Stocznie, Statki

Przyszłością polskich stoczni produkcyjnych zajmie się Sejmowa Komisja Skarbu. Jej przewodniczący Adam Szejnfeld w rozmowie z Radiem Szczecin uprzedził, że nie należy spodziewać się przełomu w sprawie przemysłu stoczniowego w Szczecinie.

Pochylnie w Szczecinie od 3 lat stoją puste. - Świat się zmienił i jeśli świat nie chce naszych statków, to my możemy sobie je budować, tylko dla kogo? - pyta poseł Adam Szejnfeld i przypomina, że kryzys w przemyśle stoczniowym trwa nadal. - Mówimy o stoczniach produkcyjnych w Polsce z wielkim sentymentem, bo byliśmy przez dziesięciolecia przyzwyczajani do tego, że to jest priorytetowy sektor. W biznesie jednak nie ma sentymentów, ale twarda gra rynkowa.

Posłowie chcą się dowiedzieć, jakie plany ma rząd wobec stoczni. - Będziemy chcieli się dowiedzieć od rządu i agencji realizującej politykę wobec stoczni produkcyjnych, jakie mają strategie na przyszłość - mówi Szejnfeld.

Grzegorz Gibas

+2 Skąd się ci ludzie biorą w tym sejmie??
A jakie statki chce ten świat, o którym mówi? Niemieckie? No bo stocznie niemieckie jakoś działają... Czy Pan Poseł był kiedyś na wodowaniu w Szczecinie lub w Trójmieście? Rozmawiał z armatorami np. z Norwegii? Niech Pan Poseł znajdzie sobie w internecie filmik z jednego z ostatnich wodowań dla armatora z Norwegii. Jest tam wywiad z takim armatorem, w którym mówi on otwarcie, co myśli o polskiej branży okrętowej i destrukcyjnych działaniach naszych rządów w tej dziedzinie.
Uprzedzając zarzuty... Tak. Pracuję w tej branży. Na brak pracy nie narzekam. Bo, wbrew temu, co się mówi w Warszawie, nasze umiejętności są doceniane. Tylko, że nie w tym kraju. Pracuję dla firmy zagranicznej, niestety. Pozdrowienia dla "warszawy"...
08 czerwiec 2012 : 07:08 Guest | Zgłoś
0 PO
z jej liderem tuskiem to nie żadna partia polityczna, to zwykła agentura antypolska umocowana propagandowo w TVN i Polsacie i przy aplauzie polityków niemieckich i ogłupionej gawiedzi niszczą gospodarczo i mentalnie Polaków i państwo polskie.
Likwidacja potężnych stoczni produkcyjnych w Szczecinie i Gdyni
oraz stoczni MW wraz z przedsiębiorstwami kooperującymi (Cegielski, Towimor, Hydroster itd), ten wielki dorobek kilku pokoleń Polaków, domaga się odpowiedzialności sądowej tych wszystkich tusków gradów arabskich szejnfeldów...
To chyba ostatnia chwila by zatrzymac POmyje zalewające kraj
08 czerwiec 2012 : 07:36 Guest | Zgłoś
-2 D... - poprzedni autorzy postów
Tak debile i to skończeni. Najpierw trzeba miec pojęcie o temacie a potem sie wypowiadać panowie : inż oraz thussk !!!
Tylko stocznie którymi zawiadują menagerowie : Gdańska Remontowa, Crist, Maritim maja szanse na rozwój, bo pozyskali najlepszy rynek ofszorowy. Reszta stoczni pod kierownictwem Guzikiewiczó i innych nie ma szans żadnych na rozwój. I to zarowno jeżeli rządzic będzie PO, PIS , SRIS i jeszcze jakies inne ugrupowanie. Durnie jedni zapamietajcie, że stoczniami i ich produkcja rządzi rynek a nie Tusk, Kaczyński czy inny oszolom bez pojęcia. A jeżeli będa rzadzic gospodarka morska tacy zwący sie kapitanami floty jak Brudziński, to zapomnijmy o polskim morzu i oddajmy je od razu niemcom od Swinoujścia do ujscia Wisły i rosjanom od ujścia Wisłu do granicy z kaliningradzka oblaścia.
