Stocznie, Statki
Czy francuski koncern zbrojeniowy DCNS przejmie przynajmniej część Stoczni Marynarki Wojennej będącej w upadłości? Rozmawiają na ten temat ministrowie obrony, Polski Bogdan Klich i Francji Gerard Longuel Nie wiadomo jednak, czy w trakcie rozmów padły jakieś konkretne propozycje.

- Decyzje przemysłowe będą podejmowane przez przedsiębiorstwa - powiedział Longuel.

- Wspieramy wszelkie formy udziału kapitału zagranicznego w prywatyzacji stoczni. Oczywiście ostateczne decyzje podejmują zainteresowani-to są potencjalni inwestorzy i pani syndyk masy upadłościowej stoczni. Tb pomiędzy nimi rozegra się dyskusja nt. przyszłych losów stoczni - powiedział Bogdan Klich, zaznaczając po raz kolejny, że stocznia jest ważna dla Marynarki Wojennej. -To w końcu w tej stoczni remontowane są nasze jednostki, to w końcu w tej stoczni znajduje się dokumentacja i technologia niezbędna do wszystkich napraw, modernizacji i remontów.

Na początku marca SMW i DCNS zawarły porozumienie o współpracy. Umowa dotyczy programów nowych budów okrętów podwodnych i nawodnych oraz ich modernizacji jak również utrzymania w gotowości operacyjnej okrętów polskiej Marynarki Wojennej.

Francuski koncern już wcześniej jako jedyny zainteresowany był kupnem gdyńskiej stoczni. Do prywatyzacji jednak nie doszło. Rozmowy rozbiły się o gwarancje kontraktów na budowane w Gdyni jednostki.

Na początku kwietnia sąd podjął decyzję o zmianie upadłości na likwidacyjną, ponieważ zakład stracił płynność finansową i możliwość regulowania zobowiązań. Wcześniej przez prawie półtora roku stocznia znajdowała się w upadłości układowej i próbowała dogadać się z wierzycielami w sprawie rozłożenia zadłużenia na raty. Realizowany był program restrukturyzacji, polegający głównie na sprzedaży zbędnego majątku, redukcji zatrudnienia i zwiększeniu kontraktacji zamówień.

Efekty okazały się niewystarczające. Ze względu na złą sytuację firmy zwolnienia czekają ok. 500 pracowników z nieco ponad 1000 zatrudnionych. Zawiadomione zostały już o tym urzędy pracy. Stocznia ma także problemy z terminowym płaceniem wynagrodzeń. Zobowiązania wobec załogi wynoszą ok. 7 mln zł. Do końca miesiąca mają zostać uregulowane. Środki mają zostać pozyskane z Funduszu Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych.


Jacek Klein
0 Dobra decyzja
Decyzaja będzie podjęta przed wyborami jak z Katarem w Stoczni Gdynia.\nJedno pytanie czy ktoś wie kiedy zwnie sztandar sławetna Spółka Eurogurad ze Stoczni Gdynia, która sprzedała darowane karetki przez armatorów.
19 maj 2011 : 21:51 Śledczy | Zgłoś
0 Przecież france chcą Wam wcisnąć ...
swoje pływadła... a przy okazji dostać całkiem fajną bazę pod stocznie... a za cały ten syf zapłaci jak zwykle ... Polski Podatnik.
20 maj 2011 : 11:50 UPR | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1

Źródło:

Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.0211 4.1023
EUR 4.2758 4.3622
CHF 4.4105 4.4997
GBP 4.9503 5.0503

Newsletter