Louis Dreyfus Armateurs (LDA) francuski armator oraz InfraVia Capital Partners, prywatna grupa inwestycyjna ogłaszają zakończenie strategicznej transakcji, w ramach której InfraVia, poprzez swój fundusz InfraVia European Fund VI, nabyła 80 procent udziału w LDA. Rodzina Louis-Dreyfus zachowuje 20 procent udziałów, a Edouard Louis-Dreyfus pozostaje prezesem grupy.
Rodzinna firma, której początki sięgają 1890 roku zostanie teraz przemianowana na LD Armateurs, a nowym dyrektorem generalnym zostanie Samira Draoua. Ma ona wieloletnie doświadczenie w finansach, transformacji cyfrowej i operacjach morskich. Pełniła funkcję dyrektora generalnego Econocom France, firmy konsultingowej z branży IT. Była również prezesem Les Abeilles International, firmy świadczącej usługi holownicze i offshore dla rządu francuskiego.
Nowi właściciele planują w ciągu najbliższych lat zainwestować w spółkę 1 mld euro i ponad dwukrotnie zwiększyć obecną flotę. LDA eksploatuje 23 statki, w tym jednostki typu ro-ro i serwisowe, a także te przeznaczone do obsługi morskich farm wiatrowych oraz instalacji podwodnych i konserwacji podmorskich kabli.
LDA działa w branży morskiej od ponad 100 lat, kiedy to rozpoczęła działalność z niewielką flotą statków do transportu zboża pływających po Morzu Azowskim i Morzu Czarnym pod banderą rosyjską. Po pierwszej wojnie światowej i rewolucji rosyjskiej, w latach dwudziestych XX wieku firma przeszła na flotę oceanicznych statków towarowych, a ostatnio dodała do swojej działalności transport ro-ro, offshore i logistykę portową. Ostatni statek towarowy został sprzedany na początku 2020 roku.
Firma stała się liderem w dziedzinie usług offshore, wykorzystując możliwości tego sektora. Wraz z pojawieniem się sektora morskiej energetyki wiatrowej firma rozszerzyła swoją działalność o usługi w tym zakresie.
Warto dodać, że na pokładzie górnym statku tego armatora w listopadzie 2023 roku Gdańska Stocznia Remontowa zamontowała specjalne fundamenty pod innowacyjne żaglopłaty eSAILs®. Stocznia zmodyfikowała także przestrzeń ładunkową statku. Więcej na ten temat można przeczytać we wcześniejszych publikacjach Portalu Morskiego.
Czytaj także:
AL, z mediów