Stocznie, Statki

Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście SA poinformował o rozstrzygnięciu przetargu na budowę statku pożarniczego. Wybrano ofertę stoczni Remontowa Shipbuilding SA z Gdańska, należącej do grupy kapitałowej Remontowa Holding. W postępowaniu została złożona jedna oferta.

Jak czytamy w uzasadnieniu rozstrzygnięcia przetargu, „oferta Wykonawcy odpowiada treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia, a wykonawca spełnia warunki udziału w postępowania oraz nie podlega wykluczeniu z postępowania”.

Złożona przez stocznię Remontowa Shipbuilding SA (Wykonawcę) oferta uzyskała następującą ilość punktów w poszczególnych kryteriach:

Cena ofertowa (C) - 60 pkt;

Oferowany okres gwarancji jakości (G) – 5 pkt; stocznia zaoferowała 24 miesiące gwarancji;

Doświadczenie Kierownika Projektu (D) – 6 pkt; Zamawiający uznał, iż osoba wskazana przez stocznię posiada doświadczenie zawodowe Kierownika Projektu w zarządzaniu kontraktami na dostawę statków posiadających w symbolu klasy oznaczenie „Tug” i „FiFi1” dla pięciu jednostek, które zakończyły się odbiorem.

Uciąg na palu (P) - 10 pkt; Remontowa Shipbuilding zaoferowała uciąg na palu dla statku stanowiącego przedmiot zamówienia 45 t (z wymaganych min. 35 t).

Zanurzenie (Z) - 2,5 pkt; Wykonawca zaoferował obniżenie zanurzenia statku stanowiącego przedmiot zamówienia, poniżej dopuszczalnego maksymalnego zanurzenia o 5 cm.

W sumie stocznia uzyskała 83,5 pkt.

Statek pożarniczy będzie pełnił służbę w granicach portu, gdzie gospodarzem jest ZMPSiŚ. Jego zadaniem będzie prowadzenie akcji ratowniczo-gaśniczych, zabezpieczanie akwenu portowego przed pożarem, ochrona przeciwpożarowa i asysta, np. gazowców w porcie Świnoujście.

Zamówienie jest częścią Projektu, który został uwzględniony w wykazie projektów zidentyfikowanych w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020, Oś priorytetowa III Rozwój sieci drogowej TEN-T i transportu multimodalnego, Działanie 3.2 Rozwój transportu morskiego, śródlądowych dróg wodnych i połączeń multimodalnych, Projekt „Zakup statku pożarniczego dla Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście Spółka Akcyjna”.

Według wytycznych postępowania, nowy statek powinien być gotowy do pracy do października 2022 roku. Będzie trzecim we flocie ZMPSiŚ SA. Obecnie w Szczecinie cumuje Strażak - 24, w Świnoujściu zaś Strażak - 26.

AL, rel (ZMPSiŚ SA)

