W terminalu Marghera w pobliżu portu w Wenecji w północno-wschodnich Włoszech oddano do użytku pierwszy tor zdolny do obsługi 740-metrowych pociągów towarowych.
Projekt o wartości 2,7 mln euro, zrealizowany przez krajowego zarządcę infrastruktury RFI, ma na celu zwiększenie opłacalności i konkurencyjności transportu kolejowego do i z portu.
Jak przekazała spółka macierzysta RFI, Ferrovie dello Stato (włoskie państwowe przedsiębiorstwo kolejowe), projekt stanowi decydujący krok w kierunku zwiększenia konkurencyjności kolejowego transportu towarowego dzięki znacznemu obniżeniu kosztu jednostkowego ładunku. Zdaniem inwestora, nowy tor obsługujący port, będzie kluczowym węzłem komunikacyjnym w ramach korytarza TEN-T Skandynawia – Morze Śródziemne, co spełnia obecnie normy UE.
Prace obejmowały modernizację trzech torów, ulepszenia systemu sygnalizacji trakcji elektrycznej oraz ulepszenia systemu zarządzania ruchem. Oczekuje się, że dzięki tej inwestycji i innym planowanym projektom rola transportu kolejowego w porcie w Wenecji będzie nadal rosła i przyciągnie nowe inwestycje około portowe.
Przykładem jest Grupa Volkswagen Logistics Group, która wkrótce otworzy nowy terminal w rejonie Porto Marghera.
LEW (Źródło: Port Wenecja)
