Stocznie, Statki

wybrane elementy wyposażenia i systemów statku Maersk Taikung
(IMO 9334662, nr budowy DSME 4118, rok budowy 2007, typoszereg Daewoo 8000)

wyposażenie pokładowe, kotwiczne, cumownicze i sterowe, itp:

- ster główny, typu spade o powierzchni 79,1 m2;

- ster strumieniowy dziobowy o mocy 3000 kW / 4023 KM, ze śrubą nastawną, 4-skrzydłową, o średnicy 3,1 m

- stabilizatory mechaniczne, płetwowe: 1 para (powierzchnia jednej płetwy 14,4 m2, maksymalna siła nośna 130,4 T)

- łańcuch kotwiczny o średnicy nominalnej 111 mm

napęd główny:

- silnik napędu głównego: Wartsila Sulzer 12 RT-flex96C (producent: Doosan Engine Co., Ltd. - Changwon, Korea), dwusuwowy, nawrotny, rzędowy, 12-cylindrowy (o średnicy i skoku tłoka 960 ´2500 mm) o mocy: MCR 61 776 kW / 98,5 obr./min.*, MCR 93 360 BHP ´102 obr./min*; NCR 79 360 KM ´96,6 obr./min.*; moc napędu głównego MCR 68 640 kW (93 323 KM)**; według rejestru ABS: MCR 68640 kW;

- śruba napędowa: 1 ´o stałym skoku (8961 mm), prawoskrętna, 6-skrzydłowa, o średnicy 8,80 m;

- prędkość eksploatacyjna: 24,8 węzła przy zanurzeniu konstrukcyjnym, 85% MCR, 15%S.M.* / według innego źródła: maksymalna (prędkość na próbach) 25,3 w. i eksploatacyjna 24,8 w.**.

napęd pomocniczy (elektrownia okrętowa):

- zespoły prądotwórcze: 4 ´3000 kW (6600 V / 60 Hz)* / według ABS: 4 ´3200 kW, z silnikami typu Hyundai HSJ7 805-10P

wyposażenie siłowniane i pompy:

- 2 kotły pomocnicze: 1 ´Aalborg AQ-12 i 1 ´Kangrim EA30113

klasyfikacja / notacja klasy:

pierwotnie: Lloyd's Register +100A1, "Container Ship", +LMC, UMS, ShipRight (SDA, FDA, CM), NAV 1, *IW S, SCM, LI;

statek, pod koniec roku 2008 przeniesiony pod klasyfikację American Bureau of Shipping, otrzymał notację klasy:

ABD A1, "Container Carrier", AMS, ACCU, NBL, TCM, ES Service Restriction: Unrestricted Service, EP, B W M P (S), UWILD, CRC

wybrane elementy wyposażenia i systemów statku Northern Javelin
(IMO 9465095, nr budowy DSME 4174, rok budowy 2009, typoszereg Daewoo 8000)

wyposażenie pokładowe, kotwiczne, cumownicze i sterowe:

- maszyna sterowa: 1 ´typu rapson-slide, 685/590 T, Flutek Co., Ltd.; dziobowy ster strumieniowy: 1 ´typu KT-300B5 o mocy 3000 kW, Kawasaki Heavy Industries Ltd.;

- kotwice: 2 ´typu high holding power, o masie po 14,1 t, Kumhwa Cast Steel Co., Ltd.; wciągarka kotwiczna: 1 ´kombinowana wciągarka kotwiczna / cumownicza o DOR 54,4 T przy wybieraniu 9 m/min., część cumownicza - 25 T przy 15 m/min., prod. Rolls-Royce Oy AB; wciągarki cumownicze;

- burtowe drzwi pilotowe: 2 ´hydrauliczne na pompę ręczną; dźwig zaopatrzeniowy: 2 ´typu monorail, DOR 13 t, Oriental Eng. Co. Ltd.;

wyposażenie ratunkowe:

łodzie ratunkowe: 2 ´zamknięta z miejscem dla 32 osób, Hyundai Lifeboat Co., Ltd.; tratwy ratunkowe: 4 ´16-osobowe i 1 ´6-osobowa, Viking Lifesaving Equipment Pte. Ltd.

napęd główny:

- silnik napędu głównego: 1 ´nawrotny, 2-suwowy, typu B&W 10K98ME-C7, o mocy: MCR 57 100 kW / 104,0 obr./min., NCR 83 808 KM / 100,4 obr.min., prod. Doosan Engine Co., Ltd.;

- śruba napędowa: 1 ´o stałym skoku, ze stopu Ni-Al brąz, 6-skrzydłowa, o średnicy 8,80 m, HHI (Propeller);

wyposażenie siłowniane i pompy:

- silniki pomocnicze (zespołów prądotwórczych): 4 ´4-suwowe, o mocy 3206 kW / 720 obr./min., STX Engine Co., Ltd.;

