Stocznie, Statki

Promy pasażersko-samochodowe MF Baltivia i MF Wawel, to pierwsze w tym roku promy należące do krajowego armatora Polskiej Żeglugi Bałtyckiej, które wpłynęły na remont do Gdańskiej Stoczni Remontowa SA.

Zakres remontu promu Baltivia dotyczył głównie prac dokowo-konserwacyjnych. Co ciekawe, zbudowany w 1981 roku (zmodernizowany w 2002 roku), w szwedzkiej stoczni Kalmar Varv dla armatora TT-Line prom, do eksploatacji w barwach Polferries został oficjalnie wprowadzony w styczniu 2007 roku, do czego został przygotowany w Gdańskiej Stoczni Remontowa SA. To wówczas otrzymał charakterystyczne barwy kołobrzeskiego armatora. W kolejnych latach Baltivia kilkukrotnie wpływała do tej stoczni na remonty.

Tymczasem czterdziestolatek MF Wawel przechodzi w Remontowej SA kilkutygodniowy remont, na który składa się m.in. przebudowa dwóch kominów oraz pokładu.

W 2018 roku w Gdańskiej Stoczni Remontowa SA kompleksowy remont przechodził także inny prom – Nova Star, początkowo wyczarterowany, a ostatecznie kupiony przez Polską Żeglugę Bałtycką. W 2019 roku ten sam prom przeszedł w stoczni remont kadłubowy.

Razem z promem Wawel obecnie w Gdańskiej Stoczni Remontowa prowadzone są prace jednocześnie na 25 statkach, w tym aż na 7 jednostkach typu ro-pax i/lub ro-ro.

Sławomir Lewandowski

Fot. Marcin Koszałka / PORTALMORSKI.PL

-23 Coś nie tak
Jaki tu sens, na gryfii bryndza, w Gdańsku 25 jednocześnie remontów i następne statki tam pchają w dodatku krajowe, chyba Mariusz r tu maczal łapy....
24 styczeń 2020 : 09:38 Pelo | Zgłoś
+14 Jaki sens?
Ekonomiczny :-)
24 styczeń 2020 : 14:45 Marinero | Zgłoś
+8 Wawel
WAWEL... silniki z tlokami chłodzonymi wodą.. to już zabytek
24 styczeń 2020 : 20:27 Bar | Zgłoś
+10 Jak to taki
polski amator to niech swoje łajby rejestruje w Polsce a nie w Nassau.
25 styczeń 2020 : 06:04 Bromba | Zgłoś
+5 Tak to
Żadne Nassau. Większość przeszła na Cypr bo taniej. Tylko LIMASSOL
25 styczeń 2020 : 18:33 Matij | Zgłoś
0 Wawel
ma napis Nassau. Właśnie na nim robię.
30 styczeń 2020 : 06:19 Bromba | Zgłoś
+10 Zastępstwo
Ciekawe kiedy kupią jakieś zastępstwo za Wawela do pary z Novą
26 styczeń 2020 : 12:34 Jeremiasz | Zgłoś
+4 Polityka spójności
Niezrozumiałe , dlaczego z racjonalnego punktu widzenia nie oddaje się państwowych promów do remontu , w państwowej stoczni Gryfia , która potrzebuje pracy , oraz posiada doświadczenie zdobyte przy budowie nowego wielkiego promu dla PŻB. Coś się to komuś wymknęło , bo przecież tzw. "Polityka spójności działań" , związanych z ratowaniem stoczni , to podstawa osiągnięcia założonego celu .
27 styczeń 2020 : 21:05 Racjonalność | Zgłoś
0 Remonty
Może dlatego, że ma tylko jeden dok, który pomieści promy?
Może dlatego, że PŹB lepiej remontować promy pływające z Gdańska w Gdańsku, bo nie muszą płynąć taki kawał do Szczecina?
22 marzec 2020 : 15:53 Ktoś1985 | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.0044 4.0852
EUR 4.285 4.3716
CHF 4.3754 4.4638
GBP 4.995 5.096

Newsletter