Stocznie, Statki

W środę, 10 marca do służby w Dywizjonie Okrętów Wsparcia należącego do 3. Flotylli Okrętów im. kmdr. Bolesława Szymona Romanowskiego wcielono H-3 LeszkoTo piąty z serii sześciu holowników zamówionych przez polską Marynarkę Wojenną w stoczni Remontowa Shipbuilding z grupy Remontowa Holding.

W dzisiejszej uroczystości w Porcie Wojennym Gdynia, która ze względu na obowiązujący stan pandemii koronawirusa miała ograniczony charakter, uczestniczyli: dowódca 3. Flotylli Okrętów, dowódcy dywizjonów, Matka Chrzestna, przedstawiciele stoczni Remontowa Shipbuilding SA: Marcin Ryngwelski - Prezes Zarządu i Dariusz Jaguszewski - Członek Zarządu oraz załoga holownika.

Poświęcenia bandery dokonał dziekan Marynarki Wojennej ks. kmdr Zbigniew Rećko.

Gratuluję Matce Chrzestnej, Załodze, a przede wszystkim 3. Flotylli Okrętów, która w przeddzień 50. rocznicy Utworzenia Flotylli otrzymała komplet trzech zamówionych jednostek wielozadaniowych: H-1 Gniewko, H-2 Mieszko i H-3 Leszko. Jako polscy inżynierowie bardzo się cieszymy, że na kolejnym okręcie powiewa polska bandera. Dziękuję Marynarce Wojennej za zaufanie i współpracę, i mam nadzieję, że to dopiero początek modernizacji Morskich Sił Zbrojnych, a załodze życzę stopy wody pod kilem - mówił Marcin Ryngwelski, prezes stoczni Remontowa Shipbuilding SA.

Holowniki dla Marynarki Wojennej RP budowane są na mocy kontraktu podpisanego z Inspektoratem Uzbrojenia w czerwcu 2017 roku. Pięć jednostek pomocniczych z zakontraktowanych sześciu – H-12 Semko, H-11 Bolko, H-1 Gniewko, H-2 Mieszko i wyżej wspomniany H-3 Leszko zostały już przekazane Zamawiającemu, a w grudniu ubiegłego roku odbyło się uroczyste wodowanie ostatniego holownika – H-13 Przemko.

Na początku kwietnia zaplanowane są próby morskie SAT tej jednostki (ang. Sea Acceptance Test), a na przełomie kwietnia i maja nastąpi przekazanie holownika Zamawiającemu.

AL

Fot.: kpt. mar. Anna Sech, st. chor. szt. mar. Piotr Leoniak; Remontowa Shipbuilding SA

+7 Taki trend
Powoli trzonem naszej marynarki stają się holowniki.
10 marzec 2021 : 10:56 Mat | Zgłoś
+3 Fairplay
taa, Fairplay Towage może się powoli czuć zagrożone ;)
10 marzec 2021 : 16:23 eng | Zgłoś
+4 MW
Wazne ze przy zanurzeniu 4,2 m przelynie przez przekop do portu w Elblagu!!
10 marzec 2021 : 13:42 Chopek Roztropek | Zgłoś
-2 ucieczka to tez jakis plan w sumie:))
ciekawe jak takimi holownikami ucieka sie do Anglii w razie "W"?
10 marzec 2021 : 15:40 ex-kompot | Zgłoś
+3 Zasmucę Was...
Ale te Holowniki mają za duże zanurzenie aby wejść do portu Wojennego w Elblągu...no chyba, że po bursztyn.

Smutniejsze jest to, że w życiu nie będą holowały nic poważnego, ponieważ nawet jednostki złomowane holują cywilne jednostki...

Po trzecie Panowie wojacy nie potrafią obsłużyć takiego sprzętu...po czwarte z wciągarek skorzystają jedynie do holowania tarczy treningowej.

Ale klient nasz Pan...
10 marzec 2021 : 20:53 Wójt z Pcimia | Zgłoś
+1 Odpowiedź
Przyznaj się! Jesteś tym który razem z "autorytetami moralnymi z PO" budował siłę polskiej armii na cmentarzach i stacjach paliwowych z Mirem i Rysiem na 90 %. Więc cię nic nie zadowoli. Bo dziś już nie można doić polskiego budżetu a jedynie rozsiewać fake news'y. Rozumiem że to dla ciebie WIELKA tragedia. Dobrze się żyło ale się skończyło (koryto) !!!!!
11 marzec 2021 : 10:04 HenryHarry | Zgłoś
-3 zupa i kompot na holowniku bedzie ok
kolega z Pcimia stwierdzil jedynie fakt, ze na tych holownikach MW dobrze bedzie smakowal kompot i zupa przez najblizsze 30 lat .za pieniadze podatnikow oczywiscie . rozumie osoba?
11 marzec 2021 : 15:28 ex-kompot | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1

Newsletter