Stocznie, Statki

Windea Leibniz - statek do obsługi morskich farm wiatrowych typu SOV (Service Operation Vessel), należący do niemieckiej grupy Bernhard Schulte Offshore (BS Offshore) wrócił do stoczni Ulstein Verft. Przejdzie tam modernizację, dzięki której poszerzy się jego zakres operacyjny w morskiej energetyce wiatrowej.

Statek dostarczyła stocznia Ulstein Verft w 2017 roku. Jego jakość i wykończenie są wyjątkowe. To jeden z powodów, dla których zdecydowaliśmy się na przeprowadzenie modernizacji w Ulstein Verft - mówi dyrektor zarządzający Matthias Müller w Bernhard Schulte Offshore.

Po przebudowie będzie to jeden z bardzo niewielu statków z 60 pojedynczymi kabinami, w porównaniu do obecnie spotykanych na rynku 40. Dzięki liczniejszej załodze, statek funkcjonować będzie jako jednostka typu SOV i zarazem statek konstrukcyjny (CSOV - commossioning service operation vessel). Posłuży do obsługi, konserwacji i remontów w trakcie eksploatacji morskich farm wiatrowych, ale także w trakcie rozruchów i wprowadzania ich do eksploatacji. Ponadto, zainstalowanie nastawnej (o zmiennej geometrii) podstawy pomostu komunikacyjnego Uptime sprawi, że statek będzie mógł obsługiwać wszystkie wysokości elementów przejściowych (TP) spotykanych na Morzu Północnym. Ponadto, będzie to jeden z niewielu specjalnie zbudowanych statków SOV, który może pracować na Morzu Bałtyckim, na którym występują mniejsze wysokości elementów przejściowych - dodaje.

Windea Leibniz od początku udowodnił, że jest bardzo sprawnym statkiem.

Z powodzeniem przepracował pięć lat dla Siemens Gamesa, wykonując serwis na morskich farmach wiatrowych Sandbank i DanTysk. Następnie odbył letnią kampanię dla GE na farmie wiatrowej Merkur Offshore. Ostatnio pomagał w instalacji kabli zasilających dla farmy wiatrowej budowanej na Morzu Bałtyckim - wyjaśnia Müller.

Zakończenie modernizacji Windea Leibniz planowane jest w lutym 2023 roku.

Stosowanie statków typu SOV zwiększa efektywność działania na morskich farmach wiatrowych. Jako niezawodne i przyjazne dla środowiska jednostki, umożliwiają transport, zakwaterowanie i wyjątkową technikę, która zwiększa poziom bezpieczeństwa i poprawia dostęp do instalacji morskich.

Przypomnijmy, że kadłub statku zbudowała w 2017 roku stocznia Crist SA z Gdyni na podstawie nowatorskiego projektu SX175, w którym po raz pierwszy zastosowano rozwiązania kształtu kadłuba zarówno części dziobowej, jak i rufowej według opatentowanej koncepcji X-Bow / X-Stern. Projekt ten pozwala na utrzymanie odpowiedniej pozycji, gdy statek wchodzi w falę, co znacznie ułatwia wykonywanie prac. Jest to setny statek z dziobem typu X-Bow.

Windea Leibniz nosi imię niemieckiego matematyka, fizyka i filozofa Gottfrieda Wilhelma Leibniza.

rel (Ulsein Verft)

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.444 4.5338
EUR 4.6347 4.7283
CHF 4.7065 4.8015
GBP 5.3549 5.4631

Newsletter