaprosił paru superintendentów na jedno małe piwo i przeprowadził odpowiednio wywiad, jak się lekko rozluźnią, ale nie za bardzo :-). Co do „podobno” Agentów i ich uczciwości względem stoczni lub związkowch menadżerów to o odpowiedź powinien postarać się sam Prezes rozmawiając z nimi odnośnie wzajemnego wywiązywania się umowy agencyjnej i zadając pytanie dlaczego stali stoczniowi armatorzy po zejściu z doku stoczni lądują w firmie, gdzie głównym handlowcem jest kolega związkowych menadzerów i czy on wogóle o tym wie i czy jest zadowolony ze współpracy ze związkowym menadżerem.
20 sierpień 2012 : 12:20 Guest | Zgłoś
0 Do Buholza
Po takiej rozmowie z AGENTEM powinien bez problemu wyczuć co jest grane. NIE NAGRAŁEM ICH NA KOMÓRKĘ BO NIE MAM TEGO W ZWYCZAJU I JESTEM OSTATNI OD PODAWANIA JAKICHŚ DANYCH OSOBOWYCH W TAKICH MIEJSCACH. Opisałem tylko pewien żenujący, szkodliwy proceder, który czuć na kilometr. Ale rzadko które krętactwo jest nagrane choć jest odczuwalne w skutkach i widoczne po efektach. Nikt nie widział i nie nagrał co Prezes Amber Gold robił z pieniędzmi, ale skutek jest taki że ludzie nie mają kasy. Tu jest to samo stocznia straciła dwóch dobrych, bardzo dochodowych armatorów i wzmocniła nimi własną konkurencję. Jak nie będzie reakcji STOCZNIA BĘDZIE TRACIŁA NASTĘPNYCH WZMACNIAJĄC KONKURENCJĘ. Nie ma skutku bez przyczyny. Powtarzam jeszcze raz. Na 99,9999% postój tych statków przy nabrzeżu konkurencji bez nieformalnej zgody agenta stoczniowego lub współpracującego z nim związkowego menadżera nie byłby możliwy. Każdy kto zna Marketing remontów jednostek morskich i zna stocznię dobrze o tym wie.
20 sierpień 2012 : 12:23 Guest | Zgłoś
0 SSR a MSR
Związki zawodowe obsadziły stołki w obu stoczniach i jeżeli myślisz, że marketing w Świnoujściu działa inaczej od szczecińskiego to jesteś w błędzie. Świnoujście ma do obsadzenia 2 doki, Szczecin 4 doki plus trzy pontony. Widzisz różnicę?
20 sierpień 2012 : 10:18 Guest | Zgłoś
0 SSR a MSR - cd
P.S. Ostatnio w Radiu Szczecin wspominali jak w latach 80-tych strajkowali stoczniowcy domagając się wolnych i niezależnych związków zawodowych. Ci którzy byli wtedy na topie dopchali się później do poważnych stanowisk i pieniędzy. Ich następcy zrobiły z firm jak Gryfia prywatne folwarki a najgorzej na tym jak zwykle wyszli zwykli robotnicy dla których nawet wtedy słynnego styropianu do spania brakowało a potrzebni byli tylko do pokazania siły. Głupio wam teraz? Ilu z was by wtedy strajkowało gdybyście wiedzieli że zamkną stocznię szczecińską a Gryfia będzie w permanentnym stanie agonii?
20 sierpień 2012 : 10:19 Guest | Zgłoś
0 RÓŻNICZKA
No jest jakaś mała różniczka bo MSR jest na plusie, a pracownicy dostali nawet podwyżki, Gryfia dostała mnóstwo kredytów, zleceń rządowych, nie jest chętna do płacenia podatków, zwolniła 250 pracowników w ramach restrukturyzacji, resztę oprócz wysoko postawionych wydziałowych związkowców obcieła 20 % z wynagrodzenia, zabrała wszystkie premie, świadczenia i odprawy emerytalnie i po półtora roku MA ZNOWU 80 mln długu do spłacenia. :D .
20 sierpień 2012 : 12:37 Guest | Zgłoś
+2 Rózniczka - nie znowu tylko dodatkowo
Nie znowu tylko dodatkowo ma 80 mln zł do spłacenia....
20 sierpień 2012 : 16:50 Guest | Zgłoś
+1 Zamówienia
Poprostu jest mało remontów i robót dla takiej stoczni.
Po pierwsze trzeba poszukiwać nowych kontrachentów
