Żegluga

Jeszcze półtora roku ma potrwać kryzys w morskich przewozach towarów masowych - oceniają eksperci.

Na niepewnym rynku dobrze sobie radzi Polska Żegluga Morska. Szczeciński armator, mimo kryzysu, nie odstawił na przysłowiowy sznurek ani jednego statku. Były jednak przypadki, że masowce czekały na ładunek. Mamy nadpodaż tonażu na świecie, czyli jest zbyt dużo statków, a za mało ładunków - tłumaczy Sławomir Bałazy, prezes Żeglugi Polskiej. - Była koniunktura w przewozach masowych, ale skończyła się parę lat temu. Musimy trochę odczekać, ale myślę, że w ciągu półtora roku będziemy mieli pozytywną koniunkturę. Armator wyciągnął też wnioski z kryzysu lat 1999-2001. - Nigdy nie da się za dużo odłożyć, zwłaszcza w czasach, kiedy ciężko jest przewidzieć, kiedy będzie następny pozytywny okres, ale odkładaliśmy stopniowo środki, żeby móc przystosować się do gorszych czasów - powiedział Bałazy. PŻM korzysta też z faktu, że ma nowoczesną flotę masowców wybudowaną w ostatnich latach. Dzięki temu, jest bardziej konkurencyjny od armatorów mających stare statki.

0 Za to odstawił polskich Cadetów
Czas na filipińczyków?
02 maj 2013 : 17:14 Guest | Zgłoś
-2 Konkurencja?
PŻM zamówił nowe statki w okresie boomu stoczniowego, po najwyższych cenach. Teraz musi he odbierać przy braku ładunków i wysokich stawkach za paliwo. Żeby to była moja prywatna firma to nie spałbym po nocach. Ale że to jest firma państwowa to nikt nie poniesie odpowiedzialności za przeinwestowanie.
02 maj 2013 : 19:12 Guest | Zgłoś
0 a takie tam
Ale które statki dokładnie i po ile?
Panowie rozmawiamy o masowcach, to nie są statki offshore, tu nie płaci się po 200 mln za statek.

Trzeba tez pamiętać, że nowe statki z założenia mają niższe koszty stałe. Jak historia pokazuje, o tego armatora nie należy się obawiać, w odróżnieniu od pozostałych naszych narodowych jak PŻB, czy PLO ;)
04 maj 2013 : 21:17 Guest | Zgłoś
0 Piach do Polic
Kiedy PŻM ponownie będzie przywoził piach do Polic.Nowy Prezes Azotów, które przejęły Police, powinien zainteresować się faktem, że do Polic Polskie statki nie zawijają.We flocie PŻM-u jest kilka wysłużonych masowców, które mogłyby z powodzeniem dokończyć żywota na wożeniu fosfatów.Jaki "łapówkarz" z Azotów stoi za zmianą dostawcy surowców ?
05 maj 2013 : 14:35 Guest | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1

Źródło:

Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.0609 4.1429
EUR 4.3167 4.4039
CHF 4.4468 4.5366
GBP 5.0564 5.1586

Newsletter