08 czerwiec 2012 : 08:18 Guest | Zgłoś
0 "Destrukcyjnych działaniach naszych rządów w tej dziedzinie"?!?
Przypominam, rok 2002/2003 nacjonalizacja stoczni=odroczona upadlosc.
Podobnie bylo w Szwecji (80-te), Anglii (70-te).
Budowa prostych statkow transportowych.
Potezny przerost zatrudnienia + zwiazki zawodowe.
Brak inwestycji w szeroko rozumiana Technologie.
Brak wiedzy w projektowaniu podstawowym (Projekt Akwizycyjny, Kontraktowy, Techniczny) statkow specjalistycznych w stoczniach jak i na uczelniach technicznych!
Na szczescie jeszcze jest Remontowa Shipbuilding.
08 czerwiec 2012 : 08:25 Guest | Zgłoś
0 I jeszcze cytat
I jeszcze cytat : wypowiedx kogos kto sie na tym zna :
"Eksperyment trwający za Odrą dopiero dwa lata mówi bez ogródek, iż w Szczecinie w obecnych warunkach nie jest możliwa odbudowa stoczni z prawdziwego zdarzenia (nie myślimy o fabryce kadłubów albo bloków). Produkcja wszystkich statków mających charakter obudowanego blachą powietrza przesunęła się do Azji, a inne rodzaje tonażu będą poza zasięgiem zakładu, który musiałby zaczynać od zera."
08 czerwiec 2012 : 08:34 Guest | Zgłoś
+1 Urzędnicy wiedzą lepiej ???????
We wszystkich stoczniach gdzie palce wsadza pwństwo i urzednicy z warszwy , stocznie upoadaja i nie maja szns przetrwania. Nadzór urzedników nad stoczniami to jakieś nieporozumienie , ich rady nadzorcze z klucza partyjnego rozpacz i obezłwasnowolnione zarządy , których głównym zadaniem było i jest ciądłe tłumaczenie wszelkim nieudacznikom z rad nadzorczych i niedouczonym urzednikom jak i po co buduje się statki i co to jest stocznia. To co dzieje sie w Sczecinie z terenami postoczniowymi nie ma nic wspólnego z rynkim , tylko z idiotyzmem i niekompetencją na skalę himalajów, a szczecinianie ciągle dopatrują sie w tym jakiegoś przewodniego celu. Banda baranów dorwała się do majątku i od lat ogłupia stoczniowców. Aż dziw ,że tego nie można przerwać. Gdyby były to prywatne stocznie , a nie jakieś TFI Marsy , Silesie, Kraftporty, ARP , stocznie te stanowiłby poważny sektor eurpoejskiego rynku....
09 czerwiec 2012 : 09:28 Guest | Zgłoś
0 biznes?
cyt. "W biznesie jednak nie ma sentymentów, ale twarda gra rynkowa."

tak tak i pewnie dlatego stocznie niemieckie dostaną wkrótce 100 a może więcej mln euro pomocy państwa :)
11 czerwiec 2012 : 13:07 Guest | Zgłoś
+1 Im dalej tym gorzej...
Urzędasy, którzy powołali do życia taką komisję powinni zapłacić słone kary za to, że w ogóle takie coś powstało! Oczywiście szanowna komisja, która ma w 4 literach sprawy, którymi rzekomo się zajmuje będzie to "robić" lat ile się da... I to MY za to zapłacimy! Proponuję skasowanie portali zajmujących się morskimi sprawami bo tylko powodują zaczątki chorób lub je intensyfikują i chyba tylko po to są... Szkoda to pisać ale jak widzę tramwaj lub autobus z napisem stocznia szczecińska to mnie szlak trafia... To jest podobna sprawa i temat. Pozdrawiam!
11 czerwiec 2012 : 14:48 Guest | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1

Źródło:

Waluta Kupno Sprzedaż
USD 3.9582 4.0382
EUR 4.2696 4.3558
CHF 4.3743 4.4627
GBP 4.9808 5.0814

Newsletter