Po drugie mają słaby marketing i ekipę od pozyskiwania nowych zleceń.
Po trzecie podatki za wysokie
13 sierpień 2012 : 23:06 Guest | Zgłoś
+2 Konsolidacja
Mają słabą ekipę od pozyskiwania nowych zleceń, za to mają dobrą od sprzedawania konkurencji już pozyskanych :D . Pierwszym połączonym działem MSR i GRYFII powinien być MARKETING i kontakt z agentami Gryfii, w nowej firmie powinno przejąć Marketing Świnoujścia. Mając dwa małe doczki w 2011 mieli 72 mln dochodu z remontów statków, a Gryfia mając 7 w tym duże 5,3, i 1 tylko 92 mln z wynajmu doków pośrednikom. To mówi samo za siebie.
14 sierpień 2012 : 07:54 Guest | Zgłoś
+4 prezes
Powiem raz jeszcze pala na prezesa a zona z pentagonu na viceprezesa i nikt zlotowki nie ukradnie
17 sierpień 2012 : 12:59 Guest | Zgłoś
0 Kristin
Liv Kristin przechodzi remont w stoczni Makrum bo tam jest taniej. Malowanie kadłuba na Gryfii było koniecznością - Makrum nie ma doku.
18 sierpień 2012 : 18:55 Guest | Zgłoś
0 Chamówa
To jest chamskie psucie RYNKU REMONTÓW MORSKICH w Polsce i nieuczciwość oraz buractwo handlowe !. Jak normalne stocznie remontowe mające do utrzymania doki i całą towarzyszącą mu infrastrukturę mogą konkurować z firmami krzakami zatrudniającymi pijaków na zlecenie lub na czarno, a jedyny ich koszt związany z infrastrukturą dokową to łapówka na drugim piętrze !!! Niech sobie Makrum kupi dok i zobaczy co to znaczy być stocznią i ile trzeba pieniędzy wydać na jego utrzymanie. Ciekawe czy dalej będą tacy tani i konkurencyjni . Może wreszcie związkowy Marketing Gryfii zdecyduje się czy pracuje w swojej stoczni czy jak publicznie już ogłasza u konkurencji. Kręcą ordynarne lody, sprzedają dochód i armatorów do komkurencju, a potem wyją w gazetach i TV że spadek dochodów, mało remontów i podatnicy dawać kolejne 80 milionów. ROZGONIĆ TO DZIADOSTWO NA 4 WIATRY. A zamiast kredytu podnieść kapitał zakładowy MSR na zakup po nich dokowo nabrzeżowej infrastruktury żeby w regionie zostało.
18 sierpień 2012 : 19:59 Guest | Zgłoś
-2 Handlowiec
Ale tego handlowca z Pomerani sami żeście z Gryfii wyrzucili. I o co teraz pretensje? Większość z wtedy wyrzuconych zaczęło robic na własny rachunek lub dla konkurencji to co robili na Gryfii. I kto na tym najgorzej wyszedł? Gryfia. Ci Panowie na swoje pensje by na Gryfii zarobili, stocznia miałaby więcej statków, a tak działąją na szkodę stocznii.
20 sierpień 2012 : 12:02 Guest | Zgłoś
+1 Następny "Shippingowiec"
A niech sobie teraz działają na szkodę stoczni, bo będąc już poza nią, są nieporównywalnie mniej szkodliwi i niebezpieczni w działaniu na jej szkodę niż będąc jej pracownikiem. Jedyny sposób w jaki mogą jej zaszkodzić to korzystanie z ex-kumoterstwa z niewyrzuconymi i poprzez nich z agentami. Główną marketingową siłą stoczni są wysoko opłacane profesjonalne agencje/przedstawicielstwa zagraniczne. To one są źródłem relacji z armatorem, zapytań ofertowych i pomocy w zdobyciu kontraktu. A handlowiec to może to wszystko spiepr....ć umyślnie lub nie, tak jak to zostało zrobione przy remontach tych dwóch dochodowych armatorów przy Pomerani. Shippingowcy się znalęźli :D . Zarobił na swoją pensję więc dalsze statki może już z czystym sumieniem sprzedawać do konkurencji :roll:
20 sierpień 2012 : 13:35 Guest | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1

Źródło:

Waluta Kupno Sprzedaż
USD 3.9517 4.0315
EUR 4.2733 4.3597
CHF 4.3648 4.453
GBP 4.9875 5.0883

Newsletter