- pompy balastowe i zęzowe: 2 ´elektryczne, pionowe, odśrodkowe, o wydajności 750 m3/h ´30 mth, Behrens Pumpen; pompa pożarowa: 1 ´elektryczna, pionowa, odśrodkowa, o wydajności 90 m3/h ´90 mth, Behrens Pumpen; awaryjna pompa pożarowa: 1 ´elektryczna, pionowa, odśrodkowa, self priming, o wydajności 90 m3/h ´90 mth, Behrens Pumpen; pompa zęzowa, pożarowa i ogólnego przeznaczenia: 1 ´pionowa, odśrodkowa, self priming, o wydajności 240/350 m3/h ´90/30 mth, Behrens Pumpen; pompa systemu przeciwprzechyłowego: 1 ´elektryczna, pionowa, odśrodkowa, o wydajności 1000 m3/h ´16 mth, Hoppe;

- kocioł pomocniczy: 1 ´pionowy, na olej napędowy, o wydajności 6,0 t/h i ciśnieniu roboczym 7,0 bar, Aalborg Industries A/S; kocioł odzysku energii cieplnej ze spalin: 1 ´typu smoke tube, o wydajności 4480 kg/h i ciśnieniu roboczym 7,0 bar, Aalborg Industries A/S;

- silnik awaryjnego zespołu prądotwórczego: 1 ´4-suwowy, z chłodzeniem powietrznym (radiatorowym), o mocy 550 kW / 1800 obr./min., Lindenberg-Anlagen GmbH;

- wyparownik (wytwornica wody słodkiej): 1 ´niskociśnieniowy, o wydajności 40 t / dobę, przy NCR silnika głównego, Sasakura Eng. Co., Ltd.

wyposażenie nawigacyjne i radiowo-komunikacyjne:
zestaw radarowy: 1 ´FAR 2827W, FAR 2837S, Furuno Electronic Co., Ltd; żyrokompas: 1 ´STD-22 Plus, Raytheon Co., Ltd; kompas magnetyczny: 1 ´Reflecta-2, Raytheon Co., Ltd; elektronika systemu sterowego: 1 ´ComPilot 20, Raytheon Co., Ltd; echosonda: 1 ´FE-700, Furuno Electronic Co., Ltd; log: 1 ´DS-30, Furuno Electronic Co., Ltd; faksymilowy odbiornik map pogody: 1 ´Fax-30, Furuno Electronic Co., Ltd; zestaw komunikacji satelitarnej (Inmarsat-C): 2 ´Felcom 15, Furuno Electronic Co., Ltd; zestaw komunikacji satelitarnej   (Inmarsat-F): 1 ´Felgom 70, Furuno Electronic Co., Ltd; VDR ("czarna skrzynka"): 1 ´VR-3000, Furuno Electronic Co., Ltd; AIS: 1 ´FA-150, Furuno Electronic Co., Ltd; telefon automatyczny: 1 ´MCX-2064, Marine Radio Co., Ltd; radiotelefon UKF: 1 ´FM-8800s, Furuno Electronic Co., Ltd; intercom: 1 ´CAC-953, Marine Radio Co., Ltd; odbiornik DGPS: 1 ´GP-150 dual, Furuno Electronic Co., Ltd; zestaw radiokomunikacyjny: 1 ´RC-1800F, Furuno Electronic Co., Ltd; odbiornik Navtex: 1 ´NX-700A, Furuno Electronic Co., Ltd; boja E.P.I.R.B.: 1 ´TRAN 40S, Furuno Electronic Co., Ltd.

 

Opracował:Piotr B. Stareńczak

* - według dokumentów statkowych;  ** - według bazy danych SeaWeb LR Fairplay

Zdjęcia: Piotr B. Starańczak, DSME

Rysunki: Norddeutsche Reederei H. Schuldt; Wartsila

 

Maersk Taikung w porównaniu…

·  Moc napędu głównego Maersk Taikung odpowiada łącznej mocy silników 1200 samochodów rodzinnych,

·  Śruba napędowa Maersk Taikung waży 90 ton - tyle, co średniej wielkości lokomotywa,

·  Przy pełnym ładunku kontenerów Maersk Taikung może jednorazowo pomieścić 160 mln butelek piwa, a w kontenerach chłodzonych przewożonych przez statek zmieściłoby się 15,1 mln kurczaków,

·  Farby zużyte do pomalowania kontenerowca Maersk Taikung mają łączną masę 360 ton, co odpowiada wadze ok. 100 słoni.

0 Pojemnikowce post-panamax typoszeregu Daewoo 8000
I really love your blog.. Very nice colors & theme.
Did you create this website yourself? Please reply back as I'm trying to
create my very own site and want to learn where you got this from or exactly what the theme is called.
Appreciate it!

My weblog :: cell phones
reviews: [link usunięty]
13 marzec 2015 : 17:41 Leora | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 3.8901 3.9687
EUR 4.2231 4.3085
CHF 4.2955 4.3823
GBP 4.9204 5.0198

Newsletter