Stocznie, Statki

H-3 Leszko to piąty z serii sześciu holowników zamówionych przez polską Marynarkę Wojenną w stoczni Remontowa Shipbuilding z grupy Remontowa Holding. W środę, 24 lutego br. jednostka opuściła Gdańsk i popłynęła do Portu Wojennego w Gdyni, aby dołączyć do składu 3. Flotylli Okrętów im. kmdr. B. Romanowskiego.

Holowniki dla Marynarki Wojennej RP budowane są na mocy kontraktu podpisanego z Inspektoratem Uzbrojenia w czerwcu 2017 roku. Pięć jednostek pomocnicznych z zakontraktowanych sześciu – H-12 Semko, H-11 Bolko, H-1 Gniewko, H-2 Mieszko i wyżej wspomniany H-3 Leszko zostały już przekazane Zamawiającemu, a w grudniu ubiegłego roku odbyło się uroczyste wodowanie ostatniego holownika – H-13 Przemko.

Na początku marca zaplanowane są próby portowe HAT (ang. Harbour Acceptance Tests) tej jednostki, a miesiąc później próby morskie SAT. Na przełomie kwietnia i maja nastąpi przekazanie holownika Zamawiającemu.

Holowniki B860 charakteryzują się wypornością kontraktową 490 ton oraz zdolnością do przewożenia ładunków o ciężarze 4 ton. Jednostki są przeznaczone zarówno do wykonywania zadań wsparcia logistycznego na morzu i w portach, jak również do działań związanych z ewakuacją techniczną, wsparciem akcji ratowniczych, transportem osób i zaopatrzenia, neutralizacją zanieczyszczeń oraz podejmowaniem z wody materiałów niebezpiecznych.

Klasa lodowa pozwoli na ich eksploatację w ciężkich warunkach lodowych w asyście lodołamaczy. Jednostki mogą transportować na pokładzie otwartym ładunki drobnicowe o łącznej masie do 4,0 t, a do prac holowniczych wyposażono je w windy holownicze o uciągu do 35 t.

AL

Fot.: Marcin Koszałka / PORTALMORSKI.PL

+10 Lodołamacz
Z tego, co widać na filmie, z lodem w stoczni poradził sobie bez asysty lodołamaczy :-)
24 luty 2021 : 13:37 Tymek Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
0 Lodołamacz
Hehehe...Lodołamacze jeszcze na Hali...
24 luty 2021 : 14:31 Jano Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
-6 A co z
karami? Ponoć pierwsze trzy holowniki gratis!
24 luty 2021 : 15:18 Stoczniowiec Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+10 Dziwny kraj
Jak SMW spóźniła Gawrona o 15 lat, to nikt żadnych kar nie płacił i za nic nie odpowiadał. A jak tu dostawy przesunęły się o kilka miesięcy to mają jakieś kary płacić?
24 luty 2021 : 20:44 spawacz Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+2 Geszefciarze i ich opłacane politruki + farmazon
Ciekawe czemu Janusz takich argumentów, że dostawy się spóźniły nie podał do RAL-a czy SIEM-a :-) :-) :-) . Powiedzieli by mu z politowaniem że chyba na głowę upadł. :-) :-) :-) . Wycisnęli leszcza jak starą cytrynę. Od razu widać że nie solidna firma jak kar umownych nie chce płacić. Skąd się wzięły opóźnienia ? Jechał na zakładkę, czyli czekał na zaliczkę z przyszłego projektu żeby zapłacić za dostawy z poprzedniego i tyle :-) :-) :-) . Zagraniczni dostawcy to nie polscy podwykonawcy i nie wierzą Januszowi jak psu. Bez kasy nie wydadzą, bo go wszyscy znają.
02 marzec 2021 : 12:25 Postobserwator Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+3 Kary?
Ciekawe czy Gryfia zapłaci karę za niezbudowanie promu. Wiem, że to inny resort. Tak tylko się pytam.
25 luty 2021 : 00:34 Kara Mu Stafa Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
1 1 1 1

Newsletter