Wizualizacje: Remontowa Marine Design & Consulting

+5 Chwała
ZMPSiŚ powinien ogłosić konkurs na nazwę statku. Powinno to być nazwisko zasłużonego pracownika z dziedziny pożarnictwa i ratownictwa morskiego.
08 kwiecień 2021 : 08:46 Zenon | Zgłoś
-6 nazwa
"ANTONI B....K" tak pięknie by wyglądało
09 kwiecień 2021 : 17:32 strażak emeryt | Zgłoś
+6 Forzaaaa Remontowa !!!
Pan Piotr patrzy na nas z góry !!! Albowiem daliśmy przyrzeczenie !!! Trzeba się brać do roboty a nie narzekać i komentować !!! Państwo niech się nie wtrąca w gospodarkę, bo prywatny poradzi sobie lepiej !!! Psy szczekają a karawan jedzie dalej :!!! Gdańsk jest dobry Gdańska jest szczodry :-) :-) :-)
08 kwiecień 2021 : 09:20 Hunwejbin | Zgłoś
+3 Proszę
No na prawdę trochę stonuj człowieku bo takiego piania nawet sam Piotr Soyka nie tolerował.
09 kwiecień 2021 : 06:08 Stoczniowiec | Zgłoś
+7 Takiego piania ?!?!
Stoczniowiec, to jaki pianie było dozwolone u Soyki??? Ale was wytresowali !!! No i dlaczego blokują tego Sredaizd? chodź bardziej chyba Dziaders. Chyba trafił w czuły punkt. Ja tam lubię jego trafne i dosadne komentarze. Portal Morski nie blokujcie go !!!
09 kwiecień 2021 : 06:52 Kakadu | Zgłoś
+14 Gratulacje
Smutne jest to, że tylko jedna stocznia złożyła ofertę. A gdzie Nauta, PGZ SW, Crist? Rozumiem, że mają tyle zamówień, że już nie wyrabiają się z robotą. Północna nawet nie ma z kim przegrać.
08 kwiecień 2021 : 11:58 Don Pedro | Zgłoś
+16 Odpowiedż
Możliwe, że wymienione przez Ciebie stocznie nie spełniały SIWZ. Jednym z warunków było doświadczenie w budowie statków z klasą Fi-Fi. RSB w ostatnich latach sporo tego wypuściła - holowniki dla MW, Hydrografy dla UM, PSV dla Siem'a i Vikinga.
08 kwiecień 2021 : 12:16 Don Pedro Juanito | Zgłoś
+4 Proste
Otóż inne stocznie (państwowe) nie mogły brać udziału w tym przetargu ponieważ SIWZ został napisany pod Remontową SB. Nie było to z resztą trudne ponieważ tylko Remontowa SB posiada w swoim dorobku statki spełniające wymagania w zakresie FIFI.
09 kwiecień 2021 : 06:07 Stoczniowiec | Zgłoś
+6 Fi Fi czyli fiu fiu
A co to jest fi-fi ? W ogolnym skrócie. Zawór denny, duża pompa, rurę 600 mm z armaturą, prowadzona przez statek szybem na górne otwarte pokłady na którą przykręcone jest działko p/poz. + systemy sterowania. :-). Ale w takiej Gryfii sobie myślą fi fi. Czyli fiu fiu to musi być high kosmos. My jesteśmy fachowcy my wiemy, że tego się nie da zrobić, my się tego nie podejmujemy. :-) :-) :-) bo my fachowcy jesteśmy. I taki kitowłosy już jest kryty mając podkładkę od gryfiowych "fachowców" :-) :-) :-) . Ale zresztą po co robić. Żeby wyszło po raz kolejny, że to banda debili jak ze stępką. A kasę i tak na wypłatę państwo przyśle. W sumie można pogratulować RSB, ale też śmiać się chce, że sama fraza fi-fi odstraszyla resztę . :-) :-) :-) .
11 kwiecień 2021 : 09:17 Postobserwator | Zgłoś
-2 panie Postobserwator
Ja zasadniczo kończę moją przygode z portalem, po ostatnich przebojach, ale pomyślałem ostatnio o tobie jak się dowiedziałem, ze Farmazon, to nie tylko chodzi o tego UB-ka, ale ze to jest od free masons, czyli od wolnomularza. Pozdrawiam.
12 kwiecień 2021 : 06:30 Dziaders | Zgłoś
+8 Centaur?
To będzie oryginalny projekt, czy kolejne wcielenie Centaura (jak holowniki dla MarWoju)? Nie ma w tym nic złego, bo projekt dobry, sprawdzony.
08 kwiecień 2021 : 12:15 SSN | Zgłoś
-3 Tak, Centaur
Dzisiaj dołączona wizualizacja rozwiewa wątpliwości - tak, to kolejna modyfikacja projektu Centaura II i to jest bardzo dobra wiadomość.
09 kwiecień 2021 : 14:52 SSN | Zgłoś
+6 Doświadczenie Kierownika Projektu (D)
Doświadczenie Kierownika Projektu (D)
08 kwiecień 2021 : 13:33 Jano | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 3.9359 4.0155
EUR 4.267 4.3532
CHF 4.3583 4.4463
GBP 4.9726 5.073

Newsletter