Stocznie, Statki

Charakterystyka podstawowa statku Maersk Taikung typoszeregu Daewoo 8000

historia budowy, identyfikacja, przynależność:

stocznia Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering Co Ltd. - Geoje Yard, stoczniowy nr budowy 4118; wyjściowy projekt standardowy Daewoo 8000; zamówienie 10/11.2004; rozpoczęcie budowy 02.2007; położenie stępki 14.05.2007; wodowanie 28.07.2007; przekazanie do eksploatacji 15.11.2007; koszt budowy 108 mln USD.

nr IMO 9334662; Official Registry Number 393452; sygnał wywoławczy 9VHK5; bandera: Republika Singapuru; armator zarządzający (zarząd techniczny, załogowy) i armator zarejestrowany - A.P. Moller Singapore Pte Ltd., Singapur; armator ostateczny (właściwy) - A.P. Moller, Dania; operator - Maersk Line, Dania

konstrukcja i rozplanowanie statków typoszeregu Daewoo 8000

Statki typoszeregu Daewoo 8000 mają szeroką rufę pawężową, krótką dziobówkę i wydatną gruszkę dziobową. Główne pokładniki (służące zarazem jako zrębnice luków), biegnące od początku przedziału ładunkowego (na dziobie), kończą się mniej więcej na wysokości przedniej ściany nadbudówki.
przestrzeni ładunkowej - nieregularny - wynosi: 3050/3250/1850 mm (dane dla Northern Jubilee) lub 3150/1850 mm (dane dla Maersk Taikung), a w rejonie skrajników i w przedziale maszynowym: 800 mm.

na rufie. Jeden szereg pojemników 40-stopowych (FEU) ustawiany jest na samej rufie, na pokładzie górnym, nad pokładem manewrowym z wciągarkami cumowniczymi. Przed nadbudówką znajduje się 8 ładowni, każda na dwa szeregi pojemników FEU lub cztery - TEU.

długość całkowita (LOA) 332,00 m; długość między pionami (LBP) 318,80 m; szerokość maksymalna (BMAX) 43,30 m; szerokość konstrukcyjna (BMOULDED) 43,20 m; wysokość boczna (H - od stępki do pokładu górnego) 24,50 m; wysokość od stępki do pokładu wolnej burty (HFREEBOARD) 20,268 m; zanurzenie konstrukcyjne (TDESIGN, SUMMER) 13,00 m; zanurzenie maksymalne (TSCANTLING) 14,525 m; maksymalna wysokość od stępki do szczytu najwyższego masztu 63,60 m; tonaż pojemnościowy brutto (GT) 94 193; tonaż pojemnościowy netto (NT) 53 271;tonaż według przepisów Kanału Sueskiego: Suez GT 96 535,47, Suez NT 85 496,15; tonaż skompensowany (szacunkowo) 45 000 CGT; nośność (DWTSUMMER) 107 328,9 t; wyporność 141 042,5 t; masa statku pustego 33 772,9 t. zdolność przewozowa, przedział ładunkowy, pojemności, załoga:
- ładowność 8112* TEU / 8086** TEU (3670 TEU w ładowniach, 4416 TEU na pokładzie);

- szacowana ładowność przy jednorodnym ładunku pojemników po 14 t - prawdopodobnie w granicach 6300-6700 TEU.

- ładowność kontenerów chłodzonych: 700 FEU / sztuk, w tym: 476 na pokładzie i 224 w ładowniach

- maksymalna wysokość układania kontenerów: 8 warstw w ładowniach, 8 warstw na pokładzie; maksymalna liczba rzędów kontenerów (w poprzek statku): 15 w ładowniach, 17 na pokładzie;

- liczba ładowni - 9 (ładownie dla ładunków niebezpiecznych - nr 1 i 2);

- liczba szeregów (bays) FEU: 20, w tym - za nadbudówką: 4 na pokładzie /3 w ładowniach i przed nadbudówką: 16 zarówno na pokładzie jak i w ładowniach;

- pomieszczenia dla 28 osób załogi statku + 6 osób załogi Kanału Sueskiego; (załoga podstawowa - 17 osób; załoga w rejsie z pierwszym zawinięciem do Gdańska: kapitan, starszy oficer (1. of.), 2. oficer, dodatkowy 2. of., starszy mechanik, 2. mechanik, 3. mechanik, 4. mechanik, elektryk, szef kuchni, 2. kucharz, trzech starszych marynarzy, dwóch marynarzy, motorzysta, fitter, dwóch pracowników do konserwacji statku (painters), pięciu kadetów);

- pojemności zbiorników przy 100% zapełnienia - pojemność [m3] / masa [t]: paliwo ciężkie: 11 619,5 / 11 735,695; olej napędowy (diesel) 259,1 / 228,008; olej smarny: 568,3 / 511,47; woda słodka: 467,4 / 467,4; woda balastowa: 39 842,6 / 40 838,665; objętość ładowni: 184 008 m3; inne zbiorniki: 758,8 m3;

- liczba zbiorników: balastowe (segregated ballast tanks) - 30, paliwowe (paliwo ciężkie) - 10, paliwowe (diesel oil) - 2, osadowe - 8, na olej smarny - 7, na ścieki płynne /wodę odpadową - 6, na wodę pitną - 3, na olej termiczny - 1, na amoniak odpadowy - 1.

0 Pojemnikowce post-panamax typoszeregu Daewoo 8000
I really love your blog.. Very nice colors & theme.
Did you create this website yourself? Please reply back as I'm trying to
create my very own site and want to learn where you got this from or exactly what the theme is called.
Appreciate it!

My weblog :: cell phones
reviews: [link usunięty]
13 marzec 2015 : 17:41 Leora | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 3.9643 4.0443
EUR 4.2619 4.3481
CHF 4.3643 4.4525
GBP 4.9462 5.0462

Newsletter