Żegluga

W dniu 31 stycznia br. podpisano umowę na zaprojektowanie, wybudowanie i dostawę wraz z wyposażeniem nowego statku pasażerskiego, który pływał będzie po jeziorze Jamno.

Statek pasażerski typu katamaran, o napędzie hybrydowym, przeznaczony będzie do transportu pasażerów przez Jezioro Jamno, pomiędzy przystankami Jamno Przystań–Unieście II Przystań. Zostanie zbudowany przez Gdyńską firmę Alumilex.

Poszycie kadłuba statku, a także pokład i nadbudówka będą wykonane ze stopów aluminium. Hybrydowy napęd statku będą stanowiły dwa rodzaje silników: elektryczny, zasilany z baterii litowo-jonowych oraz spalinowy. Część pasażerska statku zostanie podzielona na część zadaszoną zamkniętą, część zadaszoną otwartą oraz część niezadaszoną otwartą, która będzie obejmować maksymalnie 25% przestrzeni pasażerskiej i znajdowała się będzie w tylnej części statku.

Szacowany czas trasy Jamno-Unieście to ok. 15 minut. Statek ma zastąpić uruchamianą w sezonie letnim linię autobusową nr 1. Kursowanie statku będzie dopasowane do kursujących linii autobusowych.

Statek ma zostać dostarczony 30 maja 2021 roku. 

Liczba Pasażerów max: 120 (wraz z załogą)
Miejsca siedzące: min 100
Miejsca na rowery: 7
Miejsca dla wózków dziecięcych i wózków inwalidzkich 1+1

Dane techniczne:
Długość całkowita: 19-21 m
Szerokość całkowita: 4,5-5,5 m
Zanurzenie kadłuba do KLW: do 0,60 m

rel (Urząd Miejski w Koszalinie)

+1 pływaki z podestem
I to jest miejsce dla tego typu jednostki czyli jezioro, nie nadaje się na zatokę gdańską. Te pływaki połączone podestem nie dają sobie rady z kilwaterem po statkach czy jachtach.
03 luty 2020 : 12:38 Piotrrt Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+1 Nowy statek do Koszalina
Taka konstrukcja nie może być zaklasyfikowana jako statek pasażerski... jest to mały statek do przewozu tylko 12 pasażerów. Jako statek pasażerski winien spełniać wymogi konstrukcyjne określone w Dyrektywie Technicznej, a jest ich sporo ... polecam ich lekturę,
DYREKTYWA PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY (UE) 2016/1629 z dnia 14 września 2016 r. zmieniająca dyrektywę 2009/100/WE i uchylająca dyrektywę 2006/87/WE
DT ustanawia wymagania techniczne dla statków żeglugi śródlądowej !!!

Inni już próbowali taki przewał wcisnąć na rynek żeglugowy... !

Nie dajcie się nabrać na możliwości projektantów i budowniczych ... bo zapłacicie jak za statek pasażerski, a otrzymacie mały statek do przewozu 12 pasażerów ...

pozdrawiam
03 luty 2020 : 19:37 Marian Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
1 1 1 1

Newsletter